@musztarda_1: Akurat w PKP w ostatnich latach zmienilo sie bardzo wiele i jest sporo lepiej. No ale lepiej narzekac bo cos sie zobaczylo na filmiku z jutuba. Tymczasem DB od kilku lat ssie tak bardzo, ze nawet Niemca troch wstyd ( ͡°͜ʖ͡°)
@AndyMendy: U nas nie ma gdzie rozpędzić takiego pociągu i z resztą po co jak stacja lub przejazd co 15 km . Rozumiem jeśli chodzi o tysiące kilometrów a nie o kilkaset. Taki pociąg nie uzyska pełnej prędkości i nie wyhamuje na kilku kilometrach toru. Fajny bajer na połączenia bezpośrednie Warszawa - Władywostok.
Jaka jest bezpieczna maksymalna prędkość jaką mógłby osiągnąć na torach pociąg (na linii komunikacyjnej) Ktoś wie?? Przykładowo stosujemy napęd odrzutowy czy atomowy (╥﹏╥)ʕ•ᴥ•ʔ(。◕‿‿◕。) i do jakiej prędkości taki pociąg (lub inaczej pojazd ;) )mógłby się rozpędzić by nie wypadł z torowiska -ktos kiedyś prowadził takie badania?
@Naxxxtes: ZTCŚO to rozjazdy chyba ogólnie na więcej niż 250km/h dla jazdy na wprost nie istnieją. Na bok to max. chyba 120km/h. Kluczowe pytanie to na jakim odcinku? Nigdzie nie jest tak, że pociąg jedzie cały czas z maksymalną prędkością. Ogólnie to dla torowiska kluczowe są promienie zakrętów. Są przepisy, które regulują wartości sił działających na tor i to te siły są kluczowe w tym aby pociąg się utrzymał w osi
@kebe ale tutaj u Francuzów ograniczeniem była moc silników i moc dostarczana a także sama linia elektryczna która dostarczała energię do pantografów tego pociagu
I kolejne pytanie teoretyczne: np Chińczyki wynajdują mobilna elektrownie napedu WORP/ atomowa czy tam coś ( ͡º͜ʖ͡º)ʕ•ᴥ•ʔ wkładają to do lokomotywy i postanawiają zbudować nową linię kolejową wciąż szynową i nowe pociągi - które będą jeździć z
Komentarze (82)
najnowsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Przykładowo stosujemy napęd odrzutowy czy atomowy (╥﹏╥)ʕ•ᴥ•ʔ(。◕‿‿◕。) i do jakiej prędkości taki pociąg (lub inaczej pojazd ;) )mógłby się rozpędzić by nie wypadł z torowiska -ktos kiedyś prowadził takie badania?
Ogólnie to dla torowiska kluczowe są promienie zakrętów. Są przepisy, które regulują wartości sił działających na tor i to te siły są kluczowe w tym aby pociąg się utrzymał w osi
I kolejne pytanie teoretyczne: np Chińczyki wynajdują mobilna elektrownie napedu WORP/ atomowa czy tam coś ( ͡º ͜ʖ͡º)ʕ•ᴥ•ʔ wkładają to do lokomotywy i postanawiają zbudować nową linię kolejową wciąż szynową i nowe pociągi - które będą jeździć z