Najtańsza forma LATANIA silnikowego w Polsce - motoparalotnie
Szkolenie ok 2-3 tyś. Używany sprzęt na początek ok: 10-15 tyś Wrażenia z pierwszego lotu: bezcenne. Lecisz tam gdzie chcesz, pakujesz sprzęt do samochodu, jedziesz na urlop na mazury, morze i możesz podziwiać okolice z góry. Masz pytanie - pisz w komentarzu.
Lojak z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 176
- Odpowiedz
Komentarze (176)
najlepsze
Do czegoś takiego to można w klubie poskakać.
Stary! Zrób AMA i zawolaj. Jak będziesz ciekawie odpowiadała to może być płomień na głównej imho.
W jakim Rejonie Polski działasz?
Jaki jest średni koszt godziny lotu? Paliwo tylko czy coś jeszcze?
Czy sprzęt wymaga jakich okresowych badań technicznych obowiązkowych?
Sam miałbym milion pytań ;-)
- Latam na terenie całej Polski ale stacjonuję w okolicach Warszawy, często zdarza mi się w weekend pojechać latać tam gdzie jest pogoda jeśli jestem na głodzie
- To zależny od silnika te najoszczędniejsze ~<3l/h, potwory nawet i 8 a w dużych trajkach 2 os. na rotaxie nawet i 14l, głównie Pb95 + olej full syntetyk w stosunku
Każdy wylot na paralotni równa się podwójnemu przecięciu tzw. PDMC (Paragliding Dead Man's Curve), przy starcie i przy lądowaniu, w tej strefie jeżeli nie dopisze Wam szczęście to w najlepszym wypadku macie połamane nogi i/oraz kręgosłup, w wypadku motolotni
My tu rozmawiamy o motoparalotniach :)
( ͡° ʖ̯ ͡°)
@kuzieem:
tyś tyś!
Pytania:
1. Trzeba mieć pozwolenie na lot? Koło mnie jest lotnisko aeroklubu + obiekt lotniczy wojskowo/cywilny i niebo bywa zatłoczone, więc się zastanawiam czy można latać jak się chce?
2. Podobne pytanie: gdzie nie wolno latać? Np. czy można podlatywać do wysokich budowli (kominy, bloki mieszkalne) albo czy nad każdym terenem wolno przelecieć?
1) polska podzielona jest na strefy, w niektórych nie można latać np. CTR Okęcie, chociaż wyjątkiem jest WIlanów, gdzie wydzielona jest strefa dla motoparalotniarzy, przy lotniskach aeroklubowych można latać za zgodą i ustaleniem strefy np. paralotnie po południowej stronie a szybowce po północnej stronie itp.
2) Nie wolno: lotniska komunikacyjne, poligony, jednostki wojskiwe, rezerwaty (np. można ale nie niżej jak), parki narodowe.
Nad miastami małymi można, nad większymi w zależności
https://www.facebook.com/pawelkozarzewskipl/?fref=ts
Jak robicie te slalomiki nad wodą, to macie kogoś w łódce?
Kwestia gustu, ale od tego podkładu, to już wolę słuchać pierdzenia silnika :P
2. Można bez silnika nabrać wysokości przy odpowiednich warunkach?
3. Jaki największy pułap osiągnąłes?
4. Czy jest duże ryzyko poplątania skrzydła, obracania? Czy trzeba się wysilać żeby się "przewalić" albo mieć pecha do jakichś podmuchow?
5. Jaki wiatr uniemożliwia zabawę?
- można ale trzeba znaleźć się w powietrzu, niektórzy startujac z górek o przewyższeniu 60m potrafią wykręcić się na kilkaset metrów
- najwyżej wykręciłem się na 2,5 tys. metrów - wysoko, zimno i nudno, wolę latać niżej
- w motoparalotniarstwie raczej takie sytuacje nie występują, skrzydła są samostateczne, trudno je podwinąć nawet w termice
- latałem przy 8 m/s ale bezpiecznie jest latać do
@ketiow: Podobno żaden z tych co umarli nie potwierdził plotek o wysokiej śmiertelności