Ogólnie trudne porównanie jeśli chodzi o wielosezon vs zimowe bo opony wielosezonowe mają bardzo rozbieżne parametry zależnie od segmentu. I te premium spokojnie ogarniają tak jak średniej klasy opona lato/zima w swoim sezonie.
@SpokojnyPan nie mówiłem o prędkości tylko o trzymaniu się drogi i przyczepności w zakrętach :) na wprost to i na zimowkach można szybko pojechać ;) swoje doświadczenia opieram na kjsach, i na tym że wszystkie wielosezonowki na których jeździłem nie miały podejścia ani do letnich w lato ani do zimowek w zimę ;) Wszystko sprowadza się do tego co rozumiemy pod pojęciem innym niż "spokojna" jazda, więc każdy musi sam ocenić
Sam myślałem czy kupić wielosezonowe czy zimówki. Różne opinie ale zawsze czegoś brakuje. 1. Czy w testach używa się opon tej samej klasy? Czy tanie wielosezonowe i drogie zimówki. 2. Jak wypadają wielosezonowe drogie ze średniej półki zimowymi? Znajomy ostatnio hejtowal wielosezonowe a wziął do avensisa Dębice czy kormorana. 3. Jak reagują na powierzchniach gdzie na oko asfalt jest czarny. Bo w mieście snieg to jest raczej krótko
1. Są różne testy. Ten filmik to tylko reklamówka firmy Birgdstone a nie niezależny test. Jak poszukasz to znajdziesz z konkretnym podziałem na firmy i modele. 2. Dużo zależy od modelu, ale są takie testy gdzie wyższej klasy wielosezonówki wygrywają z średnimi półkami i w zimie. Ogólnie zasada jest taka, że wielosezonowe z wyższej półki zawsze są lepsze niż te najtańsze. Przy porównywaniu parametrów opon wyższych klas
Jeździłbym na wielosezonówkach gdybym mieszkał w miejscu gdzie zimą są dobrze drogi utrzymane ale mieszkam w górach i czasem jak sypnie to nawet główne drogi bywają utrzymywane na biało, a już nie mówię o uliczkach, którymi dojeżdża się już do domu.
jedno mnie zastanawia, najpierw pokazują jakie to ogromne różnice między zimowy i letnimi są podczas ruszania, a potem przy teście hamowania wszystkie auta startują bez problemu razem ( ͡°ʖ̯͡°)
Co prawda zawsze zmieniałem opony na zimowe, ale bardziej z przekonania, że tak trzeba, dopóki nie miałem okazji pojeździć w zeszłym tygodniu na płycie poslizgowej (temperatura około 7 stopni na plusie). Jazda że znajomymi prywatnymi autami, ja miałem już zimowe opony a reszta znajomych jeszcze letnie. Wniosek był dość zaskakujący dla mnie, hamowanie awaryjne z około 50 - wszystkie samochody na letnich nie były w stanie zatrzymać się na płycie. Samochód na
ja mieszkam w małym mieście z trudnym dojazdem do posesji (mocno pod górkę) Przetestowałem sporo opon i powiem wam że najlepsze są bieżnikowane ze sprawdzonej firmy (nie będę tu robił reklamy dlatego nie podam nazwy) głównie jednak chodzi tu o miękkość gumy. Kiedyś przycebuliłem i kupiłem dunlopy prawie jak nowe (leżaki magazynowe miały chyba 4 lata) nie dało się na tym jeździć takie śliskie były bo guma już była twarda. Także najważniejsze
Na wielosezonowych jeszcze nie jeździłem ale myślę, że kiedyś je wypróbuje. Póki co od lat jestem związany z oponami od Yokohamy, obecnie jeżdżę na modelu V905 i jest super.
Nawet jeśli różnica między zimowymi, a wielosezonówkami jest rzędu 10-20% to warto, bo często będzie to różnica czy wjedziemy w kogoś czy zdążymy się zatrzymać. Co kilka miesięcy i tak wypadało by wyważyć koła, więc można te kilkadziesiąt złotych poświęcić na wymianę gum.
@saycool: te 10-20% to nic biorac pod uwage, ile zalezy od stylu jazdy. Do miasta (glownie) nie ma sensu kupowac zimowek jak snieg masz przez 1-2 tygodnie w roku.
@wszystkiefajneloginysajuzzajete ja jak kupiłem samochód i pierwszy raz miałem w nim stabilizację toru jazdy, to chciałem ją sobie przetestować w zimie. Nie udało mi się to, bo co sypnęło, to w Warszawie posprzątali. Udało mi się dopiero rok później.
Komentarze (76)
najlepsze
Wszystko sprowadza się do tego co rozumiemy pod pojęciem innym niż "spokojna" jazda, więc każdy musi sam ocenić
@53845714N: a ja nie mówiłem tylko o jeździe na wprost.
1. Czy w testach używa się opon tej samej klasy? Czy tanie wielosezonowe i drogie zimówki.
2. Jak wypadają wielosezonowe drogie ze średniej półki zimowymi? Znajomy ostatnio hejtowal wielosezonowe a wziął do avensisa Dębice czy kormorana.
3. Jak reagują na powierzchniach gdzie na oko asfalt jest czarny. Bo w mieście snieg to jest raczej krótko
Kupiłem zimówki hankook i
1. Są różne testy. Ten filmik to tylko reklamówka firmy Birgdstone a nie niezależny test. Jak poszukasz to znajdziesz z konkretnym podziałem na firmy i modele.
2. Dużo zależy od modelu, ale są takie testy gdzie wyższej klasy wielosezonówki wygrywają z średnimi półkami i w zimie. Ogólnie zasada jest taka, że wielosezonowe z wyższej półki zawsze są lepsze niż te najtańsze. Przy porównywaniu parametrów opon wyższych klas
Co kilka miesięcy i tak wypadało by wyważyć koła, więc można te kilkadziesiąt złotych poświęcić na wymianę gum.
Oglądałem te Alpin 6 i bieżnik wydaje się porządny. Daj znać jeśli będziesz pamiętał po sezonie jazdy jakie masz o niej opinie :)