Ten film to straszna bzdura.I nawet nie,że facet nie ma racji.Problem w tym,że facet obrzydza ludziom latanie,LEDWO wspominając o alternatywie. A ja powiem tak....weźcie sobie sprawdźcie ile kosztuje używany samolot ultralekki.Przykład:
Już nie 200 tys. i więcej.Po drugie ultralekkiego w przeciwieństwie do klasycznej Cessny nie trzeba trzymać na lotnisku.Mieszkasz na wsi i masz pole takiej długości by móc lądować i startować bezpiecznie i możesz to zrobić,a samolot trzymać nawet w stodole albo garażu,co ludzie robią.Byleby nie w jakiejś ruinie,żeby się stan techniczny nie pogorszył.
Ciekawe, że na takiej Alasce potrafi "zniknąć" ponad połowa wymienionych kosztów a że zarabiają w dolarkach to latanie mają przynajmniej 5 razy tańsze od nas. Co do tankowania to przyjemna do oka rozpiska dla zainteresowanych.
@hudi77: w zależności od silnika w lotnictwie użuywa się AVGAS lub JET. AVGAS to "benzyna" tyle, że wzbogacana ołowiem, żeby podwyższyć liczbę oktanową (stosowana do silników tłokowych), JET natomiast to taki "diesel", dużo tańszy ale ma zastosowanie jedynie w silnikach turbośmigłowych (turbina gazowa) i odrzutowych.
Oktany! To jest paliwo wysokooktanowe. Już są silniki lotnicze na tańsze paliwo, m. in. na paliwo samochodowe, ale też już od kilkunastu lat produkuje się samoloty na ropę. Większość samolotów lata jednak na paliwie lotniczym, czyli wysokooktanowym.
Na tak małą liczbę godzin latania, ile było zdarzeń z samolotami w ostatnim roku że ktokolwiek prócz skrawka pola ucierpiał i samego pilota? Czemu OC/AC takie drogie jak wypadki to rzadkość? Oczywiście mechanik też musi jak widać być certyfikowany bo samemu świecy nie wymienisz xD i brać gruby hajs, olbrzymie koszty całego zaplecza. TL;DR uważam że są nieźle ruchani przez przepisy i samo lotnisko ¯\_(ツ)_/¯
@sad_pepe: Pewnie że jesteśmy ruchani przez przepisy i im więcej zmian tym droższe to wszystko, ale no powiedzmy bezpiecziejsze. A co do OC, może i rzadko, ale jak już się zdarzy to straty mogą być spore.
@zzapal: Pompują bo takie jest oczekiwanie większości klientów. Zobacz ile linii padło bo było owianą złą sławą. To samo dotyczy producentów statków powietrznych. W cywilizowanym świecie standardy są najwyższe. Jak chcesz trochę dreszczyk to polecam linie które nie mają prawa latać do Europy, stanów czy innych krajów zachodu. Tam zdecydowanie dostaniesz to czego oczekujesz.
Co do it w lotnictwie, nie pamiętam nazwy tego języka który jest używany ale część agregatów
Można też kupić np. ultralekkie śmigłowce,tyle,że są dużo droższe. Jak ktoś lubi latać sam to może kupić sobie takie coś (na filmie bodajże lot w Czechach). https://www.youtube.com/watch?v=xV6Wdb-nd6U Dostępne w różnych wariantach wyposażenia i z silnikami gaźnikowymi na zwykłą benzynę,jak na filmie wyżej,a jak ktoś chce,to nawet turbinowe. https://www.youtube.com/watch?v=5slM2JWYnBw
@DumnyzbyciaPolakiem ale wiesz ze każde ladowanie poza wyznaczonymi miejscami to jest ladowanie w terenie przygodnym i leci do ulc. Najpierw musiałbyś zrobić sobie zarejestrowane lądowisko ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
I tym podobno się to różni na plus od lotnictwa klasycznego z filmu gościa.Że tam nie wolno ci korzystać z terenu przygodnego.A tu podobno możesz.Tu też chodziło bowiem o popularyzację lotnictwa.Wątpię by koleś z czeskiego filmu wyżej zgłosił plac jako lądowisko,a przepisy w UE chyba są podobne.Nie pamiętam nawet czy nie widziałem filmu czy artykułu gdzie ludzie takimi samolotami polecieli do knajpy
@typowywykopek: też tak uważam. Bez samolotu to jakaś cipo-beta. Prawdziwy samiec alfa ma własny samolot, a jeszcze lepiej śmigłowiec (bo licencja droższa i więcej pali więc z daleka widać status).
Komentarze (101)
najlepsze
A ja powiem tak....weźcie sobie sprawdźcie ile kosztuje używany samolot ultralekki.Przykład:
https://archiwum.allegro.pl/kategoria/inne-pojazdy-i-lodzie-samoloty-i-szybowce-4082?order=td
Już nie 200 tys. i więcej.Po drugie ultralekkiego w przeciwieństwie do klasycznej Cessny nie trzeba trzymać na lotnisku.Mieszkasz na wsi i masz pole takiej długości by móc lądować i startować bezpiecznie i możesz to zrobić,a samolot trzymać nawet w stodole albo garażu,co ludzie robią.Byleby nie w jakiejś ruinie,żeby się stan techniczny nie pogorszył.
poniżej cenniki dla paliw AVGAS 100LL i JET A-1:
TL;DR uważam że są nieźle ruchani przez przepisy i samo lotnisko ¯\_(ツ)_/¯
A co do OC, może i rzadko, ale jak już się zdarzy to straty mogą być spore.
Co do it w lotnictwie, nie pamiętam nazwy tego języka który jest używany ale część agregatów
@ppqa: https://www.reddit.com/r/explainlikeimfive/comments/368dia/eli5_if_it_flies_floats_or_fucks_rent_it/
Jak ktoś lubi latać sam to może kupić sobie takie coś (na filmie bodajże lot w Czechach).
https://www.youtube.com/watch?v=xV6Wdb-nd6U
Dostępne w różnych wariantach wyposażenia i z silnikami gaźnikowymi na zwykłą benzynę,jak na filmie wyżej,a jak ktoś chce,to nawet turbinowe.
https://www.youtube.com/watch?v=5slM2JWYnBw
Nie zagłębiałem się w temat,ale podobno:
http://skydream.pl/ulc-potwierdzil-ultralekkim-mozna-ladowac-wszedzie.html
I tym podobno się to różni na plus od lotnictwa klasycznego z filmu gościa.Że tam nie wolno ci korzystać z terenu przygodnego.A tu podobno możesz.Tu też chodziło bowiem o popularyzację lotnictwa.Wątpię by koleś z czeskiego filmu wyżej zgłosił plac jako lądowisko,a przepisy w UE chyba są podobne.Nie pamiętam nawet czy nie widziałem filmu czy artykułu gdzie ludzie takimi samolotami polecieli do knajpy