Tak w ramach ciekawostek skład był specjalnie przygotowany na tę okazję, ulepiony z 2 różnych pociągów, podokładane wózki napędowe, "podniesiona" moc silników tak żeby jeden przejazd przeżyły, podniesione napięcie w sieci z 25 do 31kV, tak że całość żarła 16MW (jak dobrze pamiętam pierdziolino ma raptem 2MW) o naciąganiu sieci do granic absurdu nie ma co pisać. A teraz najlepsze, jak się skończyły inżynierom pomysły jak to ma jechać szybciej, to zrobili
@wypokowy_expert: Zastanawiałem się nad zakopaniem ale dla tej informacji warto było sobie przypomnieć film sprzed prawie 2 dekad. No i trochę dla wersji z polskimi napisami :P
I co, jeździ tam, czy tylko taki test przeszedł i tyle? Kurczę, Francuzi mieli Concorde i nie lata już. Za drogi był. Zastanawiam się czy przy takich prędkościach pociągi też nie są za drogie.
@pies_harry: to jest tak, stara technologia naciągnięta do granic mozliwosci, to tak jak by parowozem zapieprzac 250 km/h da sie, ale zamiast towaru wiózł bys tylko węgiel do lokomotywy.
taka kolej była by tez bardzo niebezpieczna, bo nierówność na torach groziła by zniszczeniem kół, masa elementów pracujących z sobą pod olbrzymimi siłami, dlatego praktyczniejsza jest nowoczesniejsza magnetyczna kolej, tam jest poduszka magnetyczna i pociag nie styka sie z torami, to znacznie
@musztarda_1: Akurat w PKP w ostatnich latach zmienilo sie bardzo wiele i jest sporo lepiej. No ale lepiej narzekac bo cos sie zobaczylo na filmiku z jutuba. Tymczasem DB od kilku lat ssie tak bardzo, ze nawet Niemca troch wstyd ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (82)
najlepsze
https://www.wykop.pl/link/52664/najszybszy-pociag-574-8-km-h/
@HDwebcam: ale to trochę inny 'pociąg'. Może od razu porównaj do samolotu.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tu masz koła, tam nie. A to duża różnica.
@szopa123: Faktycznie, w jednym pociągu silniki są przy osiach, w drugim to pociąg jest wirnikiem, a tor - stojanem.
W samolocie też są koła ¯\_(ツ)_/¯
@HDwebcam: Jedziemy, Malina
taka kolej była by tez bardzo niebezpieczna, bo nierówność na torach groziła by zniszczeniem kół, masa elementów pracujących z sobą pod olbrzymimi siłami,
dlatego praktyczniejsza jest nowoczesniejsza magnetyczna kolej, tam jest poduszka magnetyczna i pociag nie styka sie z torami, to znacznie