Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów
Z karą w wysokości nawet 5 tys. zł miały się liczyć osoby, które decydują się na usunięcie filtra cząstek stałych z samochodu. Propozycja przepisów nie wejdzie jednak w życie, gdyż została odrzucona.
FocusDriv3r z- #
- #
- 285
Komentarze (285)
najlepsze
Boją się utracić elektorat ??
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Swoją drogą przejechałem się na badania, i bez DPF'a moje auto spełnia wszystkie normy i to w dolnych granicach.
To trzeba było pojechać do mechanika przed zakupem. Albo jesteśmy konsekwentni z żądaniem kar, albo takie przepisy nic nie znaczą, bo każdy znajdzie wytłumaczenie.
#!$%@? co za brednie, adblue kosztuje 20 zł za 10 litrów a jego zużycie jest pomijalne przy zużyciu oleju napędowego. Nawet jak ktoś musi do francuza z FAPem kupować eolys to choć kosztuje to 500 zł za opakowanie do wystarcza na... 180 tysięcy km. Przecież to raptem kilkanaście groszy na 100 km, to jakby narzekać ze auto pali o 0,1 l/100
@smk666: hehe, mam przytoczyć januszy co zakładają chińskie ledy za 60zł by oszczędzić 10gr na 1000km na paliwie i pogorszyć swoją widocznośc na drodze? xD jak #!$%@? janusz (spokojnie ponad 60% kierowców w PL) ma wydać 500zł na auto to się czerwony robi i zrobi wszystko by wydać jak najmniej...
Dokładnie to samo mi przyszło do głowy jak pisałem poprzedni komentarz. Ludzie kupują stare gruzy za max budżet jaki mają a jak przychodzi coś naprawić albo wymienić cześć eksploatacyjną to zaraz kwik, że się gówno psuje. Weź przy takim podejściu społeczeństwa kup używane auto... 2/3 aut do 20k to zarżnięte do granic możliwości trupy połapane jako-tako na trytytki i taśmę na gada, w których na dzień dobry lista napraw do
W tym samym raporcie NIK zwrócono uwagę na lokalne uwarunkowania i wskazano, że w 2011 r. w Warszawie emisja liniowa (samochody) odpowiadała za 63 proc. stężenia PM 10.
No nic dziwnego, że w Warszawie masz więcej emisji z samochodów skoro, większość budynków jest podłączona do centralnego ogrzewania. Inne warunki.
Samochód wyposażony w sprawny filtr DPF potrafi emitować średnio 5000 cząstek na cm3, gdy jego odpowiednik bez filtra aż 250,000,000 na cm3! Te nano-cząstki mają średnice 100 nm, a więc bardzo łatwo dostają się do naszych organizmów, także przez skórę. Tu już nawet żadne maski antysmogowe nie pomogą.
„
Cyrk
POPiS w całej krasie.
Wpierw jedni wycofali się z przepisów o statusie pieszego na pasach, czyli czegoś, co funkcjonuje chyba w całej Europie Zachodniej.
Teraz drudzy cofają się przed januszowym dyktatem.
I w tym kraju ma być normalnie... Normalność widać w różnej maści filmikach, gdzie możnowładca zza kierownicy kreuje własne zasady KD.
Kolejny raz PiS uchronił polskę przed całkowitym
Tak. Tak właśnie działa demokracja, gdzie rządzi większość... bez względu na to czy ma rację czy nie.
@kasa: Inna sprawa, że ta unia już dawno powinna dobrać się do dupy koncernom za wzięte z kosmosu koszty wymiany takich filtrów czy montowanie ich tak, że wymiana wymaga