Polski projekt Hyperloop w finale konkursu
Polska awansowała do grona dziewięciu krajów, w których mógłby powstać nowoczesny środek transportu, jakim jest Hyperloop. Specjalny tor dla kolei przyszłości miałby połączyć Warszawę i Wrocław, a podróż na tej...
Koryntiusz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 103
- Odpowiedz
Komentarze (103)
najlepsze
https://www.youtube.com/watch?v=RNFesa01llk&ab_channel=Thunderf00t
1. Hyperloop byłby największą komorą próżniową na świecie z całym dobrodziejstwem inwentarza (wysokie koszty utrzymania/wypompowywania powietrza, ryzyko katastrofy)
2. Każde uszkodzenie tuby zabiłoby wszystkich ludzi wewnątrz oraz zniszczyłoby CAŁĄ infrastrukturę. Brak jakichkolwiek dróg ewakuacyjnych (nie da się tak po prostu otworzyć tuby w dowolnym miejscu)
3. Brak rozwiązania problemu rozszerzalności temperaturowej (hyperloop o proponowanej długości rozszerzałby się i kurczył w zakresie ok. 300 m w cyklu dobowym)
4. Zagrożenie
Taki hyperloop to gigantycznie kosztowna inwestycja i jeśli ma się zwrócić to bilety będą musiały być odpowiednio drogie (no, chyba że ma się zwrócić z dotacji... ).
Już bilet pendolino Ww-Wwa kosztuje 150zł - porównywalnie do kosztu przejazdu samochodem tej samej trasie. A jeździ po zwykłych torach, tych samych torach co inne pociągi i nie wymaga żadnych eksperymentalnych technologii z kosmosu. Tor hyperloop na pewno kosztowałby wielokrotnie więcej (+koszt pociągów oczywiście) więc i bilety musiałyby być droższe.
Samoloty na krajowych trasach w Polsce z reguły nie są pełne, w szczególności na odcinku Ww-Wwa z reguły jest sporo wolnych miesc - nie ma popytu na takie rzeczy, po prostu w Polsce mało jest ludzi których czas byłby tak cenny żeby opłacało się dopłacić paręset złotych za zaoszczędzoną godzinę czy dwie. A spodziewałbym się sporo wyższych cen biletów hyperloop niż
Strona 12: The pressure of air in Hyperloop is about 1/6 the pressure of the atmosphere on Mars. This is an operating pressure of 100 Pascals. 100 paskali to 0.001 atmosfery, co kwalifikuje się jako próżnia średnia.
Ktoś wie o co chodzi? Warszawa - Łódź to 120km..
-- niemiecki cesarz Wilhelm II r. 1905.
@mybeer: wiesz, że w 1905 pomysł wsadzenia pociągu w rurę próżniową miał już 21 lat, pojazdy z silnikiem benzynowym istniały (realnie) od 30 lat, a pierwszy lot (czy raczej skok) samolotem odbył się ledwo dwa lata wcześniej? Dzisiaj samoloty i samochody są wszędzie, dostępne niemal dla każdego, podczas gdy próżniowe pociągi nadal nie wyszły poza fazę pomysłu.
Wiesz dlaczego nie latamy sterowcami? Nie,
No dawaj. Napisz coś o tanderfucie jeszcze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora