Jeżeli ten jachcik nie był wyposażony w AIS, to nie ma szans żeby taki 300-400m tankowiec zobaczył go przed swoim dziobem. Radary statkowe też nie są w stanie wykryć tak małych obiektów, nie raz nawet w dobrych warunkach atmosferycznych. Taki okręt pokonuje w 5 min ponad 3km to można łatwo zrozumieć, że dodając tu powolne schodzenie z kursu i powolne zmiany prędkości nie ma szans zareagować przy tak małym obiekcie. Często bywa
Jednostka pływająca takich rozmiarów jak ten tankowiec potrzebuje na zahamowanie do zera kilku kilometrów z prędkości maksymalnej. Z taką prędkością jak płynął było by to od 1 do 2 kilometrów. Czas na skręcenie od momentu skrętu do rzeczywistego wykonywania manewru do kilku minut. Przyjęło się w żegludze morskiej że jednostki mniejsze uciekają przed większymi. Ci tutaj mieli pewnie uszkodzony napęd i nie mogli uciekać. Przy zderzeniu była by z nich miazga.
@kingsajz: albo (dziesiątek?) tysięcy metrów. Czy amerykańskie samochody też maja drogę hamowania w jardach i stopach zamist metrów? Jestem szczurem lądowym ze środka Europy ciepłym moczem olewam te jednostki, które nic mi nie mówią.
@Stivo75: Dobrze, że napisałeś o tym, że mniejsze jednostki uciekają przed większymi, bo już czwarty miesiąc siedzę na tym mostku, przejechałem pół azji i oceanu indyjskiego i no kurczę wychodzi, że robiłem błąd, bo zjeżdżałem z drogi jak przepisy, których mnie na akademii morskiej uczyli tego wymagały.... ( ͡°ʖ̯͡°) A tak serio, to widzę, że ktoś ładne bajki Ci musiał opowiadać. O kutrach rybackich raczej
@Dalione: Nie sądzę, na takich tankowcach załoga składa się raczej z ludzi, którzy mają doświadczenie i takie sytuacji nie robią na nich żadnego wrażenia
Komentarze (120)
najlepsze
( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
@kingsajz: albo (dziesiątek?) tysięcy metrów. Czy amerykańskie samochody też maja drogę hamowania w jardach i stopach zamist metrów? Jestem szczurem lądowym ze środka Europy ciepłym moczem olewam te jednostki, które nic mi nie mówią.
A tak serio, to widzę, że ktoś ładne bajki Ci musiał opowiadać. O kutrach rybackich raczej