Mnie zawsze zastanawia, dlaczego -ponoć- transport kolejowy jest tańszy, niż drogowy, skoro lokomotywy i wagony są takie ciężkie, a przecież ilość koniecznego paliwa powinna rosnąć wraz z masą, którą potrzebna przetransportować (a tu prócz tej właściwej, jest też ogromna masa całego taboru).
Nie rozumiem też, czemu tych taborów nie robi się z jakoś lżejszych materiałów, z aluminium, tworzyw sztucznych, czy czegoś, tylko wszędzie jest metal, jakby popatrzyć na przedział wagonu od środka
Mnie zawsze zastanawia, dlaczego -ponoć- transport kolejowy jest tańszy, niż drogowy, skoro lokomotywy i wagony są takie ciężkie, a przecież ilość koniecznego paliwa powinna rosnąć wraz z masą, którą potrzebna przetransportować (a tu prócz tej właściwej, jest też ogromna masa całego taboru)
@NadiaFrance: JEDNA lokomotywa potrafi ciągnąć po 40 czołgów T-72. JEDNA lokomotywa potrafi ciągnąć po 50 jednostek wyładowanych do pełna drewnem.
Wyobraź sobie transport 40 czołgów T-72 za pomocą ciężarówek
Komentarze (150)
najlepsze
Nie rozumiem też, czemu tych taborów nie robi się z jakoś lżejszych materiałów, z aluminium, tworzyw sztucznych, czy czegoś, tylko wszędzie jest metal, jakby popatrzyć na przedział wagonu od środka
@NadiaFrance: JEDNA lokomotywa potrafi ciągnąć po 40 czołgów T-72. JEDNA lokomotywa potrafi ciągnąć po 50 jednostek wyładowanych do pełna drewnem.
Wyobraź sobie transport 40 czołgów T-72 za pomocą ciężarówek