Ej pany nie hejtujcie tak od razu :) Polecam sie zapoznac z tzw. Active Bonnet, ktory jest od paru lat montowany w roznych klasach Mietka. Wiem, bo mam C klase z 2014, moge wam zdjecie zrobic ewentualnie zeby pokazac z innego kata.
(cebula allert!) ...i to uczucie kiedy zdajesz sobie sprawę z tego, że facet przylepiający te plastikowe napisy na karoserii bierze za to więcej na łapę niż cała twoja rodzina ( ͡° ( ͡°ʖ̯( ͡°ʖ̯͡°) ʖ̯͡°) ͡°)
@jakis_chyba_chlystek: Tyle samo.. piwo w Niemczech średnio od 0.3 do 1 euro, a w knajpie w Monachium 1.5 euro za 0.5l - czyli taniej niż na rynku we Wrocławiu.
Tak się zastanawiam, ile czasu trwa przerwa na takiej linii montażowej, gdy mają wprowadzić nowy model. Ustawienie, zaprogramowanie, zsynchronizowanie tych wszystkich automatów... Podziwiam!
@zygazyga: samo postawienie nowej linii na terenie fabryki około roku. Czasem robi się jeszcze try-outy, które trwają dodatkowych kilka miesięcy (czyli stawia się wcześniej część linii gdzieś indziej, testuje, potem rozbiera, transportuje i stawia na miejscu). W Kragujevacu stawiałem zgrzewalnię podłogi Fiata 500L (plus kilka mniejszych odcinków jak błotniki, tylna klapa, tunel, itd.) - sama budowa trwała rok. W Suzzarze stawiałem linię boków dla Iveco Daily 2014 - na miejscu byłem
@FrasierCrane: @gentelman: @bartek555: Właśnie się zastanawiałem, te roboty z 3:45 są tak zaprogramowane, że wkładają te elementy na ślepo, nie patrząc czy coś stoi im na przeszkodzie? W takiej sytuacji karoseria musiałaby być zawsze dokładnie w tym samym miejscu względem robota. Czy może on za każdym razem bada pozycję karoserii i dopasowuje swoje ruchy w zależności od tego czy samochód jest bliżej/dalej/w lewo/w prawo?
@r102: Nie są... znajdziesz w internecie filmy. Osobiście byłem w fabrykach samochodów i części dla "automotive" i bywa różnie jeżeli chodzi o stopień automatyzacji.
Fajnie to wygląda, ale wytrzymalbym pewnie z 2 dni robiąc to samo co chwilę... Zastanawia mnie tylko co się stanie jak np. ktoś z nich zapomniałby podłączyć jednej wtyczki i to w jakimś etapie gdzie trudno by było to ponownie zrobić przy już złożonym samochodzie...
@wyindywidualizowanyentuzjasta: @devel: pracowalem kiedys w Fabryce Mercedesa w Bremen, mozecie znalezc jeszcze moje AMA ktore kiedys tutaj robilem :) Co do pracy tam to na tasmie zawsze jest ta sama ekipa w zmianach od 6 od 14 i od 22. Zawsze jest stala obstawa ludzi ale zamieniasz sie co godzine stanowiskami - Dajmy na to o 6 montujesz konsole srodkowa, o 7 przechodzisz dalej i montujesz np pasy bezpieczenstwa o
Wszystko robią powoli,spokojnie.... W rzeczywistości praca przy produkcji samochodów,tapicerki etc wygląda znacznie inaczej[czyt. jest większy "#!$%@?"]. Kto pracuje/pracował w branży automotive ten wie o czym mówię ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
@PapaSar: jak praca w zakładach produkcyjnych zajmujące się produkcją komponentów automatyki wyposażenia samochodów, widziałam jak praca wygląda i dziękuje. Zarobki ciut więcej od minimalnej krajowej, jakieś marne dodatki, praca w lecie, ludzie mdlący na produkcji (zwłaszcza kobiety). Współczuję ludziom pracującym przy takiej produkcji.
To smutne, niestety statystyczny polak będzie mógł sobie pozwolić na kupno tego Mercedesa gdzieś pewnie dopiero za 10 lat. Niestety prawda jest jaka jest nie każdy może być programistą za 15 tysięcy miesięcznie. Wystarczy porównać przeliczniki. 50 tysięcy euro a 200 tysięcy złotych przy zarobkach zachodnich a naszych to przeskok ogromny. Nie twierdzę, że wszyscy jedziemy na minimalnej krajowej. Są zdolni/pracowici rodacy którzy również mają godziwe zarobki i mogą sobie pozwolić na
@JFK1963: Nie pamiętam już, ale chyba w AMG jest jakiś ultra rzadki silnik (mocarny), który składa tylko 6 osób i każdy ma na sobie tabliczkę imienną, kto go składał od A do Z
Jako dla laika jest dla mnie niesamowite programowanie tych robotów. Np: Ramię od amortyzatora i od kokpitu. Przesuń amortyzator w osi X o 5cm jeśli nie to o 3 cm. itp. Tyle zmiennych. No i jeszcze to że i tak precyzyjną pracę muszą wykonać ludzie.
@maxelm2: obstawiam, że raczej mm nie cm. Części są robione z dokładnością do tysięcznych części mm wiec takie ramiona operują na trochę tylko mniejszych rzędach wartości.
Jak zakładali zderzak to giął się jakby był z milimetrowego plastiku i montowany na samych zatrzaskach?.Ze dwadzieścia lat temu miałem krótką przygodę z pracą u lakiernika samochodowego.Pamiętam że przy demontowaniu zderzaka w Maździe 626 IV był on zrobiony z grubego laminatu i zamocowany na około 20stu blachowkrętach a tu w Mesiu wygląda jak tandetna zabawka.
Komentarze (121)
najlepsze
Ej pany nie hejtujcie tak od razu :) Polecam sie zapoznac z tzw. Active Bonnet, ktory jest od paru lat montowany w roznych klasach Mietka. Wiem, bo mam C klase z 2014, moge wam zdjecie zrobic ewentualnie zeby pokazac z innego kata.
Tak wygląda wnętrze nowego modelu E klasy
Ustawienie, zaprogramowanie, zsynchronizowanie tych wszystkich automatów...
Podziwiam!
Komentarz usunięty przez moderatora
Kto pracuje/pracował w branży automotive ten wie o czym mówię ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
TERAZ JUZ WYSZLA W213
No i jeszcze to że i tak precyzyjną pracę muszą wykonać ludzie.
Jak kolega wyżej pisze, mówimy tutaj o mm