@arthrawn76: zmieniło się? 5 lat temu zdawałem egzamin na prawko w UK, i można było mieć tłumacza-podpowiadacza :v mógł to być zwykły kolega z pracy :)
@oCzNiK: z tego co wiem w Anglii zaszły spore zmiany i np nie ma już egzaminu teoretycznego w języku polskim lub innym niż angielski. a w Irlandii Północnj można do dziś zdawać w języku polskim...ot tak to wyglada....
To ja się podzielę troszkę jak to było z moim egzaminem na prawo jazdy.Jako,że mieszkam i pracuję w Irlandii postanowiłem przesiąść się z roweru bo jak wiadomo zarobiony już byłem to sobie mogłem na luksusy pozwolić.
Od kilku miesięcy trwa nagonka ze egzamin cieżko zdać i olaboga. Miesiąc temu moja żona zdała za pierwszym razem i teorie i praktykę, tylko poświęciła na naukę trochę czasu. Czekając na nią pod sala egzaminu teoretycznego słyszałem wypowiedzi gości co mieli za pare minut zdawać z nią egzaminy. Na dzień dobry wszedł gościu i sie pyta: jak nauczyłem sie pytań z płyty a książki nie kupiłem to zdam? Dwie karyny przekomarzające sie
@Orwell1984: akurat dużo punktów leci na bzdurnych pytaniach. Wiem, bo uczę się do teorii - pytania o pierwszeństwo potrafią być za 1 punkt, a pytania o długość drogi hamowania na suchej nawierzchni bitumicznej co do metra za 3 punkty. Te pytania to jest śmiech na sali. Egzamin powinien być prosty i jasny, żeby mieć pewność, że osoba która go zdaje nie zabije nikogo na drodze. Czyli np: linia ciągła i pytanie
Ot, odnośnie bzdurnych pytań. Moja panna jest na etapie zdawania egzaminu. Świetne pytanie: Co jest objawem zapowietrzonego układu hamulcowego? (i tam odpowiedzi, luźny, sztywny, brak objaw). - Pytanie warte 3 punkty (bardzo, bardzo, bardzo #!$%@? ważne).
I pomijam kwestię, że można to zapamiętać, nauczyć się (pokaż mi swoją drogą w podręczniku na prawko gdzie o tym pisze).
PO CO MI TO #!$%@? JAKO KIEROWCY? Ja osiem lat doskonale sobie za kierownicą radziłem
@arkadikuss: Układ hamulcowy może być niesprawny na kilka sposobów. Z zapowietrzonego układu wciąż można korzystać "pompując" nogą więc wydaje mi się, że mimo wszystko fajnie wiedzieć kiedy to robić i co się dzieje kiedy masz miękki pedał hamulca. Oczywiście nie uważam żeby wszystkie pytania obecne teraz na egzaminach były rozsądne/konieczne ale tego pytania bym się akurat nie czepiał.
@arkadikuss: Ciężko byłoby w jednym pytaniu sprawdzić wiedzę dotyczącą zarówno diagnozy jak i działania. Może jest gdzieś inne pytanie o postępowanie w takiej sytuacji. Jestem dyletantem więc w sumie nie wiem nawet czy baza jest jawna. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to, że ja sam uważam jakoby umiejętności kierowców były zbyt niskie jak na odpowiedzialność którą są obarczani prowadząc pojazd więc im bardziej pokręcone egzaminy tym większe szanse na odsianie
Jeśli chodzi o egzamin praktyczny to jest ok - wystarczy, że jedziesz przepisowo i zdajesz bez problemu. Teoria to niestety jakaś porażka... Stara nie była najlepsza, ale ta nowa jest naprawdę bez sensu - chyba tylko po to aby nabijać hajs WORDowi.
Komentarze (205)
najlepsze
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
I pomijam kwestię, że można to zapamiętać, nauczyć się (pokaż mi swoją drogą w podręczniku na prawko gdzie o tym pisze).
PO CO MI TO #!$%@? JAKO KIEROWCY? Ja osiem lat doskonale sobie za kierownicą radziłem
Teoria to niestety jakaś porażka... Stara nie była najlepsza, ale ta nowa jest naprawdę bez sensu - chyba tylko po to aby nabijać hajs WORDowi.
@PossessedPriest: Wg. NIK tak właśnie jest.