Zawsze mnie zastanawia, skąd te pytania " po co robić tak graficznie realistyczne gry, jak można przecież pojeździć sobie autem, wyjść na zewnątrz etc. " Serio, to nie jest aż tak oczywiste, że niektórzy po prostu nie mogą sobie pojeździć (inwalidzi dla przykładu) ale ten realizm jest tworzony by jak najbardziej zbliżyć go do prawdziwych doznań płynących z gry, wszystko po to, by można było się przy prędkości 290KM/H rozwalić o barierki,
@Awganowicz: Wręcz przeciwnie! Ja kupiłam GTA 4 tylko po to, by bić ludziach po ryjach i patrzeć jak śmiesznie spadają z różnych miejsc, bo fizyka tam jest cudna xD (poważnie)
@dqdq1: to faktycznie dobrze wyglada gdy jest zla pogoda... tak czy inaczej skoro brak cieni daje bardziej realistyczny obraz to moze zle podchodza do tematu i zbytnio z nimi przesadzaja... pewnie chodzi o to by kupowac coraz lepsze karty ( ͡°͜ʖ͡°)
@HHHHHH: Światłocienia używa się w fotografii, filmie czy grach w bardzo określony sposób bo ma to swoje konsekwencje dla odbioru- przy takich warunkach, bez użycia dodatkowego oświetlenia obraz wykonany w takich warunkach będzie wyglądać bardzo słabo. Tutaj mamy przykład że jest to gra i chociaż nie dostarcza doznań estetycznych to wygląda dość realistycznie.
Ale nie wiem czemu zastosowali takie światło, wygląda to jakby było robione na stole bezcieniowym ( ͡°
moim zdaniem problem jest zawsze z niedoskonałościami realnego świata, które trudno zasymulować. W tych momentach widać najwyraźniej, że to tylko symulacja. Brak losowych dziur na jezdni, idealna trawa, symetrycznie przybrudzone mury itd. Jest wielki postęp ale to jeszcze nie to ( ͡°͜ʖ͡°)
problem jest zawsze z niedoskonałościami realnego świata, które trudno zasymulować. W tych momentach widać najwyraźniej, że to tylko symulacja. Brak losowych dziur na jezdni, idealna trawa, symetrycznie przybrudzone mury itd.
@Mu_H: dziury na jezdni i byle jaka trawa to nie sa niedoskonalosci realnego swiata, tylko polska rzeczywistosc.
@b21ar13: Niektóre wyglądają nawet lepiej. Ilość i jakość detali graficznych w The Division bije wszystkie inne gry na głowę, gra jest przepiękna. Szkoda, że jest nudnawa.
Nie siedzę zbyt mocno w temacie, dlatego moje pytanie może części z Was wydawać się śmieszne/głupie, ale chciałbym wiedzieć, co stoi na przeszkodzie, aby w obecnych czasach, gry, które pojawiają się na rynku, uzyskiwały podobny poziom fotorealizmu? Czemu te gry, które obecnie wychodzą, często wyglądają jakby mogły być wydane i 10 lat temu? Kwestia ceny, możliwości, optymalizacji? O co chodzi? Albo chociaż producent mógłby wypuścić na rynek opcjonalny dodatek, który osobom, które
@LubieDlugoSpac: Konsole. Gry są tworzone pod konsole, a konsole nie mają tyle mocy aby wyświetlać fotorealizm. Producenci gier nie mają czasu i pieniędzy na fotorealizm.
@LubieDlugoSpac: Przede wszystkim gra musi dać się uruchomić i działać stabilnie na konsolach i możliwie największej liczbie konfiguracji komputerowych, tylko wtedy jest to opłacalne dla producentów. Można by stworzyć super ładną grafikę ale zoptymalizowanie tego tak aby gra działała płynnie i stabilnie na komputerach super wypasionych i tych słabszych(po zmniejszeniu grafiki w ustawieniach) to cholernie kosztowna i czasochłonna sprawa, do tego z tej super grafiki cieszyła by się tylko niewielka grupa
Komentarze (172)
najlepsze
INTEL CORE I7-7700K - 1600 zł
GeForce GTX 1080 Ti - 3500 zł lub 2 x gtx 1070 - 4000 zł
Płyta główna Z270 - 600 zł
RAM DDR4 - 600 zł
Dobra Obudowa - 250 zł
Bardzo dobry zasilacz - 700 zł
Chłodzenie cpu - 300 zł
7000 - 8000 zł i masz potwora na lata
Ale nie wiem czemu zastosowali takie światło, wygląda to jakby było robione na stole bezcieniowym ( ͡°
@Mu_H: dziury na jezdni i byle jaka trawa to nie sa niedoskonalosci realnego swiata, tylko polska rzeczywistosc.
Niektóre wyglądają nawet lepiej. Ilość i jakość detali graficznych w The Division bije wszystkie inne gry na głowę, gra jest przepiękna. Szkoda, że jest nudnawa.
Producenci gier nie mają czasu i pieniędzy na fotorealizm.