@ZostaneMistrzem: właśnie się zastanawiam, czy taka kolej jest faktycznie aż tak droga, że słychać przebąkiwania o metrze we Wrocławiu do 2050 roku? Czy metro nie jest przypadkiem jeszcze droższe?
@a665321: nie widać tego na tym filmie ale ta kolejka jest autonomiczna, nie ma w ogóle kabiny kierowcy. Na przodzie jest wielka szyba z miejscami skierowanymi do przodu dla pasażerów,ba nawet zamontowali tam teoretycznie zbędne wycieraczki żebyś miał lepszy widok w deszczu:)
Jeżeli dodamy do tego że to Tokio które ogólnie wygląda futurystycznie (wszystko idealnie czyste, zwróć uwagę że np. w 6:09 wagonik jedzie sobie pod autostradą - która jest
Dla mnie od wielu lat jest to niesamowite, jak szybko ten kraj stanął na nogi po II wojnie światowej, w której był jednym z agresorów. Uprzedzając wszelkich historyków - tak, doskonale zdaję sobie sprawę z tego, jak ogromna była pomoc amerykańska, więc proszę wybaczyć spłaszczenie "problemu".
Niecałe 20 lat po wojnie, bo już w 1964 roku, w Japonii odbyła się olimpiada i uruchomiono pierwszą kolej dużych prędkości. W Polsce jesteśmy już niemal
@CKNorek: A tą kolejkę wybudowano w latach 1970-1971. Prawie 50 lat temu... Jak się popatrzy, co u nas nie powstało nawet do dzisiaj, to przepaść cywilizacyjna jest ogromna. My przez 50 lat to parę metrów metra w Warszawie budujemy i budujemy...
Już kiedyś pisałem, po co wszędzie kopią duszne i wilgotne tunele pod ziemią, jak można podwiesić torowisko? Taniej, bezpieczniej, jaśniej, nie ma duchoty, nie śmierdzi, korki omija się równie sprawnie i wiele innych zalet niż metro.
Nawet nad rzeką może taka kolejka jechać, a tak pakują niewiadomo jaką kasę i technologię, żeby pod wodą jechać. Wiadomo, nie wszędzie się to zmieści ale są miejsca gdzie aż się prosi o takie rozwiązanie -
@bolorollo: z wad to światło, tworzenie wiaduktów pod któymi zwykle nie jest przyjemnie (w wariancie jak na tym filmie tego nie ma), no i hałas na wysokości okien. No i metro sobie może przelecieć pod budynkiem, na pełnej szybkości na delikatnych łukach, tu jesteśmy ograniczeni do ulic które niestety czesto maja skrzyżowania pod kątem prostym gdzie trzeba zwalniać.
W Warszawie takie coś będzie za 500 lat. Tutaj rok trwa wymiana kilometra torów, a po remoncie znowu jadą 30km/h. Chyba że zdarzy się po drodze cud i PiKejPi zacznie zatrudniać fachowców zamiast kolegów
Komentarze (123)
najlepsze
Jeżeli dodamy do tego że to Tokio które ogólnie wygląda futurystycznie (wszystko idealnie czyste, zwróć uwagę że np. w 6:09 wagonik jedzie sobie pod autostradą - która jest
Niecałe 20 lat po wojnie, bo już w 1964 roku, w Japonii odbyła się olimpiada i uruchomiono pierwszą kolej dużych prędkości. W Polsce jesteśmy już niemal
https://en.wikipedia.org/wiki/Shonan_Monorail
Nawet nad rzeką może taka kolejka jechać, a tak pakują niewiadomo jaką kasę i technologię, żeby pod wodą jechać. Wiadomo, nie wszędzie się to zmieści ale są miejsca gdzie aż się prosi o takie rozwiązanie -
@bolorollo: Bo podwieszane torowisko brzydko wygląda i zabiera światło.
Komentarz usunięty przez moderatora