@a-lexis: Akurat wystrzał z tyłu nie jest taki groźny. Ostatnio przy 150 na lekkim łuku autostrady poszła mi opona, praktycznie nic nie poczułem, opony miałem dość szerokie i o niskim profilu, może dlatego.
Są jakieś niedrogie a dobre opony typu runflat, bądź coś podobnego?
Dużo jeżdżę po autostradach, a pęknięcie mogłoby się skończyć nieciekawie.
@Packa: Runflat to zło kobieto. Opony kupuj z jak największym indeksem - jak #!$%@? ponad 200 i trzymasz prędkość godzinami to z indeksem Y, z jak największą nośnością i najświeższe w produkcji DOT. Rozmiar taki jak producent zaleca, wyważać, pilnować geometrii, przekładać i zmieniać kiedy trzeba.
indeks miał do 160 a jechaliśmy 2 godziny 200 non stop
@bartja: to jakie on miał te opony, skoro chyba większość normalnych opon na samochody które jeżdżą ~200 ma indeks co najmniej na 190kmh? Przecież na 160 to chyba co najwyzej tico by miało
Wszystko pięknie, ale chyba nikt nie dodał, że opony runflat mają tylko jedną dużą zaletę (możliwa jazda do 80 km/h po przebiciu przez ~50 km) i cały szereg wad, Wymienić kilka? Wyższa cena, praktycznie brak możliwości naprawy, konieczność montażu w lepszych zakładach wulkanizacyjnych, wyższa waga, znacznie pogorszenie komfortu jazdy po nierównych drogach = opona jest dużo sztywniejsza, szybsze zużycie zawieszenia w aucie itd. Jeździłem trochę na runflatach, ale niestety za dużo tych
@BShKF: Jest też taki szczegół, że opona ma wzmocnione ścianki, co powoduje, że mniej ugina się w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością i wytrzymuje zdecydowanie większe obciążenia. Przy przebiciu nie tracisz też gwałtownie nośności, co widać na załączonym filmiku.
Nic się nie stało bo gość mocniej chwycił kierownice co widać na filmie i nie dotykał zapewne hamulca ani nie próbował kombinować gazem. Podobnie jest w przypadku wjechania nagle np w kałużę. Niestety janusze kierownicy z reguły nie trzymają mocno kiery lub zaczynają nią kombinować a dodatkowo wciskają hamulec i jest ....... po zawodach.
Cenna informacja dla wszystkich znawców - Porsche 997 GT2 NIE JEŹDZI na oponach "run-on-flat". To "zwykłe" opony bezdętkowe, w rozmiarze: 325/30/19 tył i 235/35/19 przód.
Komentarze (184)
najlepsze
Babuni
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Dużo jeżdżę po autostradach, a pęknięcie mogłoby się skończyć nieciekawie.
@Packa: Runflat to zło kobieto. Opony kupuj z jak największym indeksem - jak #!$%@? ponad 200 i trzymasz prędkość godzinami to z indeksem Y, z jak największą nośnością i najświeższe w produkcji DOT. Rozmiar taki jak producent zaleca, wyważać, pilnować geometrii, przekładać i zmieniać kiedy trzeba.
@bartja: to jakie on miał te opony, skoro chyba większość normalnych opon na samochody które jeżdżą ~200 ma indeks co najmniej na 190kmh?
Przecież na 160 to chyba co najwyzej tico by miało
https://youtu.be/y-m1grZTx-8
Komentarz usunięty przez moderatora
Zapytac czy da mu na nowe gumy :)
@sniki666: Borsuk był nieoświetlony? Wymusił pierwszeństwo, czy co? Tego skoku nie mogę zrozumieć - borsuk pewno miał zepsute zawieszenie...
To "zwykłe" opony bezdętkowe, w rozmiarze: 325/30/19 tył i 235/35/19 przód.
Komentarz usunięty przez moderatora