FSR TARPAN 239D - wersja z silnikiem wysokoprężnym
FSR TARPAN 239D, to ostatnia wersja kultowego polskiego pick upa z silnikiem Diesla. Produkcję rozpoczęto w roku 1986, a ostatecznie zakończono w 1995...
Matiaz1714 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 9
- Odpowiedz
FSR TARPAN 239D, to ostatnia wersja kultowego polskiego pick upa z silnikiem Diesla. Produkcję rozpoczęto w roku 1986, a ostatecznie zakończono w 1995...
Matiaz1714 z
Komentarze (9)
najlepsze
Mega ciężki, żeliwny (na nim w traktorze opiera sie cała konstrukcja przodu- tam nie ma zadnej ramy etc, tylko mocny i masywny blok ją zastęuje).
Przez to mocno drgał i wibrował.
I to powodowało, ze w tarpanie z tym silnikiem szybko siadała skrzynia i most.
Krótko mówiac, wkładanie silnika z traktora do samochodu, to nie był dobry pomysł, ale ze nic innego w
@nunu85: to własnie zrobili Rumuni wkładając silnik D127 Diesel 3.1 z traktora do terenowego ARO. Silnik ważył blisko 500kg a od wibracji dostawał po dupie cały samochód.
3 osobowy paka drewniana.
Silnik od warszawy 3!!!!! biegowy.
Nie nadawał się do jazdy w terenie (pole) pod dużym obciążeniem (zbyt długa jedynka).
Realna prędkość transportowa 70 km/h bez obciążenia spalał 14l /100km z obciążeniem 600kg przy 60km/h spalał 18l /100km
Pod obciążeniem droga hamowania wydłużała się w nieskończoność.
Głośna i wadliwa i słaba jednostka
jeśli nazwiemy Tarpana kultowym to równie dobrze możemy wszystkie samochody z PRL nazwać kultowymi.