Witam Wszystkich, z miesiąc temu, wydałem swoją drugą gierkę na platformę Android i WebGL Jest to prosta gra typu „clicker”, ot zdobywamy fundusze, rozwijamy się, od czasu do czasu podejmiemy jakąś decyzję i takie tam. Muszę przyznać, iż miło „tworzyło” mi się tę gierkę. Gra nie zawiera IAP (zakupy w aplikacji).
„Tree Tap – Money Idle Clicker” został pobrany przez 539 osób, wersja WebGL ma 13500 zagrań. Nie są to jakieś wielkie wyniki, wręcz są one żałosne, jednakże ciesze się, że ktoś w ogóle zagrał w moją gierkę. 141 osób, pobrało grę z Amazon Store, 398 z Google Play. Największa liczba pobrań jednego dnia to 72. Gra jest pobierana 12-14x/dzień. Z takich ciekawostek, to rekordem mojej pierwszej gierki, było 30 pobrań w jeden dzień, aktualna liczba pobrań mojej pierwszej gierki to 427.
Jeśli zaś chodzi o zyski z „Tree Tap – Money Idle Clicker”:
$19.46 (Kongregate)
$2.37 (Unity Ads)
$0.61 (Chartboost)
Są to kwoty niewypłacalne, jednakże spodziewałem się takich wyników. Nie liczę zbytnio na pieniądze, wciąż się uczę, uważam, iż moje „gry” są za słabe, aby coś zarobić. Jeśli zaś chodzi o marketing, to: Twitter, Reddit, Facebook, Wykop, pisanie do różnych youtuberów i stron zajmujących się grami mobilnymi. Postawiłem też na częste robienie aktualizacji, sugerowanie się pomysłami graczy. Dodam tutaj jeszcze jedną ciekawostkę, moja gra, jest często obecna na następujących urządzeniach:
Google Nexus 6P - 4.5%
Samsung Galaxy S7 Edge - 4.5%
Samsung Galaxy S7 - 2,8%
Google Pixel XL - 2.0%
Dużo jest Samsungów ( z 60-70% urządzeń)
Dane na temat użytkowników mojej gierki:
Jeśli chodzi o moje przyszłe plany, to planuję wydać parę aktualizacji do „Tree Tap – Money Idle Clicker”, następnie podszkolić się w C# i robić kolejną gierkę, obstawiam, iż będzie to następny „clicker”, jednakże planuje zastosować troszkę inną mechanikę, nie będzie to zwykle klikanie. (jest ono zbyt nudne).
Jeśli macie jakieś pytania, to zadawajcie je śmiało. Proszę o traktowanie tego wpisu jako ciekawostki. Mam 18 lat, wciąż jestem słabym początkującym.
Tree Tap – Google Play
Tree Tap – Amazon Store
Tree Tap – Wersja Online, Kongregate
Facebook
Twitter
Zapraszam do obserwowania tagu #
donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty.
Komentarze (155)
najlepsze
Witam, Zakupione, część darmowa.
Kiedyś zrobiłem listę stron z grafikami i dźwiękiem:
https://www.wykop.pl/link/3686295/lista-stron-z-platna-darmowa-grafika-i-dzwiekiem/
Witam, na ten moment, pieniądze są niewypłacalne, lecz jeśli pewnego dnia będą wypłacalne, to zainwestuje całą kwotę, w nowe gry :-}
Miałem już wcześniejsze doświadczenie w programowaniu (głównie C++), jeśli zaś chodzi o Unity, to szukałem w dokumentacji różnych rzeczy. A jak miałem jakiś pomysł (typu idle zysk, sklepy, czy taki mini system miasta, jak w mojej poprzedniej gierce), to rozmyślałem nad kodem i jakoś tak pisałem.
