Szkoda, że taka informacja nie znajduje się na stronie głównej morele.net, bądź na fanpage'u. Jeżeli chcą się przyznać do błędu to niech robią to jawnie, a nie ukrywają takie informacje w zakładkach gdzie mało kto zagląda. No chyba, że informację wysłano również na e-mail klientów, wtedy to zmienia postać rzeczy.
@R_tenpyta: Brak maila może oznaczać, że Twoje konto nie było narażone na wyciek. Dzięki EU i RODO firmy mają obecnie prawny obowiązek poinformowania właścicieli wykradzionych danych o wycieku.
Dostałem e-mail z tytułem "Informacja od Grupy Morele.net na temat bezpieczeństwa" powinno chyba być coś w stylu "Uwaga! Wyciek danych - informacja od Grupy Morele.net", podchodzą do tego tak jakby to były jakieś rekomendacje nie mające powiązania z jakimś atakiem po ich stronie. Jak dostałem e-mail to go zignorowałem (po ostatniej fali maili RODO) dopiero po zobaczeniu wpisu na wykopie wróciłem do tego maila.
Dostałem e-mail z tytułem "Informacja od Grupy Morele.net na temat bezpieczeństwa" powinno chyba być coś w stylu "Uwaga! Wyciek danych - informacja od Grupy Morele.net", podchodzą do tego tak jakby to były jakieś rekomendacje nie mające powiązania z jakimś atakiem po ich stronie. Jak dostałem e-mail to go zignorowałem (po ostatniej fali maili RODO) dopiero po zobaczeniu wpisu na wykopie wróciłem do tego maila.
Oj nie wiem czy znajecie sobie sprawy @morele_net ale dla zdecydowanej wiekszosci klientow jestescie sklepem słupem który wali na cenach, serwisie i jeszcze to... jakich wy dzbanow zatrudniacie jako programistów ze bazy danych klientów morele.net dostaje się do #!$%@? obcych rąk?! Sądze że musicie wymienić
Serwis niebezpiecznik.pl informował, że coś jest na rzeczy już prawie miesiąc temu - 23.11.2018. Tego samego dnia (!) morele odpisało im, że wiedzą o włamie i są w kontakcie z policją. Skandaliczne jest to, ze mail do użytkowników rozsyłany jest po ponad trzech tygodniach od zaistniałej sytuacji - zakładam, że przekazane informacje dotyczą tego samego wycieku. Przez ten czas morele postanowiło nie psuć sobie opinii publicznej i wolało nakręcać czarne piątki i
@Matiko1: @OlejekErotyczny: u mnie lepsze poinformowanie o usunięciu konta (zaraz po zaakceptowaniu usunięcia) Ale, już zalogować się nie mogę ( ͡º͜ʖ͡º)
@morele_net: 1. Dlaczego dopiero po takim czasie informujecie poszkodowanych o wycieku skoro de facto macie na to 72h? 2. Czy w zgłoszeniu do PUODO napisaliście, że nie spełniliście obowiązku informacyjnego czy mam to sam weryfikować? 3. Dlaczego nie napisaliście kiedy doszło do nieuprawnionego dostępu do naszych danych? 4. Dlaczego nie ma informacji przez jaki okres czasu był dostęp do tych danych?
Komentarze (309)
najlepsze
No chyba, że informację wysłano również na e-mail klientów, wtedy to zmienia postać rzeczy.
Dzięki EU i RODO firmy mają obecnie prawny obowiązek poinformowania właścicieli wykradzionych danych o wycieku.
@kmat: Dokładnie, ja też olałem bo myślałem
Gdyby nie to znalezisko, to nawet bym się o tym całym wycieku nie dowiedział. WTF. @niebezpiecznik-pl @ZaufanaTrzeciaStrona @sekurak
1. Walenie klienta w zadek https://www.wykop.pl/link/3220689/praktyki-sklepu-morele-oraz-dlaczego-nigdy-w-zyciu-juz-nic-od-nich-nie-kupie/
2. Oszukujecie klientow https://www.wykop.pl/link/4684985/morele-oszukuja-sprzedajac-telefony-z-zagranicznej-dystrybucji/
3 Podwyższacie cene towaru pezpodstawnie wykorzystując nie uczciwe praktyki: https://www.wykop.pl/link/4655283/uwaga-na-podwyzki-cen-na-morele/
Oj nie wiem czy znajecie sobie sprawy @morele_net ale dla zdecydowanej wiekszosci klientow jestescie sklepem słupem który wali na cenach, serwisie i jeszcze to... jakich wy dzbanow zatrudniacie jako programistów ze bazy danych klientów morele.net dostaje się do #!$%@? obcych rąk?! Sądze że musicie wymienić
Ale, już zalogować się nie mogę ( ͡º ͜ʖ͡º)
1. Dlaczego dopiero po takim czasie informujecie poszkodowanych o wycieku skoro de facto macie na to 72h?
2. Czy w zgłoszeniu do PUODO napisaliście, że nie spełniliście obowiązku informacyjnego czy mam to sam weryfikować?
3. Dlaczego nie napisaliście kiedy doszło do nieuprawnionego dostępu do naszych danych?
4. Dlaczego nie ma informacji przez jaki okres czasu był dostęp do tych danych?
Widać gmail też uznaje ten sklep za pomyłkę.