ITD wzięło pod lupę kopcące diesle. Kierowcy mają problem
Silniki wysokoprężne, szczególnie uszkodzone lub nielegalnie zmodyfikowane, emitują wiele szkodliwych składników w spalinach. W tym cząstki stałe, czyli rakotwórczą sadzę. Inspektorzy ITD z Krakowa uznali, że najwyższy czas na kontrole diesli.
motofaktyPL z- #
- #
- #
- 420
Komentarze (420)
najlepsze
Jak dla mnie to powinni sprawdzać skład spalin. Tyle, że normy Euro dotyczą produkcji bo w założeniu miały stopniowo poprawiać jakość. Nie wiem jakie są obecnie normy dla poruszających się pojazdów: czy mają spełniać swoje normy z roku produkcji czy jakaś minimalną.
Czasem jak widzę kopcące diesle to aż się zastanawiam czy właściciele nie wstydzą się jeździć i truć wszystkich w pobliżu.
To jest taka sama postawa jak tych co pala śmieci.
Trują innych aby samemu "zaoszczędzić".
@yolantarutowicz:
Prosze wymien te "kilkadziesiat" ktore maja ponad 20 lat.
Krakow ma jedna z najnowoczesniejszych flot autobusowych w kraju. Co wiecej, najstarsze, kursujace liniowo (a wiec pomijamy wozy zabytkowe), nie byly obecnie kasowane tylko ze wzgledu na SDM.
Może ktoś powie, że przeżytki, ale oba silniki były trwałe i niezawodne. Szału może nie było, ale jeździło się nieźle oboma, choć każdym trochę inaczej.
Generalnie silniki Diesla sprawdzają się lepiej przy większych pojemnościach. Wtedy uwidacznia się zaleta większego momentu obrotowego (i mocy maksymalnej) przy niższych obrotach niż w silnikach benzynowych o zbliżonej mocy, dzięki czemu
"Silnik Diesla w porównaniu do benzynowego (oba wolnossące) potrzebuje nieco większej pojemności do osiągnięcia tej samej mocy,"
Nie "nieco większej", ale dwukrotnie większej. Najmocniejszy wolnossący ropniak w sensie mocy z litra osiąga ledwie niecałe 45 KM/litr pojemności. Dla porównania byle blisko 60-letni już silnik benzynowy z Fiata 125p/Poloneza osiąga prawie 55 KM z litra pojemności. W tym samym Polonezie występował silnik benzynowy mający prawie 74 KM z litra. A są
Nowe diesle nie są złe, Euro4 i Euro5 - spoko, ale np stare TDI euro3 - wystarczy wjechac do garażu postoi minutę i już dusi
Niestety obawiam się że akcja sponsorowana przez niemców.
Diesel bez DPF
ja u siebie i tak mam w ciul długą skrzynie, szafę przy 250kmh można na 4 zamknąć ;) po mieście jeżdzę jak autobus 900-1500rpm, przy toczeniu sie 50-60kmh jest ~1300 rpm przy czym zbiera się od samego dołu
elastyczność dyzla, power beny, no i dźwięk v8 to jest to co w rodzinnym kombi na codzien lubię najbardziej(⌐ ͡■ ͜ʖ
Celowałem w V8 przy szukaniu swojego egzemplarza, niestety ceny były gdzieś tak o 20 tysięcy większe niż za najmocniejsze diesle.
@Norskee: tak i wszystkie te kopcące samochody popsuły się po przeglądzie? to nie jest sąd, my tu w ładne bajki nie wierzymy
Ciekawe jak pojazdy przejęły ten zakaz i czy się do niego stosują?
Komentarz usunięty przez moderatora