Witam, na początku był chaos, nie no żartuje, na początku był HTML 4 (chociaż jest to język znacznikowy), ale niech będzie, następnie był CSS (pamiętam, że to kiedyś było to takie trudne i nie mogłem się nauczyć) + RPG Maker. Ale jak można się domyśleć, jakieś tam gówno stronki zrobiłem (bez css ;p), ale porzuciłem Rpg Makera (brakowało mi motywacji, aby ukończyć projekt). To było, jak byłem o wiele młodszy,
:O To jest bardzo dobry pomysł na grę i rozwijamy własny burdel, zaopatrujemy się w różne gadżety. Niestety widzę tutaj trzy problemy:
- Obstawiam, że sklep Play by usunął taką apkę za promowanie erotyzmu
- Drogo by było z grafiką
- Ciężko by się było wybić (jak by już z parę K pobrań wpadło, to już by poleciało jakoś, ale trudny by był początek).
Witam, zrobiłem też podobną akcję na Reddit.
Wczoraj moja gra (Android), została pobrana przez 127 osób.
Szczerze mówiąc, to bardzo zaskoczyła mnie liczba wykopów. Kiedy pisałem z jednym Mirrkiem na PW, to pisałem do Niego, że spodziewam się maksymalnie 10-15 wykopów (znalezisko o stworzeniu samej gierki, zostało wykopane 7x ;p), jest dużo teraz znalezisk o developerach co tworzą gry i takich tam, tak więc nie spodziewałem się tak pozytywnego przyjęcia
Ciesze się z każdego wzrostu :-} Nie ma co wybrzydzać.
Jeśli chodzi o Reddita, to wpis cieszył się największą popularnością w Android Gaming (dużo develperów, wcześniej pisałem na tym Reddicie o mojej grze, kto chciał ten pobrał i to się nie zmieni). A jeśli chodzi o /r/gamedev to tam sa głównie developerzy, tak więc, nie jest to mój target ;p
Jeśli zaś chodzi o Wykop, to wielu developerów wykopało wpis,
Nie wiem czy znasz, ale może jeśli poznasz to wpadnie Ci jakaś świetna idea, istnieje taki clicker, który imho jest najlepszym clickerem swojego gatunku, Realm Grinder na pierwszy rzut oka wydaje się prosty, ale przy większym progressie są odblokowywane przeróżne możliwości, odblokowywanie nowych frakcji, challenge, masterowanie frakcji, secret achievmenty, całkowity reset surowców w zamian za pasywne bonusy i odblokowanie nowych wyzwań, do tego gra w chmurze trzyma save, który możesz ładować
Witam, nie znam gierki, ale z chęcią sprawdzę, dziękuje.
Witam, eksport jest darmowy, jednakże samo umieszczenie czegoś na Androidzie (W Sklpie Play), wymaga jednorazowej opłaty 25$.
W Unity (darmowa wersja) możemy eksportować na wszystkie platformy (za darmo), jedynym takim poważnym minusem, może być logo Unity (Splash Screen) oraz brak ciemnego motywu dla edytora. W Darmowej Wersji Unity, możemy zarabiać do 100k$ Rocznie.
Obecnie Unity ma system subskrypcji, który kosztuje 35$ co miesiąc (Unity Plus). Są też dostępne droższe wersje
ps. W jakim wieku zacząłeś tworzyć?
Jakieś takie pierwsze pseudo strony w HTML, to chyba były czasy gimnazjum/podstawówka. Po drodze był też RPG Maker i takie tam, ale tak na poważnie to Był C++ (chyba 1 klasa technikum albo wcześniej). Jeśli zaś chodzi o Unity, to pamiętam, że z rok temu (15 maja) zadałem jakieś pytanie na Unity forum, czyli gdzieś tak z rok będzie, jednakże miałem troszkę przerw, problemy z wydaniem pierwszej gierki, jakoś tak
Witam, apki na Androida można robić w wielu językach, np: Kotlin,C#,HTML +JS + wiele innych.. Androidowe apki/gry to nie tylko Java ;p
Jeśli chodzi o C#(Nie jest to C++), to zaletą tego rozwiązania (Unity) jest portowanie na wiele platform.
Jeśli zrobimy grę w Unity (C#), to możemy wydać Ją na IOS/Android/WebGL. Jak coś zrobimy w Xamarinie(Aplikacje, C#), to też możemy wydać na różne system (Windows UWP, Android, IOS i inne).
"Niewątpliwe może się bardzo dużo nauczyć i złapać skilla" Otóż to :-}