Autonomiczny samochód Ubera zabił przechodnia
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_bis2X0PHEUT498uWcFtH0WF9uT2QOBoY,w300h194.jpg)
Wypadek wydarzył się w Arizonie. Uber bada sprawę i tymczasowo zawiesza testy samochodów autonomicznych.
- #
- #
- #
- #
- #
- 228
Wypadek wydarzył się w Arizonie. Uber bada sprawę i tymczasowo zawiesza testy samochodów autonomicznych.
Komentarze (228)
najlepsze
@dluto: Z tego co czytałem było to poza przejściem dla pieszych, a jak było to pewnie wyjaśni śledztwo.
Pytanie czy samochód jechał zgodnie z przepisami i to piesza nagle wybiegła na jezdnie czy jakiś błąd w oprogramowaniu i nie zauważył pieszej która była na jezdni od dłuższego czasu.
kiedy TESLA zabiła człowieka na autopilocie w chinach to Muska punktem honorowym było przyjęcie winy na siebie i wyplacenie multimilionowej kompensacji rodzinie zmarłego. odbiło się to mimo tragicznego zdarzenia dobrym PR'em a kurs firmy dalej leciał w kosmos.
Ciąganie się po sądach źle wpływa tylko na wizerunek jednej ze stron.
Ale dużo dało mi do myślenia dokument o AI które bada historię medyczną pacjenta i na tej podstawie określa leki i ich dawki. Jego skuteczność, to trochę ponad 40% poprawnie dobranych leków i w pierwszym odruchu byłem pewien, że to bardzo słabo. Ale
@v1t_44: sure - zacząłeś od najprostszej rzeczy. Nie działa, kiedy nie widać linii. A w takich warunkach nadal 99% kierowców świetnie sobie poradzi:
Programista tylko klepie kod... ktoś inny decyduje żeby to puścić produkcyjnie.
@unvector: czy ja wiem. I co powiedzą? Jakość kodu była zła, czy że końcowy produkt nie został przetesowany? ;)
Programista nawet jak wezwany pod sąd mówi że samochodu nawet na oczy nie widział a klepał kod pod specyfikację, kod został przez klienta zaakceptowany i odebrany. Koniec odpowiedzialności. A czy klient ten kod wsadzi w samochód, czy go wydrukuje żeby
if (goingToCrash()) { dont(); }
No i wiadomo, #!$%@? programista zapomniał oznaczyć bezdomnych jako przeszkodę.
- czy w przypadku spodziewanej kolizji/wypadku, pojazd będzie starał się jej uniknąć czy tylko będzie hamował?
- kogo będzie się starać chronić oprogramowanie, kierowcę/pasażerów czy pieszych?
- co zrobi pojazd, gdy np TIR będzie szedł na czołówkę, w aucie tylko kierowca a chodnikiem będzie szło kilka osób?
- analogiczna sytuacja, co zrobi gdy w aucie siedzi 4 osoby a na chodniku tylko
@leon-san: Volvo mówi, że w 100% kierowcę. Po to jest ich auto żeby chronić kierowcę.
@leon-san: wybierze mniejsze zło.
Komentarz usunięty przez moderatora
Samochod jechal 38mph przy ograniczeniu 35mph. Watpie, ze 3mph by zrobilo jakakolwiek roznice.
I podejrzewam że w tej kwestii prawnicy i media-experci pracowali nie mniej od programistów kodu prowadzenia.
Bo to że ktoś zginie w wypadku z takim autem było pewne.
1 samochód autonomiczny złamał przepisy, przekroczył dopuszczalną prędkość o 5km/h, gdyby jechał wolniej może piesza by przeżyła
2 gdyby prowadził człowiek w tej konkretnej sytuacji też nie udało by się uniknąć kolizji
Biorąc pod uwagę 1 i 2 potrafisz powiedzieć winny czy niewinny?
Niby przekroczenie niewielkie gdyby nie wypadek pewnie nie było by nawet mandatu, ale biorąc pod uwagę
@mmarekss: Albo pieszy albo auto. ( ͡° ͜ʖ ͡°)