Kiedyś na stacji Hel jak maszynista widział, że syn bardzo chciałby obejrzeć kabinę w szynobusie nie robił problemu i zaprosił nas do niej w tym czasie delektując się kawą z resztą obsługi na miejscach dla pasażerów, na moja sugestię, że może nieopatrznie uruchomimy i odjedziemy powiedział ze spokojem, że i tak nie damy rady.
@zagorzanin: Co kilka lat przebieg jest resetowany do 0 na przeglądzie p4 (⌐͡■͜ʖ͡■) Ta lokomotywa ma na pewno przebieg dawno w milionach liczony ( ͡°͜ʖ͡°)
zajebiste, zero elektroniki same analogowe guziki, gałki i pokrętła... fajna zabawa tak sobie popstrykać i pokręcić. Ale po co kierownica? Przecież pociąg nie skręca tylko jedzie prosto po torze ( ͡°͜ʖ͡°)
@magicznypirat: Nie bo strefa zgniotu lokomotywy to obie kabiny a od chwili dostrzeżenia nieuniknionej katastrofy zazwyczaj masz dość czasu by uruchomić hamulce i przejść spokojnie do przedziału maszynowego by odmawiać zdrowaśki.
Nie mogę pojąć debilizmu konstruktorów, którzy zarówno w EU07 jak i EP09 (a podejrzewam że w innych też) zaprojektowali włącznik małej sprężarki w taki sposób, że maszynista musiałby stać i cały czas go trzymać, co zmuszało do powymyślania różnego rodzaju ułatwień (tutaj wieszak, w siódemce rolka po papierze toaletowym). Naprawdę nie dało się tego zrobić mądrzej?
@Ziner: No ale jaki jest tego cel? Rozumiem, że ta sprężarka jest zasilana z baterii, więc nie może chodzić w kółko, ale nie dałoby się zrobić prostego wyłącznika ciśnieniowego, wyłączającego ją gdy nabije dość powietrza by dało się podnieść pantografy? Primitive technology czy jak? PS. Zgaduję, że SKP to Sygnały Końca Pociągu?
@Jormung: Prędkość konstrukcyjna to 160 km/h W lokomotywie z "elektroniką" takiej jak ta raczej jej nie przekroczysz bo lokomotywa Ci nie pozwoli. Jednak też z drugiej strony myślę, że mechanicy mają i na to jakieś patenty ( ͡~ ͜ʖ͡°)
@MusicURlooking4: W tej lokomotywie to elektroniki jest tyle co kot napłakał. Ograniczników prędkości nie ma. EP09 luzem może 160, czyli tyle samo co z wagonami.
@annow: Z tego co pamiętam to chodzi o to, że jak przedni się uszkodzi to może polecieć na tył i uszkodzić również tylny, a tak to najwyżej na wagony poleci ( ͡°͜ʖ͡°)
@annow: j/w - w przypadku uszkodzenia nie uszkodzi drugiego. Przedni załącza się dodatkowo (wraz z tylnym) podczas zimy kiedy sieć trakcyjna jest oblodzona, albo na dłuższym postoju celem ograniczenia nagrzewania w jednym miejscu.
jak dla mnie czlowiek ktory opisywal te przyciski i lampki byl jakis mocno ograniczony... PRZEK. NADM. SILN. TRAK? ODBLOK. PRZEK. ROZNICOWYCH NADM. HAMOW.? Nie mozna tego zgrupowac i normalnie opisac? Np. lampki od sygnalizacji przekaznikow nadmiarowych otoczyc ramka z napisem PRZEKAZNIKI NADMIAROWE, a nad kazda lampka dac normalny opis: SILNIKI TRAKCYJNE, OBWOD GLOWNY, OGRZEWANIE POCIAGU? Niby nic, a czytelnosc poprawilaby sie znacznie. A tak - super modernizacja bulwo...
@j557: nawet niekoniecznie, bo spora czesc tych pstryczkow jest wzglednie pogrupowana. Ale moznaby przy modernizacji dac na ten pulpit kawalek cienkiej blachy nierdzewnej z laserowymi grawerami, z ladnie pogrupowanymi opisami, a nie oklejac zolta tasma z gunwonapisami... Przeciez i tak musieli te pstryczki i lampeczki zdemontowac, zeby pomalowac pulpit. Ile by taka blacha kosztowala? 100-200 pln? A za ile godzin roboty ile musieli zaplacic typowi, ktory te gunwonaklejki robil?
Czemu lokomotywy nie mają po prostu przełącznika ON OFF, jedź hamuj jak w przypadku samochodów? Nie dało się tego zrobić, czy chodzi o szpan, że gość zna układ set przycisków?
@piekuo: Ale na #!$%@? te przełączniki? Nie można zrobić jednego: CHCĘ JECHAĆ DO PRZODU i włącza się z automatu wszystko co potrzebne do jazdy do przodu. Plus ewentualnie wybór jakiegoś parametru wpływajacego na jazdę. O to mi chodzi.
@deathcoder: A to latanie po maszynowni wynika z tego, że część rzeczy jest umieszczona tam, gdzie jest wygodnie z punktu widzenia konstrukcji, a niekoniecznie ergonomii - lokomotywa jest najzwyczajniej w świecie duża a zdalne sterowanie czymś co się przestawia 2 razy - na początku i na końcu pracy jest bez sensu.
Komentarze (150)
najlepsze
teraz już jesteś mądrzejszy ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
Ale po co kierownica? Przecież pociąg nie skręca tylko jedzie prosto po torze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Pan_Mysz: A jakbyś chciał wyprzedzić tego jadącego przed Tobą to jakbyś to zrobił jakbyś nie miał kierownicy?
PS. Zgaduję, że SKP to Sygnały Końca Pociągu?
@Ziner: Tak myślałem, w sumie nudna robota, nawet skręcić z trasy nie można ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przedni załącza się dodatkowo (wraz z tylnym) podczas zimy kiedy sieć trakcyjna jest oblodzona, albo na dłuższym
postoju celem ograniczenia nagrzewania w jednym miejscu.
Nie mozna tego zgrupowac i normalnie opisac? Np. lampki od sygnalizacji przekaznikow nadmiarowych otoczyc ramka z napisem PRZEKAZNIKI NADMIAROWE, a nad kazda lampka dac normalny opis: SILNIKI TRAKCYJNE, OBWOD GLOWNY, OGRZEWANIE POCIAGU?
Niby nic, a czytelnosc poprawilaby sie znacznie. A tak - super modernizacja bulwo...