ITD wzięło pod lupę kopcące diesle. Kierowcy mają problem
Silniki wysokoprężne, szczególnie uszkodzone lub nielegalnie zmodyfikowane, emitują wiele szkodliwych składników w spalinach. W tym cząstki stałe, czyli rakotwórczą sadzę. Inspektorzy ITD z Krakowa uznali, że najwyższy czas na kontrole diesli.
motofaktyPL z- #
- #
- #
- 420
Komentarze (420)
najlepsze
@polujenakury: Też. Ale osobowe diesle z wymontowanymi filtrami cząstek stałych nie powinny truć nas bezkarnie.
no i też niezbyt mądre osoby, które mało jeżdżą
@mariusz_and: nie hejtuje benzyny, ale pytanie czy taki 1.0 ecoboost wytrzyma 300 000 km ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co do czystości silników diesla - sorry. Dawno była afera? Wszystkie przekraczały normy a oberwało się vw bo leciał w kulki podwójnie.
Przyjemność jechania za dieslem lub stania obok niego w korku -
Komentarz usunięty przez moderatora
Jak dla mnie kopcenie jest takim skrótem myślowym i oznacza emisję substancji szkodliwych. W artykule skupili się na cząstkach stałych (pewnie dlatego, że to fizycznie widać) ale zaznaczyli, że nie tylko to jest sprawdzane.
Diesel to większa awaryjność, droższy serwis, cięższy silnik najprawdopodobniej ma 3 albo 4x więcej przejechane od analogicznej benzyny a więc cały samochód jest bardziej #!$%@? (fotele, kierownica itp.) do tego proporcjonalnie do przebiegu większe szanse że miał dzwona, był kombinowany. Oczywiście większe szanse że był piłowany od nowości bo diesle najczęściej biorą firmy. No i to wstrętne powiedzenie mirasów
- mają turbinę, bo inaczej by były mułami rodem ze starych merców
- dają iluzoryczne poczucie mocy ze względu na strzał momentem (porównaj takie 1.9 tdi do jakiejś starej wolnossącej benzyny 1.4, czyli tego z czego mniej więcej najczęsciej przesiadali się ludzie)
- w dobrych warunkach (rozgrzany, trasa, itd.) pali faktycznie niewiele
- w sumie czwarty punkt dla ściany wschodniej - ropa ze wschodu
a
@Furiat: Proste. W123 pojedzie na wszystkim i zrobili milion km, a do tego na benzynę trza było kartki. Tak się narodziła legenda, która ma się nijak do współczesnych diesli.
Mi auto paliło w tarsie ~9PB a obecnie w mieście ~20-22 LPG..
Poronin? Walę przez Bukowinę
Nowy Targ? Walę przez centrum tak aby wyjechać jak jest zweżenie z 2 pasów do jednego na tym moście na długiej prostej
Czarny Dunajec? Wale przez Rabkę i wyjeżdzam w Skomielnej
Odezwij sie na PW to ci dam sekret jak fajnie ominac( ͡° ͜ʖ ͡°)
swoją drogą,od 8 lat mam samochód, tylko raz na przeglądzie diagnosta badał mi spaliny, zawsze każdy przegląd byle szybko - amortyzatory, hamulce, światła i pieczątka.
Ale czego wymagać za 100zł. Tyle to wystarczy jedynie na kontrolę świateł, hamulców i poziomu zgnicia podwozia(chociaż wystarczy flachę postawić i to też pomijają skoro tyle wraków jeździ)....
@Xaveri: Normy euro 5 dla diesla i benzyna
Jak widać norma w wytwarzaniu czadu dla benzyny jest wyższa niż dla diesla.
Benzyna:
CO : 1
HC : 0,1
NOx : 0,06
HC+NOx brak
PM : 0,005
Diesel
CO : 0,5
HC : 0,05
NOx : 0,18
HC+NOx 0,23
PM : 0,005
~ Użytkownik starego diesla (nie ma DPF) / zarżniętego diesla (nie ma już DPF) / po prostu idiota (zarżnął DPF)
Wybierz sobie autora tego cytatu.