Do Antwerpii dotarł pierwszy pociąg w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku
Do belgijskiego portu w Antwerpii dotarł pierwszy w historii pociąg w ramach chińskiej koncepcji Nowego Jedwabnego Szlaku, która zakłada budowę nowych i rozwój istniejących szlaków transportowych z Chin do Europy. Ma to skrócić czas transportu towarów z Chin do kilkunastu dni.
rybak_fischermann z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 98
Komentarze (98)
najlepsze
Gówno, a nie konkurencja dla statków. 1 statek przewozi ok. 8000-10000 konenerów. To teraz przeliczcie sobie, ile potrzeba kursów takiego pociągu, aby 'zrobić' 1 statek.
Zobaczcie ile jest statków na trasie Chiny / Europa:
http://www.skyradar.pl/p/ruch-statkow-sledzenie-na-morzu.html
1. Jeśli statek przewozi 10000 kontenerów 40 stopowych (12m długości) to ustawiając je jeden za drugim zajęłyby 120km (nie uwzględniając przerw między wagonami).
2. Gdyby takich 120km pociągów ustawić jeden za drugim - na trasie do chin zmieści się 57 sztuk. (nie uwzględniając odległości między pociągami).
3. Zobacz ile statków pływa.... Jedwabny szlak to częściowo ściema (polityka) bardziej ma skrócić
Mi ta sytuacja pasuje.
Na szczęście zablokował plan huba w Łodzi, i teraz będą likwidować niepodległość Belgii
http://wmeritum.pl/macierewicz-zaskakujaco-o-jedwabnym-szlaku-sluzy-likwidacji-polski-jako-niepodleglego-podmiotu-wideo/164356
Bo przecież to oczywiste że jak w Chinach, 10 tys km stąd pociąg załaduję to zamiast do docelowej niemieckiej gospodarki go dostarczyć rozładuję go 500km wcześniej i na tiry przeładuję.
Bo to nowy paradygmat geopolityki...
@Fidelis: ta, i myślisz, że Polska ze swoim małym, biednym rynkiem oraz wąskimi, korkującymi się autostradami miałaby szanse stać się ważnym miejscem na mapie chińskiego handlu? Proszę Cię ( ͡° ͜ʖ ͡°) Każdy przedsiębiorca dąży do optymalizacji kosztów i czasu dostawy, a skoro największym odbiorcą są Niemcy, Francja czy UK
Polska miałaby w ten sposób włączyć się w projekt Nowego Jedwabnego Szlaku, czyli budowy lądowego szlaku transportowego, który stanowiłby alternatywę dla dostaw morzem, które odbywają się pod kontrolą floty U.S. Navy. Szlak
Komentarz usunięty przez moderatora
Retoryka a rzeczywistość
Raport Ośrodka Badań Azji
Centrum Badań nad Bezpieczeństwem
Akademii Sztuki Wojennej sierpień 2017