@CzarnyFilc: Tak wygląda rzut gdzieś 3/5 statku jak na filmiku. Przekrój łapie bay`e 20' które w parze składają się na bay parzysty 40'. Np Bay 01 - 20' ; Bay 03 - 20' ; Bay 02 (01,03) - 40'
Takie kontenerowce mają do 20 metrów zanurzenia więc powiedz mi w którym miejscu Wisła ma taką głębokość. Potrzebujemy kontenery na rzekach ale powinny być to barki.
@kozackiBOHUN: z tymi 20 metrami zanurzenia na kontenerowcach, to jednak spora przesada. Po drugie polecam również spojrzeć na głębokości w Cieśninach :P 15,4 m to maksymalne zanurzenie w Bełtach z tego co pamiętam
@kozackiBOHUN: @anwaldt: Problem w tym , ze nie ma gdzie kontenerow ladowac i wyladowac wzdluz Wisly. Co wiecej transport pociagiem np. z Gdanska do Warszawy (bo tylko taki wchodzi w rachube) pociagiem jest kilka razy szybszy niz barka. Koszt tez jest porownywalny, a w przypadku dostaw liczy sie czas. Pociag przewozi ok. 40 kontenerow 40' stopowych - barka musiala by tyle samo. Pociag moze na terminal wjezdzac co
Zagadka na teście o pracę przy obsłudze załadunku w stoczni - Co robi statek w doku? A) Czeka na załadunek B) Czeka na załogę C) Jest obsługiwany D) Żadne z powyższych
Czemu mostek na takich statkach nie jest na przodzie, początku statku tylko na końcu albo po środku, przecież mniej widać przez to, jak się płynie do przodu?
@notdot: myślę że guzik ich obchodzi to, co widać przed statkiem na mniej niż dwa kilometry:D Mniemam że podstawa to radary a do manewrowania muszą korzystać z przyjaciół porozmieszczanych po statku czy to na lądzie. Co bogatsi armatorzy w trosce o stan lakieru montują czujniki cofania z brzęczykiem, także położenie mostku bardziej skierowane jest ku obserwowaniu ładunku.
@flircik: lokalizacja mostka nie ma nic wspólnego z "obserwowaniem ładunku". Kiedyś zdecydowanie przeważały kontenerowce z mostkami na dziobie, później cała nadbudówka z mostkiem była stawiana na rufie, a teraz zaczęli budować je w okolicach śródokręcia.
ile trzeba wachadeł na nowym jedwabnym szlaku żeby zastąpić taki jeden kontenerowiec? W stanach widziałem wachadła po 150 wagonów nawet jak to podwoimy to z czym do ludzi znaczy statków
@szczepan999: planowanie załadunku to bardzo skomplikowany proces, tam nie tylko znaczenie ma waga kontenera, ale i jego zawartość, czy jest to ładunek niebezpieczny, port rozładunku. Zazwyczaj lepiej ładować cięższe niżej : )
Komentarze (105)
najlepsze
Pociag przewozi ok. 40 kontenerow 40' stopowych - barka musiala by tyle samo. Pociag moze na terminal wjezdzac co
- Co robi statek w doku?
A) Czeka na załadunek
B) Czeka na załogę
C) Jest obsługiwany
D) Żadne z powyższych
Przepisy odnośnie widoczności poziomej z mostka w kierunku dziobu statku ENG
W stanach widziałem wachadła po 150 wagonów nawet jak to podwoimy to z czym do ludzi
znaczy statków
W Polsce pisze się
Wysoko środek ciężkości takie statki mają.
Te kontenery są jakoś pomocowane jeden do drugiego ?