Jedna z najważniejszych inwestycji dla Krakowa, południa województwa małopolskiego i turystów z całej Polski. Skróci odrobinę czas jazdy, ale przede wszystkim zwiększy przepustowość średnicy krakowskiej. Odcinek Kraków Główny-Kraków Płaszów skupi co najmniej 3 linie SKA (Balice-Wieliczka, Sędziszów/Miechów-Skawina i Trzebinia-Tarnów), w przyszłości SKA w stronę Oświęcimia, Wadowic, Suchej Beskidzkiej i dalej do Zakopanego, Żywca, Bielska-Białej, za Tarnowem jest Dębica, Rzeszów, Przemyśl, Ukraina, na południe od Tarnowa Nowy Sącz, sądeczcyzna i Słowacja. W przyszłości
@Jowanka: kurs co 15 min wiec jest dobrze. kupowanie u kierowców spowalniałoby wszystko, kilkadziesiat osób ze swoimi groszami czekającymi na schodach, nie dziękuje. Kolejek nigdy nie widziałem, maks 2-3 os. w piątki nawet.
@stekelenburg5: Na poniższym planie chyba najlepiej widać lokalizację nowych przystanków. Tylko Podłęże jest ucięte od strony Tarnowa. Z Głównego na Płaszow będą 4 tory, z Płaszowa do Bieżanowa (tam gdzie odbija linia na Wieliczkę) 3 tory. Tutaj jest kilka planów technicznych, a tutaj kilka wizualizacji.
Szkoda ze totalnie bez żadnego planu architektoniczno-urbanistycznego. Juz estakada kolejowa pokazała że pkp to estetyczni ignoranci. Estakada będzie niebieska bo... w takim kolorze pkp ma logo...
@DanielPlainview: Estakada to typowy niebieski kolor PKP, ale Kraków Zabłocie już reprezentuje jakiś styl, a modernizacja wiaduktu/dawnego mostu na Dietla bedzie pod ochroną konserwatora zabytków.
Wow x2, że w Krakowie coś robio. To jest skandaliczne miasto pod tym względem. W porównaniu z głupimi Katowicami to Kraków nie ma podejścia. Tylko jazda na famie i turystach co przyjechali Wawel zobaczyć. A w drogach koleina na koleinie i korek na korku.
@fuckyt: nawierzchnia ulic krakowskich to skandal. Mozna z zamknietymi oczami wyczuc kiedy wjezdza sie do Krakowa jakbys sie cofnal do Polski sprzed UE. Faktycznie w Krakowie jezdzilo sie lepiej 15 lat temu... przez ktore powstalo kilka estakad i to wszystko. Rzutem na tasme w zeszlym roku wyremontowali pare ulic na ŚDM, bo wstyd byloby ludzi z autobusow wypuscic.
@muchomorek81: Nie nazywaj tego, co zrobili przed ŚDM remontami xD to były głównie nakładki, żeby trochę wyrównać nawierzchnię i po zimie w niektórych miejscach nie ma już śladu po tych "remontach". Kocham to miasto, ale prowadzona tu polityka infrastrukturalna, to jakaś paranoja.
80 kilometrowy odcinek między tak ogromnymi ośrodkami jak centrum śląska (liczę Katowice), a Krakowem to obecnie minimum 2 godziny jazdy pociągiem. 40km/h na takim szlaku komunikacyjnym... Obniżenie tego do godziny jest jakimś postępem, tym bardziej, że odcedzi nie tylko ten kierunek, ale i zlikwiduje największy problem w przyspieszeniu transportu.
Jednak co by nie mówić, transport kolejowy z Krakowa do Katowic to powinno być 30 minut, duże ośrodki muszą mieć sprawne połączenia. Cieszy,
80 kilometrowy odcinek między tak ogromnymi ośrodkami jak centrum śląska (liczę Katowice), a Krakowem to obecnie minimum 2 godziny jazdy pociągiem. 40km/h na takim szlaku komunikacyjnym... Obniżenie tego do godziny jest jakimś postępem, tym bardziej, że odcedzi nie tylko ten kierunek, ale i zlikwiduje największy problem w przyspieszeniu transportu.
@kakaowymistrz: @ontologicznylematsolipsyzmu: Jest Małopolska Karta Aglomeracyjna, a w niej bilet zintegrowany (KKM TKM SKA). KKM + SKA wychodzi taniej o jakieś 10% (dodatkowe 10% jak przez aplikację mobilną iMKA)
Cieszy fakt, że wreszcie bierze się na poważnie publiczny transport kolejowy jako rozszerzenie komunikacji miejskiej i konkurencję dla busiarzy. Od kilku lat całe miasto stoi w korkach, ruch samochodowy to raz, ale gorzej, że MPK nie wyrabia z wożeniem ludzi do pracy w centrum z tych wszystkich Ruczajów, Złocieni, Górek Narodowych i innych patologii urbanistycznych. Ale zaraz. Właśnie zauważyłem że tylko Złocień otrzyma swój przystanek, Ruczaj jest jak zawsze daleko od wszystkiego,
Komentarze (95)
najlepsze
źródło: comment_a6QtzzjaBzrfjCUg3dBDU5ZBpmzdyaQx.jpg
Pobierzźródło: comment_lVRsBLYJKuBlJDf3aZ5fbFQedn3Yzg3S.jpg
Pobierzźródło: comment_17hkgtpTq9frdrUcayY0mAfFejBuZbkX.jpg
Pobierzźródło: comment_tz0YWnohhyYc1MQD6wLXHWxwgYBojNDm.jpg
PobierzJuz estakada kolejowa pokazała że pkp to estetyczni ignoranci. Estakada będzie niebieska bo... w takim kolorze pkp ma logo...
Przed: http://www.tuwroclaw.com/pliki/fotogaleria/2014_04_30_wiadukt/1.jpg
i po:
źródło: comment_VcrMIc9TTloRdB8dcjKEbevWtBOwUSrr.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora
Jednak co by nie mówić, transport kolejowy z Krakowa do Katowic to powinno być 30 minut, duże ośrodki muszą mieć sprawne połączenia. Cieszy,
@oiio:
ale zdajesz sobie sprawe, ze przed 2007 rokiem wlasnie tyle trwala podroz (~1h pociagiem przyspieszonym) a obecne spowolnienie ma zwiazek glownie
Ale zaraz. Właśnie zauważyłem że tylko Złocień otrzyma swój przystanek, Ruczaj jest jak zawsze daleko od wszystkiego,