Czy jakiś specjalista mógłby się wypowiedzieć jak ma się wytrzymałość pojedynczych kontenerów do takiego załadowania? Przecież nie można chyba w nieskończoność ustawiać jednego na drugim. W filmiku widać, że upakowali więcej dzięki załadowaniu jeszcze jednego poziomu.
@mentools: ustawić jeden na drugim możesz dużo, ze względu na zastosowanie m.in twist-locków, które trochę odciążają kontener, problem stanowi maksymalny stack weight (maksymalna dopuszczalna piętrzonych kontenerow) w ładowni i pokrywie luku ładowni,
na moim statku można było na klapie ustawić w jednym pionowym rzędzie 4 40 stopowe kontenery o wadze 30 ton
@karski: Hmm, dzięki za info. To jest dość skomplikowane logistycznie działanie, ale jestem sobie w stanie wyobrazić soft który ogarnia wszystkie parametry aby odpowiednio załadować statek wprowadzając wagę kontenerów, port docelowy i parametry statku.
@kult_cwaniaka: Na filmie jest nieścisłość, bo pokazane są kontenery o długości 40 stóp. Takich kontenerów zmieści się oczywiście dwa razy mniej, czyli 9.000.
@yolantarutowicz: całkowicie obnażasz swoje braki w edukacji. Statki można podzielić ze względu na wody po jakich się poruszają. Elbląg jest na szlaku wodnym śródlądowym i takie statki ma przyjmować. Duże kontenerowce mają port w Gdańsku. Elbląg zaś ma przyjmować mniejsze jednostki w ruchu bardziej lokalnym. Poza tym obrazek przekłamany, bo statek jest ustawiony krzywo do linii brzegowej i w zasadzie by się zmieścił. Polecam zapoznać się jaki zapas mają statki na
@yolantarutowicz: no właśnie! Są sposoby na udrażnianie rzek i utrzymywanie ich spływnymi, cały świat tak robi!
Wisła to nie Ren
@yolantarutowicz: juz raz ci tłumaczyłem, REN to tylko 15% transportu śródlądowego Niemiec, pozostałe 85% towarów pływa mniejszymi rzekami, mniejszymi niż Wisła!
Sorry taki mamy klimat i położenie naturalne
@yolantarutowicz: mamy też XXI wiek, regulacja rzek nie jest czymś nadzwyczajnym, jak wspominałem, cały świat
powinni dopuscic takie kontenery do ruchu srodladowego i np w Krakowie zrobić port, skoro jest rzeka to co za problem.. jak zwykle w Polsce same problemy o nic a jak wiadomo lobby tirowe nigdy nie dopusci kontenerow do transportu bo musza ta ciezarowka sobie wozic i jeszcze zabijac ludzi na drogach!!! miazdzyc samochody itd
Komentarze (105)
najlepsze
Wyobraźcie sobie ile osób można przesiedlić #pdk (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
na moim statku można było na klapie ustawić w jednym pionowym rzędzie 4 40 stopowe kontenery o wadze 30 ton
https://en.wikipedia.org/wiki/Maersk_Triple_E_class
1 TEU = 1 kontener o długości 20 stóp
No i jak wy W S P Ó Ł C Z E S N E statki zmieścicie w Elblągu po wywaleniu 1 000 000 000 zł ze swojego potfela w błoto na przekop mierzei?
Tymczasem np. Szczecin (najbliższy port już niedługo największego miasta EU oraz światowych szklaków) nie może doczekać się pogłębienia toru wodnego.
Mało macie jeszcze podatków na takie inwestycje z d*py? ;-)
Poza tym obrazek przekłamany, bo statek jest ustawiony krzywo do linii brzegowej i w zasadzie by się zmieścił. Polecam zapoznać się jaki zapas mają statki na
@yolantarutowicz: no właśnie! Są sposoby na udrażnianie rzek i utrzymywanie ich spływnymi, cały świat tak robi!
@yolantarutowicz: juz raz ci tłumaczyłem, REN to tylko 15% transportu śródlądowego Niemiec, pozostałe 85% towarów pływa mniejszymi rzekami, mniejszymi niż Wisła!
@yolantarutowicz: mamy też XXI wiek, regulacja rzek nie jest czymś nadzwyczajnym, jak wspominałem, cały świat
@Nitoslaw: to się kontenery puści na płaskodennych bagnolotach ;) Trzeba tylko antoniemu wspomnieć, że coś takiego istnieje