@wielowitamin: Ja już się dawno nauczyłem, że nawet jeśli coś wygląda na proste to niekoniecznie takie jest. To jest niestety podstawowy problem, że ludzie uważają że wszystko czego nie robią jest bardzo proste i że na pewno dali by rade ale nie mają na to pieniędzy/czasu/możliwości/ochoty i tylko tyle. Jednak jak przyjdzie co do czego to okazuje się, że w najprostszych czynnościach sobie nie radzą.
@ostatni_i_sprawiedliwy: jako ze to garażowa robota pewnie nie był w stanie zrobić od nowa przeniesienia napędu wiec zostawił wszystko co było wymieniając w sumie tylko silnik.
@bibsz: musiałby zrobić mechanizm różnicowy, lub dwa silniki na każde z kół i sterowanie albo... tak jak zrobił, zostawił to co jest. Sprzęgło chyba nie podpięte, więc jest tylko łącznikiem. A jak już jest skrzynia to zawsze można jej używać jako reduktora, gdyby chciał np drzewo wyrwać ( ͡°͜ʖ͡°)
i znowu ten sam blad konstrukcyjny czyli marnowanie energii przez przekladnie mechaniczne... Ich sprawa. Kazda konwersja niesie za soba straty czy konwersja mechaniczna czy elektryczna.
@Adam201: Niekoniecznie przekladnia mechaniczna oznacza straty. Silnik elektryczny tez nie ma stalej sprawnosci w funkcji obrotow - przykladowo moze miec 98% sprawnosci przy obrotach 5000 i 90% przy 15000. Przekladnia wnosi straty ale moze okazac sie ze per saldo caly uklad uzyska wyzsza sprawnosc. Z tym braku konoecznosci stosowania skrzyn biegow w elektrykach to tez w duzej mierze mit. Owszem da sie ale trzeba dac silnik o duzej mocy w szerokim
Wsadzanie silnika elektrycznego do tradycyjnej konstrukcji samochodu jest moim zdaniem pomyłką - dlaczego?
- Skrzynia biegów nie jest potrzebna - Dodatkowe opory i tarcie przy użyciu tradycyjnych przegubów i przeniesienia napędu - Brak możliwości odzyskiwania energii kinetycznej przy hamowaniu = duża strata energii elektrycznej i brak możliwości jej pozyskiwania - Brak miejsca na akumulatory o dużej pojemności.
Brak możliwości odzyskiwania energii kinetycznej przy hamowaniu = duża strata energii elektrycznej i brak możliwości jej pozyskiwania
@brokenik: Co ma do tego wykorzystanie starej konstrukcji samochodu? A gościu po prostu zrobił sobie elektryczne auto, którym może w miarę bezpiecznie i niezauważenie (policja może zatrzymać za brak homologacji) jeździć przy względnie racjonalnych kosztach inwestycji.
Nie do końca, O ile damy mega mocny silnik to za bardzo potrzebna nie jest, ale na pewno nie zaszkodzi. Silniki elektryczne też mają moc maksymalną w pewnym zakresie obrotów. Jest on szerszy niż w spalniowym ale nadal jest - przykładowo w tesli masz moc maksymalną w zakresie 5000-8600 a potem aż do obrotów maksymalnych (około 15 000) moc spada. Skrzynia poprawiłaby dynamikę przy
1) BYŁO! 2) To coś nadal wykorzystuje skrzynię biegów - dodatkowa zbędna masa, zamiast dwóch silników, 3) Akumulatory bym umieścił nad silnikiem i miał nadal auto 4 osobowe. Akumulatory litowe oczywiście bo lżejsze.
@Xaveri: 2) dwa silniki to zbędna masa nieresorowana, a skrzynia może się przydać jeśli silnik elektryczny nie ma 50kW 3) w maluchu i tak masa jest przesunięta za bardzo na tył, więc przesunięcie ich bliżej środka to dobry pomysł, a litowe akumulatory są za drogie do takich zastosowań - koszt akumulatorów wystarczy na kilka lat tankowania benzyny...
Komentarze (172)
najlepsze
jako ze to garażowa robota pewnie nie był w stanie zrobić od nowa przeniesienia napędu wiec zostawił wszystko co było wymieniając w sumie tylko silnik.
Komentarz usunięty przez moderatora
- Skrzynia biegów nie jest potrzebna
- Dodatkowe opory i tarcie przy użyciu tradycyjnych przegubów i przeniesienia napędu
- Brak możliwości odzyskiwania energii kinetycznej przy hamowaniu = duża strata energii elektrycznej i brak możliwości jej pozyskiwania
- Brak miejsca na akumulatory o dużej pojemności.
@brokenik: Co ma do tego wykorzystanie starej konstrukcji samochodu?
A gościu po prostu zrobił sobie elektryczne auto, którym może w miarę bezpiecznie i niezauważenie (policja może zatrzymać za brak homologacji) jeździć przy względnie racjonalnych kosztach inwestycji.
Nie do końca, O ile damy mega mocny silnik to za bardzo potrzebna nie jest, ale na pewno nie zaszkodzi. Silniki elektryczne też mają moc maksymalną w pewnym zakresie obrotów. Jest on szerszy niż w spalniowym ale nadal jest - przykładowo w tesli masz moc maksymalną w zakresie 5000-8600 a potem aż do obrotów maksymalnych (około 15 000) moc spada. Skrzynia poprawiłaby dynamikę przy
2) To coś nadal wykorzystuje skrzynię biegów - dodatkowa zbędna masa, zamiast dwóch silników,
3) Akumulatory bym umieścił nad silnikiem i miał nadal auto 4 osobowe. Akumulatory litowe oczywiście bo lżejsze.
2) dwa silniki to zbędna masa nieresorowana, a skrzynia może się przydać jeśli silnik elektryczny nie ma 50kW
3) w maluchu i tak masa jest przesunięta za bardzo na tył, więc przesunięcie ich bliżej środka to dobry pomysł, a litowe akumulatory są za drogie do takich zastosowań - koszt akumulatorów wystarczy na kilka lat tankowania benzyny...