Metro w Łodzi, czyli o spektakularnej inwestycji
![Metro w Łodzi, czyli o spektakularnej inwestycji](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_SBgL3AICrGbKXaNGSzgFiEGysu8KV5wO,w300h194.jpg)
Budowa tunelu średnicowego pod miastem usprawni nie tylko ruch dalekobieżny, ale również aglomeracyjny. Powstanie system transportowy, który powszechnie nazywa się już metrem. Tak czy inaczej, mieszkańcy będą mogli szybciej przemieszczać się po mieście.
![Projekt_Inwestor](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Projekt_Inwestor_8S0stAz1KG,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 137
Komentarze (137)
najlepsze
@rochudzki: @utopjec: @MirekVonKapusta: @leanback: prosta rzecz- wystarczy trochę zmienić prawo i wyprzedać wszystkie komunalne budynki z centrów miast. I mamy już piękne centra. Ale przecież jak menela #!$%@? z centrum to jest to już wykluczenie społeczne xD
@tychuss
Można by rzec - mglista perspektywa (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
Dworzec Główny PKS 11 stanowisk, smród straszny, połączenie z PKP miało być dobre, jest średnie.
Quo vadis Wrocław?
Dodam tylko, że łódzki dworzec może zbyt wielki nawet, panuje w nim pustka. Dziwne, że nie zaproszono kawiarni, fastfoodów. Ktoś wie, dlaczego?
Dworzec Łódź Fabryczna pod oddaniu do użytku będzie świecił pustkami. Prawdopodobnie nie będzie kiosków z prasą, kawą i przekąskami. Wiatr będzie hulał po 4 tys. mkw. powierzchni przewidywanej do najmu, bo kolej nie wyłoniła operatora dworca, którego zadaniem powinna być komercjalizacja przestrzeni użytkowej.
Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/9154518,dworzec-lodz-fabryczna-wnetrze-dworca-bedzie-zialo-pustka,id,t.html
We Wrocławiu zrobiono zupełnie odwrotnie z dworcem pks, mega #!$%@? galeria handlowa z mikrodworcem "Wroclaw Główny PKS" na poziomie -2 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Informacja nieistotna
Tak, decyzja o budowie dworca była planowana przed wejściem Polski do UE. Kiedy? O Panie - 2050 jak nie lepiej, gdyby nie było jakiegokolwiek współfinansowania
Nie, polepszy jedynie czas dojazdu z aglomeracji do centrum miasta
Z samej definicji.
Metro powinno posiadać oddzielną infrastrukturę od krajowej sieci kolejowej. Metro powinno mieć gęstą sieć przystanków i bardzo wysoką częstotliwość kursowania.
Więc nie, to nie będzie metro.
A żeby tunel spełnił swoją rolę w krajowej sieci kolejowej, konieczne będzie ZMUSZENIE przewoźników do jeżdżenia tą trasą - bo nie oszukujmy się, to SPOWOLNI pociągi jadące przez Łódź o jakieś 20-30 minut.
Ale gdyby zmienić Łódź z kolejowej
Nie uważam też, żeby kwestie ekonomiczne były głównym czynnikiem za / przeciw kiedy władza centralna porywa się na takie projekty - tutaj bardziej chodzi o czynniki w stylu:
- prestiż
- napędzanie rozwoju
źródło: comment_HVlRqUupcNriLsdxQJYNuv5upTYx8w2Z.jpg
Pobierz