@Polinik: dokładnie tak, bo nagle by się okazało że wielosezonowe dla przeciętnego kierowcy powinny wystarczyć. Nie każdy mieszka w Skandynawii gdzie zimy są śnieżne i długie.
B to 79% z A, realy? Na bank te wielosezonowe opony to jakieś Dębice, a nie Crossclimate czy cokolwiek tej klasy. Filmik jest zmanipulowany, że aż zęby bolą.
nie chcę mówić że to jest spisek, ale w dzisiejszych czasach mamy tworzywa sztuczne, które wytrzymują 1000 st.C, ale opony trzymającej parametry w przedziale -20 do +40 się nie da... Tylko po co sprzedawać jeden komplet opon jak można dwa...
ale opony trzymającej parametry w przedziale -20 do +40 się nie da...
@mktos: oczywiście, że się da i takie też powstają. Problemem aktualnie są mitomani, którzy powtarzają to samo od jakiś 20 lat, kiedy to było aktualne...
Niech jeszcze pokażą porównanie na lodzie, na suchym, zimnym asfalcie i na mokrym, zimnym asfalcie. W Polsce śnieg na drogach jest może z 10 dni w roku.
Takie testy są do d--y. Jeśli miałyby być w jakiś sposób wiarygodne to trzeba porównać po 20 modeli opon z każdego przedziału cenowego. Na bank znajdą się modele np. całoroczne lepsze od niektórych zimowych.
Ale dlaczego nie pokazali Goodyerów 4seasons i Michelin CrossClimate? Założyli jakieś najtańsze i wielkie mi porównanie.
@dziczyznaa: no właśnie kiepski test bo nawet nie wspomnieli jakie dokładnie opony testowali. Jeśli bridgestone to ni są to najtańsze niemniej jednak rzetelny test imho wyglądałby tak: 1. kilka klas opon w teściu (ekonomiczna, średnia premium). 2. W każdej z klas przynajmniej ze 4 modele opon. 3. test na autach o różnej mocy/wielkości - małe auto miejskie, średniej
Komentarze (76)
najlepsze
Od jakichś 10 lat jeżdżę na wielosezonowych -- i uważam, że dla typowego miejskiego kierowcy są wystarczające.
Natomiast jakbym mieszkał gdzieś pod miastem, gdzie jest 15 priorytet odśnieżania (odśnieżanie odwilżą) to pewnie bym kupił zimowe.
Ale w mieście -- tak jak piszesz -- całoroczne zapewniają parametry w zupełności wystarczające przeciętnemu, miejskiemu kierowcy.
D--y w porównaniu do dębicy nie urywają. Na mokrym jest lepiej ale zimą zwykłe navigator dają radę.
Zaskoczony?
@mktos: oczywiście, że się da i takie też powstają. Problemem aktualnie są mitomani, którzy powtarzają to samo od jakiś 20 lat, kiedy to było aktualne...
Jeżdżę na wielosezonie i wystarcza.
@dziczyznaa: no właśnie kiepski test bo nawet nie wspomnieli jakie dokładnie opony testowali. Jeśli bridgestone to ni są to najtańsze niemniej jednak rzetelny test imho wyglądałby tak:
1. kilka klas opon w teściu (ekonomiczna, średnia premium).
2. W każdej z klas przynajmniej ze 4 modele opon.
3. test na autach o różnej mocy/wielkości - małe auto miejskie, średniej
@KiedysMialemBordo: Bridgestone robi słabe wielosezonówki
wszystkie na mokrym mają klasę A
zimówka
https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-d4-205-55-r16-91-t#162721501
całoroczna
https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-weatherproof-205-55-r16-91-h#202189098
w zimie jezdze na nokianach d4 - niby maja A na wode ale do rainsportow to im brakuje z 70%