Puszczali kiedyś w tv (koniec lat '90) takie anime, w którym bolidy były podobne do tego na miniaturce. Ba, pamiętam, że zdarzały się chyba nawet i 8-kołowe. Ktoś pamięta nazwę tej (hehe) chińskiej bajki?
Nie rozumiem czemu FIA się tak do wszystkiego #!$%@?, rozumiem względy rozmiarów żeby nikt nie zbudował kombajnu który będzie zajmował cały pas i obcinał głowy rywalom ale ten dziwny dyfuzor czy wentylator chyba nie stanowił jakiegoś zagrożenia, wieksza dowolność i możliwości modyfikacji podczas sezonu dodałoby więcej emocji a tak to nieraz oglądam tylko start oraz pierwsze i ostatnie 10 kółek bo niewiele się dzieje
@wuadek: nawet przy tak dużej ingerencji FIA w konstrukcje kasa nadal gra pierwsze skrzypce, tego czynnika nie da się wyeliminować, gdyby tak zależało im na Fair-Play zunifikowaliby jednostki napędowe. Paradoksalnie takie restrykcje to może być ukłon dla bardziej zamożnych teamów które mają więcej kasy na dopieszczanie każdego ułamka sekundy bez obaw na to że uboższy team jedną innowacją namiesza w stawce
@metrom: Akurat ten wentylator zasysał powietrze z pod bolidu wraz z piaskiem, pyłem i kamyczkami i ciskał to wszystko prosto w jadącego za nim oponenta. Nie było to bezpieczne, zwłaszcza jak na torze pojawiły się kamyczki z pobocza.
FIA od zawsze blokowała rozwój bolidów. Skoro jakieś rozwiązanie przynosi efekty niech pozostałe zespoły je zaadaptują. Nie mówię tu o kwestiach bezpieczeństwa jak w przypadku przedniego parapetu ograniczającego widoczność, ale większość z przedstawionych rozwiązań mogła być stosowana.
@splesnialakanapkazplecaka: część rozwiązań jest banowana ze względów bezpieczeństwa (fan car, aktywne zawieszenie) a części żeby spowolnić dominatorów (podwójny dyfuzor, zawieszenie FRIC)
SILNIKI SPALINOWE DO SAMOCHODÓW, DWA RAZY WIĘKSZY KOLEKTOR SSĄCY, ZAPŁON ELEKTRONICZNY, ŚWIECE PLATYNOWE, TURBOSPRĘŻARKĘ NA KAŻDY CYLINDER, A SILNIK, WYTRZYMA 1,5 MILIONA KILOMETRÓW. GDY SILNIK BIERZE OLEJ, TO ZNACZY, ŻE PIERŚCIENIE SĄ ZAPIECZONE. NALEŻY NA PEŁNY ZBIORNIK PALIWA WYSOKOOKTANOWEGO WLAĆ 5L NAFTY. NALEŻY POWTARZAĆ TĄ CZYNNOŚĆ AŻ SKUTKU (MOŻE TO BYĆ KILKAKROTNIE NAPEŁNIANIE ZBIORNIKA).
Komentarze (59)
najlepsze
http://www.filmweb.pl/serial/Grand+Prix-1977-268805
http://www.imdb.com/title/tt2554054/
Esencja tego artykułu.
http://www.milosierdzie-boze.com/
(zakładka "Tak należy budować")
SILNIKI SPALINOWE DO SAMOCHODÓW, DWA RAZY WIĘKSZY KOLEKTOR SSĄCY, ZAPŁON ELEKTRONICZNY, ŚWIECE PLATYNOWE, TURBOSPRĘŻARKĘ NA KAŻDY CYLINDER, A SILNIK, WYTRZYMA 1,5 MILIONA KILOMETRÓW.
GDY SILNIK BIERZE OLEJ, TO ZNACZY, ŻE PIERŚCIENIE SĄ ZAPIECZONE. NALEŻY NA PEŁNY ZBIORNIK PALIWA WYSOKOOKTANOWEGO WLAĆ 5L NAFTY. NALEŻY POWTARZAĆ TĄ CZYNNOŚĆ AŻ
SKUTKU (MOŻE TO BYĆ KILKAKROTNIE NAPEŁNIANIE ZBIORNIKA).