Animacja komputerowa z cyferkami, od producenta opon udaje test, a ludzie to jeszcze komentują? Przecież to jest broszura reklamowa! No i Vredestein chyba robi kiepskie opony skoro letnie przy 5C są gorsze od zimówek na asfalcie. Tak na marginesie, co stało się z magiczną granicą 7C po kompromitacji testów ADAC? Teraz będzie nowa granica 5C?
@AH996547DG: Dokładnie. Jestem prawie pewien, że widzialem kiedyś realne testy, nie animacje. Gdzie na mokrej nawierzchni, przy każdej temperaturze > 0 letnie sa lepsze od zimowych, szczególnie na mokrej nawierzchni - a tutaj wyszło odwrotnie.
A jak jest na letnich na mokrym przy -5? a na suchym przy -5? Nie żebym był zwolennikiem niezmieniania opon, ale brakuje mi takiego porównania dla rzetelności tego materiału reklamowego...
@jdef90: tutaj: http://www.auto-swiat.pl/test-opon - porównaj opony najlepsze zimowe, najlepsze letnie i najlepsze całoroczniaki. Trochę zabawy z excelem będzie... ale całoroczniaki jako letnie jeszcze są konkurencyjne, ale jako zimówki, to wychodzą bardzo biednie.
@VLAD_PALOWNIK: Ja proponuję taki zestaw: - jedną zimową - w razie zimowych warunków, - jedną letnią - w razie letnich warunków, - jedną wielosezonową - w razie warunków pośrednich, - jedną cieńszą - żeby obniżyć spalanie.
@kaziuwichura ponad 80 tys. km i żadnych problemów. Rozglądam się za nowymi, bo na jeden parze zużycie jest blisko ograniczenia. Polecam, nie kieruj się opiniami ludzi którzy nigdy nie jeździli na całorocznych. Zjeździłem każde możliwe warunki, nigdy mnie nie zawiodły.
@arturccc: No właśnie czytałem, że zimówki mają przewagę tylko na grubym śniegu. Nie oszukujemy się, że zimy w Polsce to głównie plucha i błoto (szczególnie w mieście), a tam całoroczne mają dużą przewagę.
Chyba utarło się po prostu, że zima = wymiana opon i nikt nawet nie pomyśli dlaczego :)
Przy moich letnich oponach to wszystkie przypadki są jak ten ostatni ( ͡°͜ʖ͡°), na szczęście kupiłem już nowe. Dlatego należy pamiętać że liczy się nie tylko wysokość bieżnika czy typ ale także wiek opony.
@krzyzakp dobry żarcik. Nigdy nie doświadczyłem mitycznego "pływania", jakiej mieszanki używają w F1 - miękkiej czy twardej? W lecie w Polsce też masz ponad 35 stC na jezdni. Na autostradzie i ekspresowej jeżdżę 140-150.
@Czesterek: Wielka Brytania i Polska to jednak zupełnie różne warunki pogodowe. Porównaj sobie temperatury, deszcz, śnieg. Oczywiście najlepiej byłoby patrzeć nie po średniej a po medianie, albo lepiej: po dominancie, ale to nie wiem, czy gdzieś takie porównania są :/ .
W zeszłym roku przejeździłem cały sezon na letnich, bo nie chciało mi się ich zmieniać i efekt taki, że jeździło się na letnich w zimę normalnie jedynie co to przy ruszaniu na lodzie miałem problemy w porównaniu z innymi, którzy zapewne mieli zimówki i jeden wielki minus to, że letnie opony po zimie były kompletnie łyse
Komentarze (75)
najlepsze
dziekuje Audi ;P
@ZiumZium: „Latem” albo „w lecie”, a nie #!$%@? żadne „w lato”…
@ZiumZium: Podziękuj Vredestein – to ich animacja, a nie Audi.
wiem że to Vredestein, ale Audi się zgodziło użyczyć loga....
No i Vredestein chyba robi kiepskie opony skoro letnie przy 5C są gorsze od zimówek na asfalcie.
Tak na marginesie, co stało się z magiczną granicą 7C po kompromitacji testów ADAC? Teraz będzie nowa granica 5C?
Jestem prawie pewien, że widzialem kiedyś realne testy, nie animacje. Gdzie na mokrej nawierzchni, przy każdej temperaturze > 0 letnie sa lepsze od zimowych, szczególnie na mokrej nawierzchni - a tutaj wyszło odwrotnie.
Komentarz usunięty przez moderatora
- jedną zimową - w razie zimowych warunków,
- jedną letnią - w razie letnich warunków,
- jedną wielosezonową - w razie warunków pośrednich,
- jedną cieńszą - żeby obniżyć spalanie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Chyba utarło się po prostu, że zima = wymiana opon i nikt nawet nie pomyśli dlaczego :)
@Lynx_Lynx: na zimę kupiłeś nowe letnie? Nie chcę cię martwić, ale wyniki hamowania specjalnie ci się nie polepszą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@krzyzakp: a poniżej 130km/h? Bo z tego co piszesz, to zimówki na lato są bardzo dobre, tylko trzeba jeździć wolniej niż 130km/h przy +20C :)
@Czesterek: Wielka Brytania i Polska to jednak zupełnie różne warunki pogodowe. Porównaj sobie temperatury, deszcz, śnieg. Oczywiście najlepiej byłoby patrzeć nie po średniej a po medianie, albo lepiej: po dominancie, ale to nie wiem, czy gdzieś takie porównania są :/ .