Wizualizacja koncepcji budowy portu zewnętrznego w Gdyni
Port Gdynia szykuje się do budowy portu zewnętrznego. Według wstępnych planów, miałby powstać tam nowy terminal kontenerowy oraz nabrzeże dla wycieczkowców.
a.....t z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 101
Port Gdynia szykuje się do budowy portu zewnętrznego. Według wstępnych planów, miałby powstać tam nowy terminal kontenerowy oraz nabrzeże dla wycieczkowców.
a.....t z
Komentarze (101)
najlepsze
Pytanie techniczne do #znamsietosiewypowiem - ta obrotnica, wyciągają korek w porcie, żeby się wir zrobił czy mniej spektakularnie - plac manewrowy dla holowników?
Port zewnętrzny w Gdyni (terminal kontenerowy) to obecnie tylko koncepcja. Pewnie wszystko skończy się na tej ciekawej wizualizacji.
@zmati: @anwaldt: @krzy_glob @PikPak
Piszą, że megalomania. Ja nie sądzę. Akurat rozbudowa portu to czysta inwestycja, nigdy zbędny bajer, infrastruktura handlowa się zwróci. W naszym świecie każda produkcja może przynieść straty, ale handel prawie zawsze przynosi zysk.
Mnie zastanawia co innego. "Już w przyszłym roku" czy raczej "2030"?
> – Trasa Kwiatkowskiego
>– droga Gdyńska
>– Gdynia Arena
To są dokładnie inwestycje zakończone w 2008 roku i od tamtej pory nic znaczącego się nie wydarzyło. Czyli 9 lat. Niebawem 10. Od kilkudziesięciu lat wiadomo, że potrzeba udrożnić Zwycięstwa i Morską, ale nic Gdynia w tym kierunku nie robi.
>– Centrum Nauki Eksperyment
>– Pomorski Park Naukowo-Technologiczny
To poszło za pieniądze z UE.
>– kolejka na Kamienną Górę
Zmarnowane
@krzy_glob: Problem w tym, że został zrealizowany- ale stoi teraz pusty, bo UE (słusznie) uznała go za bezsensowny i wycofała dotację (100 mln złotych).
http://biznes.trojmiasto.pl/Ogromne-suwnice-dla-BCT-doplynely-do-Gdyni-n85905.html
http://biznes.trojmiasto.pl/Pierwszy-krok-do-glebokowodnego-portu-n100423.html
Bzdura. Stawki do Gdańska są wyższe o ~ 100 USD, a koszt transportu drogowego wyższy o około 2000PLN. Dodatkowo opłaty dodatkowe w Hamburgu mogą przyprawić o zawał serca.
Morsko: SHANGHAI - TRIESTE - 27 DNI
Drogowo: TREISTE - WARSZAWA - 3 DNI
Kolejowo: SHANGHAI - HEFEI - 5 DNI
Kolejowo: HEFEI - PRUSZKÓW - 15 DNI.
10 dni różnicy to dużo :)