A gdzie filmik z samego nabijania? Ja jutro też położę 2 butelki gazu na siedzenie i nakręcę Wam, jak to mam zimno w aucie. Pokaż metodę, jak to wykonałeś?
@lugopw Dużo ludzi ma jakąś dziwną przypadłość i nie odmienia niektórych jednostek takich jak gram, volt, wat/watt czy ar ( ͡°͜ʖ͡°) Za to odmieniają nazwy własne 'Idę do Tesca'.
@pan_welniak: Jasne, że można, skoro pracują na takim gazie sprężarki przemysłowe i jakoś są smarowane. Ja jednak wskazuję, że "Janusz - wymiana" w mniemaniu większości to po prostu nabicie innym gazem i klima hula jak ta lala... A na cholerę zmieniać olej, przecież sprężarka działa... To właśnie myślenie typu:
od smarowania jest olej, nie gaz
za które dostaje się plusy od januszy oszczędzania
Zwykly gaz z zapalniczki nie miesza się tak z olejem w sprężarce jak przeznaczony do tego czynnik. Przez co cały układ nie ma smarowania, chodzi o tak zwaną mgiełkę olejową, a jak nie posmarujesz to zapłacisz. Koniec tematu po co drążyć.
@slownik: , @lucabar: ma rację. Ale to nie jest problem, po prostu razem z wymianą czynnika chłodzącego trzeba też wymienić olej na taki mieszający się z gazem. Gaz jest bardzo popularny jako czynnik chłodniczy w dużych urządzeniach chłodzących to, że UE go zakazuje wynika tylko z lobbingu koncernu Dupont.
Ogólnie jestem sceptyczny wobec wielu ekodyrektyw to jednak jeszce bardziej sceptyczny jestem wobec teorii spiskowych. Tutaj jestem naprawdę zdumiony - czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć i podać jakiekolwiek logiczne przesłanki za stosowaniem tego nowego czynnika R-1234yf - który jest: - mega drogi - łatwopalny - toksyczny po spaleniu
kiedy zwykły propan ma prawie same zalety - także z tego co czytałem jeśli chodzi o wpływ na choćby dziurę ozonową jest
@TomAss83: Przecież wiadomo, że chodzi o grubą kasę. 2 firmy zarobią miliardy euro. Ten czynnik oprócz ww. aspektów niebezpieczeństwa i zdrowotności ma jeszcze jedną - szybciej ucieka z układu. Stare gazy uciekały najwolniej. R134a kilka % rocznie. 1234yf jeszcze szybciej ucieka przez mikronieszczelności.
Oficjalnie chodzi o GWP. Tylko ten wskaźnik dla R600 i R290 to 4 czyli tyle ile 1234yf.
Oni dążą do ukrócenia motoryzacji, choć nieświadomie, bo świadomie to ją
Wy nawet nie jesteście świadomi ile razy załadowano wam instalacje butanem XD przecież na tym polega biznes serwisu klimatyzacji, kupujesz tani zwykły gaz i wciskasz go jako gaz specjalny XD
jak ktos ma dojscie to niech ktoregos yutubera namowi, zeby sie za to zabral od a do z - Lysego albo Chrisa chyba najlepiej chociaz taka #!$%@? i druciarstwo to z Wazzupem najbardziej kojarzy
Komentarze (242)
najlepsze
@veldrinn: wolt, wat
za które dostaje się plusy od januszy oszczędzania
Bałtyk!
#grammarnazi
otóż weglowodory butan i propan moze nie jakos wyśmienicie, ale jednak mieszają sie z olejem PAG z układu na r134.
Żródło juz podalem wyzej, ale sie powtórze, zeby nie szukać.
Strona 39 jest łądna tabelka.
http://wentylacja.com.pl/att/article/Raport-BITZER-wydanie16-4084.pdf
Oczywiście lepsze byłoby PAO lub POE, ale nie straszmy, ze układ od razu sie zatrze.
- mega drogi
- łatwopalny
- toksyczny po spaleniu
kiedy zwykły propan ma prawie same zalety - także z tego co czytałem jeśli chodzi o wpływ na choćby dziurę ozonową jest
Stare gazy uciekały najwolniej. R134a kilka % rocznie. 1234yf jeszcze szybciej ucieka przez mikronieszczelności.
Oficjalnie chodzi o GWP. Tylko ten wskaźnik dla R600 i R290 to 4 czyli tyle ile 1234yf.
Oni dążą do ukrócenia motoryzacji, choć nieświadomie, bo świadomie to ją