Witam Wszystkich, z miesiąc temu, wydałem swoją drugą gierkę na platformę Android i WebGL Jest to prosta gra typu „clicker”, ot zdobywamy fundusze, rozwijamy się, od czasu do czasu podejmiemy jakąś decyzję i takie tam. Muszę przyznać, iż miło „tworzyło” mi się tę gierkę. Gra nie zawiera IAP (zakupy w aplikacji).
„Tree Tap – Money Idle Clicker” został pobrany przez 539 osób, wersja WebGL ma 13500 zagrań. Nie są to jakieś wielkie wyniki, wręcz są one żałosne, jednakże ciesze się, że ktoś w ogóle zagrał w moją gierkę. 141 osób, pobrało grę z Amazon Store, 398 z Google Play. Największa liczba pobrań jednego dnia to 72. Gra jest pobierana 12-14x/dzień. Z takich ciekawostek, to rekordem mojej pierwszej gierki, było 30 pobrań w jeden dzień, aktualna liczba pobrań mojej pierwszej gierki to 427.
Jeśli zaś chodzi o zyski z „Tree Tap – Money Idle Clicker”:
$19.46 (Kongregate)
$2.37 (Unity Ads)
$0.61 (Chartboost)
Są to kwoty niewypłacalne, jednakże spodziewałem się takich wyników. Nie liczę zbytnio na pieniądze, wciąż się uczę, uważam, iż moje „gry” są za słabe, aby coś zarobić. Jeśli zaś chodzi o marketing, to: Twitter, Reddit, Facebook, Wykop, pisanie do różnych youtuberów i stron zajmujących się grami mobilnymi. Postawiłem też na częste robienie aktualizacji, sugerowanie się pomysłami graczy. Dodam tutaj jeszcze jedną ciekawostkę, moja gra, jest często obecna na następujących urządzeniach:
Google Nexus 6P - 4.5%
Samsung Galaxy S7 Edge - 4.5%
Samsung Galaxy S7 - 2,8%
Google Pixel XL - 2.0%
Dużo jest Samsungów ( z 60-70% urządzeń)
Dane na temat użytkowników mojej gierki:
Jeśli chodzi o moje przyszłe plany, to planuję wydać parę aktualizacji do „Tree Tap – Money Idle Clicker”, następnie podszkolić się w C# i robić kolejną gierkę, obstawiam, iż będzie to następny „clicker”, jednakże planuje zastosować troszkę inną mechanikę, nie będzie to zwykle klikanie. (jest ono zbyt nudne).
Jeśli macie jakieś pytania, to zadawajcie je śmiało. Proszę o traktowanie tego wpisu jako ciekawostki. Mam 18 lat, wciąż jestem słabym początkującym.
Tree Tap – Google Play
Tree Tap – Amazon Store
Tree Tap – Wersja Online, Kongregate
Facebook
Twitter
Zapraszam do obserwowania tagu #
donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty.
Komentarze (155)
najlepsze
Do IAP trzeba mieć firmę, jeśli chodzi o drobne kwoty z reklam, to ponoć można je rozliczyć przez PIT (tak gdzieś czytałem), na ten moment nie mam tego kłopotu.
Jeśli sam osiągnę wypłacalną kwotę, to jej nie wypłacę ;p (bo jeśli osiągnę 102$ i ją wypłacę, to znowu bym musiał zbierać do 100$). Tak więc, wole tą forsę trochę tam potrzymać.
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-google-adsense-i-admob-jak-rozliczac-przychody
http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/pit/pit/rozliczenia/325521,Opodatkowanie-przychodow-z-reklam-w-ramach-uslugi-Google-AdSense.html
Jednakże nie ufałbym temu, niczego nie można być pewnym.
Witam, kurcze, chciałem napisać "Usuń konto", ale żeś mnie już ubiegł :(
Zakładanie konta:
Musimy mieć 18 lat, płacimy 25$ (jednorazowa opłata) i mamy konto (z tego co pamiętam, to jedyną formą płatności, jest karta). Podczas zakładania konta, musimy podać swoje dane (imię, nazwisko oraz takie tam).
Jeśli zaś chodzi o Amazon Store, to tam konto jest darmowe.
Na Apple Store, jest to 100$ co rok ;p (IOS)
Dodanie gry:
Witam, hm, tego to się nie spodziewałem, jaka przeglądarka? Tryb Prywatny? Jakie Dodatki? Czyściłeś jakieś dane?
U większości zapisuje, ale jeśli u Ciebie nie zapisuje, to polecam wersję Android ;p (Chyba, że masz IOS lub Windows Phone, wtedy nic nie polecam).
Tak to już jest z WebGL (Unity, przynajmniej u mnie), na Androidzie wszystko chodzi, a na WebGL zawsze coś potrafi się dziwnego wydarzyć. Jak będę wydawał następną gierkę to
Panie, to są okrągłe sumy, dokładnie, gdzieś tak 0. Bo te kwoty co podałem, są niewypłacalne, a jeśli chodzi o całkowity dochód z gamedevu (niewypłacalny) to gdzieś tak z 160-200zł. Ale i tak to jest tylko dochód z reklam, odejmując licencję na sklep Play (100zł) i koszta grafiki to i tak jestem stratny ;p
Jednakże, moje pierwsze projekty, dają mi bardzo dużo, w sensie doświadczenia, tutaj najwięcej zyskałem. Dają mi
Języki programowania bardzo zmieniły się na przestrzeni ostatnich ~30 lat. Powstało też wiele frameworków znacznie upraszczających i przyspieszających tworzenie oprogramowania. Myślę, że z odrobiną samozaparcia większość osób mogłaby coś sensownego napisać.
to tylko utwierdza w przekonaniu zeby nigdy sie nie pchac w rynek gier
Nie, no, dodać do tego marketing i aktualizację to więcej wyjdzie ;p Do tego jeszcze wcześniejsza naukę.
Ogólnie, to są trzy opcję:
- Gra okazuje się słabym pomysłem, jest za słaba, ma za słaby marketing ---> Nic nie zarobi (Tutaj jestem ja ;p)
- Gra wybija się jakoś, ma tam grupę graczy (coś tam zarobi, ale nie będą to miliony)
- Gra jest super popularna (bardzo rzadkie przypadki, bardzo, ale
@jedzbudynie: Gdybyś Ty wiedział ile ja #!$%@?łem czasu na swój nieukończony, a co za tym idzie wciąż nie zmonetyzowany projekt... szczyl z gamedevem wypada wciąż lepiej ;-)