Łódź z drugim życiem. Po erze włókiennictwa kolejny raz złapało wiatr w żagle
Liczne plany rewitalizacyjne, na które Łódź uzyskała setki milionów dofinansowania, kolejne otwarcia siedzib globalnych firm, które dały pracę tysiącom łodzian czy szereg nowo powstałych i planowanych inwestycji w NCŁ sprawiają, że miasto po erze włókiennictwa kolejny raz złapało wiatr w żagle.
Projekt_Inwestor z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 165
- Odpowiedz
Komentarze (165)
najlepsze
Dziękuję pięknie za odpowiedź.
czyli pewnie będzie musiała do tego dofinansowania wziąć setki milionów kredytów...
Glowny problem tego miata, czyli patologia mieszkajaca w centrum, jest nietkniety.
Typowe gadki urbanistów, społeczników i doradców inwestycyjnych.
Rzeczywiście Łódź się biznesowo i inwestycyjnie SZYBKO ROZWIJA. Ponoć najwięcej dźwigów budowalanych w Polsce tam stoi.
Powody są dwa
- doskonała koniunktura światowa
- tragiczne zapóźnienie Łodzi wobec innych polskich miast.
To drugie to nie jest jakaś szczególna WINA Łodzi - tylko taka charakterystyka, wynikająca z jej historii i struktury.
Przed wojną było to miasto wyspecjalizowane, po wojnie tak samo - miasto
W mieście jest ten problem że centrum łodzi to taki "Manhattan" z siatką prostopadłą, stworzona w ramach wolnego rynku, na terenie gdzie miasta nie było.
A samochodów, zwłaszcza na przedmieściach przybyło w gigantycznych ilościach.
Z tym że samo środmieście, choć powoli to jednak jeździ. Tak na prawdę, to problemem w łodzi
Wczoraj oglądałem gdzieś w tv dokument o Paryżu, w okolicach roku 1850 jakiś wizjoner wyburzył około połowy domów w mieście i od nowa rozrysował układ miasta, szerokie ulice itp. Teraz Paryż jest jednym z piękniejszych miast na Ziemi. W Pekinie podobnie jeszcze parę lat temu burzono całe kwartały miasta. O Neronie już nie wspomnę...
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,23081780,dworzec-lodz-fabryczna-wielki-parking-a-pasazerowie-nie-maja.html