@WeselnyGiermek00: a płacą? Ostatnio któreś ich ministerstwo wydalo oświadczenie ze nie można VW naliczać bo zatrudnia za duzo ludzi i zle odbiłoby się to na pracownikach....
@adrian43: Wygrałbyś zakład bo niemieckimi producentem aut którzy to robili są Opel i Mercedes a nie VW :D Swoją drogą widać jak zmieniło się postrzeganie tej marki VW=oszukują. I dobrze.
To kolejny argument za tym, że nie da się wyprodukować diesla, który uczciwie spełniałby wyśrubowane normy ekologiczne zachowując jednocześnie względną bezawaryjność, umiarkowaną cenę i osiągi oczekiwane przez klientów.
Należy porzucić ten rodzaj paliwa w samochodach osobowych, a przejściowym - tanim i prostym - rozwiązaniem, nim auta elektryczne staną się dostępne dla wszystkich, powinien być gaz. LPG lub CNG.
@Chaczkar: Tylko takie rozwiązanie winno być zaimplementowane fabrycznie. To znaczy wóz od początku do końca projektowany jako bi-fuel, a nie inwencja twórcza Cytryna i Gumiaka ;)
@meabilis: Gdyby montowac tylko instalacje wtrysku cieklego to moznaby tak zrobic. Wiekszosc instalacji to wtrysk gazu w fazie lotnej, a wiec trzeba zmienic stan skupienia LPG z cieklego na gazowy, a do tego wymagana jest odpowiednia temperatura reduktora (cieczy chlodzacej go ogrzewajacej)
Jakby głębiej podrążyć to i pewnie BMW oszukiwało i Volvo i Mercedes i cała reszta producentów. Jak sobie to wyobrażacie, UE mówi że od dzisiaj normy emisji spadają o X, a producent mówi OK, od dzisiaj będziemy oferowali naszym klientom diesle o mocy 70KM? UE ma nierealne oczekiwania, producenci mają nierealne dane. Było do przewidzenia...
@dzieciol1: Niemcy sami lobbowali za coraz ostrzejszymi normami, aby udusić konkurencję, podczas gdy oni będą stosowali różne sztuczki żeby oszukać klienta.
Natura niemiecka do tego mnie wiodła. Niemiec gdziekolwiek stąpi swoją nogą, Trzyma się stale zawsze tego godła: Wszystkich poniżyć, nie słuchać nikogo. Żaden natury swej zmienić nie zdoła.
Oho Niemcy teraz będą #!$%@?ć kogo popadnie żeby ratować VAGa prze konkurencją. A Fiat ma naprawdę znakomite diesle. Szrot od grupy VAG nawet się nie umywa do JTD praktycznie pod każdym względem. Z resztą to Fiat (Alfa) wprowadziła jako pierwsza Common Rail gdzie VAG jeszcze przez dłuuuugi czas jechał na #!$%@?#wych klekoczących pompowtryskach.
@electroN: pompowtryski były dużo oszczędniejsze od pierwszego common raila, zgubił je rozwój CR i praca jak agregat prądotwórczy, no i gówniana jakość wykonania, ale to już wina vw a nie pompowtryskiwaczy
Jeszcze czekamy na Renault, ogólnie PSA i wykopki się osrają i dotrze do nich, że wszyscy oszukują. To tak jak z olimpiadą w RIO. Wygrywa ten, którego nie wykryją. Nadmienię iż silniki Fiata są bardzo dobre - JTD to bardzo solidne i cenione motory.
Komentarze (84)
najlepsze
Nic nowego. Mają to we krwi.
Ktoś tu nie uważał na geografii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@adrian43: Wygrałbyś zakład bo niemieckimi producentem aut którzy to robili są Opel i Mercedes a nie VW :D Swoją drogą widać jak zmieniło się postrzeganie tej marki VW=oszukują. I dobrze.
Należy porzucić ten rodzaj paliwa w samochodach osobowych, a przejściowym - tanim i prostym - rozwiązaniem, nim auta elektryczne staną się dostępne dla wszystkich, powinien być gaz. LPG lub CNG.
Natura niemiecka do tego mnie wiodła.
Niemiec gdziekolwiek stąpi swoją nogą,
Trzyma się stale zawsze tego godła:
Wszystkich poniżyć, nie słuchać nikogo.
Żaden natury swej zmienić nie zdoła.
A cóż dopiero Niemcom,,
- Marszałek J.Piłsudski