Rusza renowacja TGV 001 - historycznego pociągu z 1969 roku, który bił rekord.
Prototyp TGV 001 został wyprodukowany w 1969 roku i bił w przeszłości niewyobrażalne wówczas światowe rekordy prędkości. (my wtedy budowaliśmy parowozy i manewrowe spalinówki) 8 grudnia 1972 ustanowił długo niepokonany wynik: 318 km/h. TGV 001 dotychczas nigdy nie trafił do żadnego muzeum.
kolejniczy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 77
- Odpowiedz
Komentarze (77)
najlepsze
Co?
Dobra dobra, jakby z przeciwka jechała EU07-068 to nic by z TGV nie zostało
@lyncz: nie - zachód musiałby się cofać - a jeśli się zacznie cofać to na jakiej podstawie Polska miałaby się rozwijać aż tak szybko? Bez naczyń połączonych (np. UE i Niemcy) mamy słabą pozycję społeczno-gospodraczą
xD
Tu masz ten sam patent w wykonaniu firmy Michelin:
Niestety nie mam u siebie żeby wrzucić skana, ale na 100% jest o pneumatykach.
Na tym zdjęciu widać dobrze oponę siedzącą wewnątrz obręczy.
Chciałem dopisać także ET22, EN57 i klika innych modeli składanych ówcześnie w Polsce ale skończyło się dopuszczalne miejsce na literki i czas na edycję. Dygresja taka, bo nie o tym kiedy co u nas zaczęto, a kiedy skończono jest wpis.