Unlimited Detail - skok kilku generacji w generowaniu grafiki 3D na PC
Jeśli wierzyć twórcom tego algorytmu, udało im się wynaleźć sposób na wygenerowanie sceny złożonej z praktycznie nieskończonej ilości polygonów... przy pomocy laptopa z zintegrowaną kartą graficzną. Bądź co bądź wydaje się to możliwe.
![chudzielec](https://wykop.pl/cdn/c3397992/chudzielec_6NRX5e6xYP,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 89
Komentarze (89)
najlepsze
Jak obraz jest renderowany przy dużym zbliżeniu, gdzie nie ma już wielu punktów? poligony?
Sama technika wydaje sie absurdalna - nie trzeba znać położenia każdego punktu, powierzchnie można opisywać matematycznie - NURBS/NURMS, znając tylko kilka punktów i parametrów i budować w zalezności od odległości od obserwatora.
Są to metody znane od lat 80, albo i wczesniej.
PS. Nie żebym był hurraoptymistyczne nastawiony do tego projektu ale jak patrze na to co robią demoscenowcy to potrafię w to nawet uwierzyć.
Znaczy algorytm w miarę rozumiem, jest fajny do wygenerowania statycznej sceny, ale przy zmianie położenia kamery z tego co zrozumiałem trzeba by było przeliczyć dane dla wszystkich punktów według nowej macierzy transformacji żeby algorytm wyszukiwania działał poprawnie dla nowego położenia
a to przeliczenie już nie będzie tak samo szybkie niezależnie od ilości punktów, późniejsze rysowanie tak
poza tym nie wiem po co teraz