"Amerykański niszczyciel rakietowy wykonuje manewr szybkiego zwrotu przez dziób."
Trudno to nazwać "błyskawiczny" i nie jest to tez zwrot "przez dziób" tylko przez lewą burtę. Jest to niszczyciel rakietowy typu Arleigh Burke, prędkość maksymalna 33 węzły. W Gdyni można zwiedzać nasz przedwojenny niszczyciel ORP Błyskawica, dziś muzeum. Prędkość Błyskawicy wynosiła 39 węzłów.
Według oficjalnych danych nowe atomowe okręty podwodne mogą zanurzać się płycej od ubootów. ( ͡º͜ʖ͡º)
@hphp123: Dobrze, że wspomniałeś o "oficjalnych danych". Bo nieoficjalnie, te dane są zazwyczaj często mocno zaniżone z wiadomych powodów. U-booty miały maksymalną, oficjalną głębokość zanurzenia zazwyczaj ok 280 m (oczywiście znane są przypadki gdy okręt zanurzał się duże głębiej). Natomiast np. dosyć nowoczesna seria okrętów typu Seawolf:
@Ksebki: Chodzi pewnie o pokaz sprawności załogi. Domyślam się, że taki manewr powoduje spore pochylenie pokładu więc chłopaki muszą się postarać żeby ustać w miejscu. ( ͡°͜ʖ͡°)
@Yossarian82 Trudno to nazwać "błyskawiczny" i nie jest to tez zwrot "przez dziób" tylko przez lewą burtę. Jest to niszczyciel rakietowy typu Arleigh Burke, prędkość maksymalna 33 węzły. W Gdyni można zwiedzać nasz przedwojenny niszczyciel ORP Błyskawica, dziś muzeum. Prędkość Błyskawicy wynosiła 39 węzłów
@ziobro2: Inne zupełnie realia pola walki, dzisiaj pierwsze uderzenie stanowią pociski rakietowe i lotnictwo, więc nie ma potrzeby śrubować prędkości jak w czasach wielkich pogoni morskich.
To się nazywa standardowa cyrkulacja. Okręty wojenne mogą wykonać taki zakręt ze względu na to, że ich ster ma możliwość wychylenia się o więcej niż 35° - standardowe wychylenie steru na statkach handlowych.
Takie łodzie mają często boczny napęd pomocniczy, pomagający w szybkich jak i precyzyjnych manewrach. Prawdopodobnie trwa to tyle nie dla tego że nie mają wystarczającej mocy a dla tego że zwyczajnie używając większej skończyło by się na wywrotce.
@TheDuck: nie musisz mi tlumaczyc co to ster strumieniowy. Nie nazywa sie go boczny napedem pomocnicznym :D Przy predkosciach powyzej paru kn ster strumieniowy traci efektywnosc.
Amerykański niszczyciel rakietowy wykonuje manewr szybkiego zwrotu przez dziób.
nie bardzo rozumiem jak taka jednostka może wykonać manewr inaczej niż przez dziób.... Gdyby to był żaglowieć to co innego - zwrot przez dziób, lub zwrot przez rufę - ale to dotyczy przejścia linii wiatru.
Amerykański niszczyciel rakietowy wykonuje manewr szybkiego zwrotu przez dziób.
nie bardzo rozumiem jak taka jednostka może wykonać manewr inaczej niż przez dziób.... Gdyby to był żaglowieć to co innego - zwrot przez dziób, lub zwrot przez rufę - ale to dotyczy przejścia linii wiatru.
Komentarze (76)
najlepsze
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Trudno to nazwać "błyskawiczny" i nie jest to tez zwrot "przez dziób" tylko przez lewą burtę.
Jest to niszczyciel rakietowy typu Arleigh Burke, prędkość maksymalna 33 węzły. W Gdyni można zwiedzać nasz przedwojenny niszczyciel ORP Błyskawica, dziś muzeum. Prędkość Błyskawicy wynosiła 39 węzłów.
@hphp123: Dobrze, że wspomniałeś o "oficjalnych danych". Bo nieoficjalnie, te dane są zazwyczaj często mocno zaniżone z wiadomych powodów. U-booty miały maksymalną, oficjalną głębokość zanurzenia zazwyczaj ok 280 m (oczywiście znane są przypadki gdy okręt zanurzał się duże głębiej). Natomiast np. dosyć nowoczesna seria okrętów typu Seawolf:
"Dopuszczalna głębokość zanurzenia
Jest to niszczyciel rakietowy typu Arleigh Burke, prędkość maksymalna 33 węzły. W Gdyni można zwiedzać nasz przedwojenny niszczyciel ORP Błyskawica, dziś muzeum. Prędkość Błyskawicy wynosiła 39 węzłów
nie bardzo rozumiem jak taka jednostka może wykonać manewr inaczej niż przez dziób.... Gdyby to był żaglowieć to co innego - zwrot przez dziób, lub zwrot przez rufę - ale to dotyczy przejścia linii wiatru.
gdzie mi to z takim slabym clubhauling'em tutaj masz przyklad jak to sie robi: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://youtu.be/Edk_mAeU2kU?t=13s
to sie nazywa zwrot
bo stocznia dała 7 dni bez podania przyczyny ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
nie bardzo rozumiem jak taka jednostka może wykonać manewr inaczej niż przez dziób.... Gdyby to był żaglowieć to co innego - zwrot przez dziób, lub zwrot przez rufę - ale to dotyczy przejścia linii wiatru.