I to mi się podoba: Tesla pojedzie 120 km po ładowaniu przez 5 minut!
Tesla wprowadza na rynek ładowarki Supercharger V3. Samochody dzięki nim przejadą 120 kilometrów po ładowaniu przez zaledwie pięć minut.
pogop z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 180
- Odpowiedz
Tesla wprowadza na rynek ładowarki Supercharger V3. Samochody dzięki nim przejadą 120 kilometrów po ładowaniu przez zaledwie pięć minut.
pogop z
Komentarze (180)
najlepsze
A gdyby się nie dało takiej linii pociągnąć to przy stacji ładowania wybuduje się elektrownie szczytowo-pompową i przez jakiś czas też powinno być dobrze.
Tak wygląda taka przykładowa podstacja:
http://inforail.pl/miniatura.php?adr=archiwum%2Ffiles2%2F53844%2Felester_760.jpg&szer=754&wys=515
http://inforail.pl/podstacja-trakcyjna-kolejowa_more_47306.html
No i takie stacje szybkiego ładowania są przeznaczone tylko na autostrady i ładowanie
@mnlf: Projekt Superchargera V3 to właśnie przewiduje. Może nie dokładnie w takiej formie jak opisałeś, ale V3 zaprojektowany jest do prostego wpinania w nie PowerPacków. Wystarczy szafa z bateriami wpięta w szynę Superchargera i uzupełni braki mocy, podładuje się pomiędzy ładowaniami tanim prądem i jeszcze zarobi na stabilizacji sieci energetycznej.
Teraz czekam na samochody drony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie ładuje się akumulatora do pełna na stacji szybkiego ładowania, bo to nie ma sensu.
Ładujesz do 100% w domu przed wyjazdem jak chcesz, jedziesz ~500km (jak potrzeba przyciśnie walisz w pieluchę jak każdy zatwardziały zwolennik aut spalinowych który chce minimum 1000km zasięgu z EV zanim zniży się aby go rozważyć ;P ), zatrzymujesz się na bio-przerwę i przekąskę i po ~30 minutach masz następne ~420km w Modelu
Rozumiem ze spalinowymi wyjezdzacie z domu na pelnym baku i #!$%@? 1500km bez przerwy...
Pomijajac ze jak dziennie robicie mniej niz te 400km to pewnie wiecej czasu spedzicie na stacji, bo elektryka bedziedzie ladowac glownie w domu
Statystyka to jest właśnie argument. Bo ja znam uczciwego cygana to coś znaczy?
zamiast jarać się informacjami w sieci lub negatywnymi komentarzami o Tesli od podstawionych amplifierów , proponuję wypokkom pojechać np, do Shanghai-u i na własne oczy zobaczyć tysiące elektrycznych pojazdów na ulicach a także na parkingach , nocą ładowanych od zwykłego przedłużacza 220 ~V z dodatkowych gniazdek lub po prostu z okna mieszkania.
Tak normalni ludzie radzą sobie bez superszybkich ładowarek ładowanych od sieci 110 kV jak ktoś
O rachunkach za prąd zużyty w rafineriach nie wspomnę.
A Mireczek wie ,że na "cepeeny" benzyna nie dostarczy się sama?
A taki prąd - biega sam po drucie...
@cRobinson: A mireczek wie, że z tych 2l to nawet kropelka sie nie marnuje?
@cRobinson: No tak, bo produkcja baterii nie pochłania energii i jest obojętna dla środowiska :D
A jak nie to kilkadziesiąt procent, bo grzejesz akumulator, ludzi i samo auto ma większe opory (gęstsze powietrze, smary itd.).
Tak jak w spalinowym gdzie grzanie pasażerów masz "gratis" ale i tak w zimie spalanie jest większe
Aku nadal ma gwarancje 200000km / 8 lat.
W słabszych egzemplarzach ( mniejsze baterie ) prędkości są odpowiednio mniejsze.
Czytałem ostatnio w komentarzu, że mazda 3 122 konna kosztuje mniej niż Tesla 3!
Tak jakby porównać porównać rower do motocykla.
Porównując jeden parametr można popełnić srogi błąd, bo wtedy taki Pentium II jest lepszy niż i9 bo pobiera mniej prądu.
Za późno się zabrali i teraz są zależni od innych. Ani możliwości negocjacji ceny ani zbicia kosztów.
https://electrek.co/2019/02/21/lg-vw-battery-cell-supply-ev-gigafactory/