Dlaczego okrągłe lotnisko to proszenie się o katastrofę
Komentarz fachowca (prawdziwego, a nie farbowanego) do koncepcji, która 3 dni temu pojawiła się na głównej. W skrócie: żadnych prawdziwych zalet, za to mnóstwo wad groźnych dla życia pasażerów. [ENG]
CanisLupusLupus z- #
- #
- #
- #
- #
- 158
Komentarze (158)
najlepsze
Wystarczy rzucić słowa "green" i "eko" a tym debilom odbiera rozum, mała awaria podwozia i byłaby tragedia w której giną wszyscy. Ale nieee... eko będzie bo
@7oo-: większą bekę mam z tego, że ktoś za te całe badania płaci chore pieniądze :D
@DanioPL: unia #!$%@? większą kasę na większe głupoty
- Samolot musi lądować pod skosem, skos jest zależny od prędkości (i promienia skrętu), prędkość nie zawsze do przewidzenia (wiatr). Zbyt duża różnica prędkości i orzesz pas skrzydłem/silnikiem.
- Trzeba dość precyzyjnie wycelować w pas nie tylko "w poprzek" ale i wzdłuż. Odrobina za daleko/za blisko i lądujesz na pasie skośnie do kierunku ruchu.
- Pasażerowie są wystarczająco skołowani po podróży, dodatkowa karuzela nie będzie dla nich atrakcją.
-
@severson: Będzie, bo coś zawsze zostanie na pasie.
Albo inżyniera z przypadku. Takich to u nas jak psów jest co myśleli że Boga za nogi złapali jak mogli pisać inz na początku nazwiska.
Trójkątne już proponowano i zbudowano:
@realitybites: Pewnie zainspirował go dworzec autobusowy w Kielcach ( ͡° ͜ʖ ͡°) Budynek ma kształt rotundy, a stanowiska dla odjeżdżających autobusów rozmieszczone są dookoła niego, dlatego ruch autobusów odbywa się w sposób okrężny. Widocznie autor tej "genialnej" koncepcji stwierdził, że skoro autobusy mogą krążyć wokół dworca, to i samoloty mogą krążyć wokół lotniska ( ͡°
Normalny pilot przy dużych nachyleniach w zakręcie i podczas przyziemienia nie ogarnie, a przy małych nachyleniach to lotnisku zajmie znacznie więcej miejsca niż zwykłe.
@eeemil: przy zmiennym wietrze nigdy nie będzie idealnie
1. Maszyna 10-25 razy cięższa od myśliwca, więc katapulta musiałaby być olbrzymia.
2. Oszczędność paliwa na starcie w skali całego lotu będzie bliska zeru.
3. Konstrukcja samolotów pasażerskich nie jest przygotowana na takie siły.
4. Dyskomfort pasażerów z uwagi na przeciążenie mógłby być z leksza drastyczny.
Na lotniskowcach nie używają tego z uwagi na oszczędności, tylko ograniczenia.
@majk3l:
Dwa długie pasy na krzyż i cztery małe odchodzące dla awionetek i aeroklubów
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
jak sie patrzy jak piloci wyprowadzaja samoloty lecace prosto z takiego czegos to mam wrazenie ze przy takim zakrecajacym mamy od razu katastrofe.