Pendolino vs. Express za komuny
Wpadł mi w ręce rozklad jazdy z 1987 roku. Z ciekawości postanowiłem porównać szybkość przemieszczania się koleją w tamtych czasch do najnowocześniejszych technologii kolejnictwa jakim jest Pendolino.
Wyszukałem połączenie Gdynia Główna – Warszawa Centralna.
Poniżej zestawienie czasow podróży. Odpowiednio wyjazd z Gdyni i przyjazd do Warszawy
1987
Ex Lajkonik
15:35 – 19:37
Ex Neptun
17:35 – 21:37
Oba pociągi jechały 242 minuty (4:02)
Czasy dzisiejsze
Pendolino
15:23 – 18:40
17:24 – 20:40
197 minut (3:17)
EIC Sobieski
09:25 – 12:40
195 minut (3:15)
Czy nie sądzicie że wynik powinien być lepszy niż 81%?
Co najciekawsze Sobieski jedzie szybciej niż Pendolino a to zwyczajny pociąg ciągnięty przez jakiegoś EP09.
Gdzie tu jest ta wartość Pendolina skoro EPka go prześciga?
Komentarze (237)
najlepsze
Przecież na tym odcinku wszystkie pociągi obowiązuje na razie takie samo ograniczenie do 160km/h (na większości trasy) więc jakim cudem Pendolino miałoby tam jechać szybciej od składów ciągniętych przez EP09 (vmax 160km/h)? Będzie w końcu ten ECTS, to pojedzie szybciej, na razie jedyną przewagą Pendolino na tym odcinku jest wyższy standard i komfort jazdy.
'
Mam nadzieje że uda ci się za 4lata rozpędzić tego "epeka" do 250km/h tak by nie rozleciał się przy 180km/h. Oraz będzie jeździł w dużej mierze bezawaryjnie przez ćwierć miliona kilometrów.
To jeszcze stare lokomtywy pamietajace komune były projektowane tak, zeby wytrzymały przebieg 20 milionów km (przy załozeniu 4 napraw głownych).
@LubiePisac: Szyny na CMK były wystarczająco proste aby pociągi jeździły 250km/h od samego początku jej istnienia. Brakowało (i częściowo nadal brakuje) innych elementów np. likwidacji przejazdów oraz systemów sygnalizacji kabinowej. No i PKP PLK na razie nie planuje 250km/h bo obecny system zasilania raczej nie wystarczy na ruch planowy z prędkością wyższą niż 230km/h.
Chodzi o mentalność ludzi, bo nagle kolej z synonimu najgorszego syfu na poziomie wagonów bydlecych zaczęła zmieniać się (w świadomości ludzi) w normalny środek transportu.
Może i Pendolino nie może pojechać z vmax, ale dalo jednak kopa pod inwestycje i zainteresowanie koleją.
@LubiePisac: Dlatego właśnie remont linii Warszawa-Gdańsk zaczęto kilka lat przed rozpisaniem przetargu na szybkie składy, a CMK - mniej więcej w tym samym czasie. CMK jest dostosowywana do 230km/h stąd taka prędkość była wymogiem przetargu. Według pierwotnych planów wszystkie trzy inwestycje miały się zakończyć mniej więcej w tym samym momencie ale pojawiły się opóźnienia.
A w przypadku EIP też między stacjami jeździ jak w zegarku, aczkolwiek nie wiem, jak z innymi typami połączeń.
#neptunobrazapapieza #wykopobrazapapieza
Pozdrowienia z Japonii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Stefanescu - piękna manipulacja:
Brawa dla @GokuMK, że czuwa i wykrył twoją manipulację nastawioną tylko i wyłącznie na zawalenie bezwartościowym syfem głównej wypoku i zebranie punktów.
http://www.wykop.pl/link/3022085/pendolino-vs-express-za-komuny/#comment-34630501
I to zamyka temat na dzisiaj. Specjalne wyselekcjonowanie