"Trzymajcie sie mocno i nie ruszajcie, nic wam nie bedzie" - chodza po calej lajbie. "Nie zdejmuj kamizelki" - gosc idzie przez cala lodz i zdejmuje kamizelke.
Nie dziwie sie, ze to akurat oni znalezli sie w takiej sytuacji.
@WuDwaKa: widać, że bordo. Określenie jacht dla tej małej pluskwy jest zgodne z definicją. Tak samo 126p w porównaniu do S klasy jest również samochodem.
Hiszpanie (w tle słychać trzaski): Tu mówi A-853, prosimy, zmieńcie kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji... Płyniecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.
Amerykanie (trzaski w tle): Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.
Hiszpanie: Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji...
Amerykanie (inny głos): Tu mówi kapitan jednostki pływającej Stanów Zjednoczonych Ameryki. Nalegamy, byście zmienili swój
a to nie jest tak ze tankowiec niewiele moze zrobic bo taki manewr jest bardzo trudny i zajmuje duzo czasu? w kontekscie tego filmu mi sie przypomnialo - czy to prawda, (kiedys gdzies czytalem), ze takim statkiem wplywajac do portu trzeba przewidywac ruch na wiele minut do przodu, tzn. twoja decyzja o skrecie w lewo/prawo, przyspieszeniu/zwolnieniu podjeta teraz da efekt za okolo godzine ze wzgledu na gabaryty okretu. edit: chociaz paradoksalnie przy
@zielnik01: zboczenie z kursu jest bardziej ryzykowne niz kolizja z tak malym obiektem a jesli sie nie myle to na morzu wiekszy ma zawsze pierwszenstwo :)
@Kaktu5: "Prawo drogi na morzu", Część B, prawidło 9, pkt b: Statek o długości mniejszej niż 20 m lub statek żaglowy nie powinien przeszkadzać przejściu statku, który może bezpiecznie nawigować tylko w granicach wąskiego przejścia lub toru wodnego.
A poważnie to jak to możliwe, że mała, zwrotna łódź jest na kursie kolizyjnym z wielkim tankowcem i mija się z nim na metry. Bo w dzisiejszych czasach zastanawiająca jest nawet kolizja dwóch statków na otwartym morzu. Odpowiedź nasuwa mi się sama - głupota ludzka.
Prawda jest taka, że z wysokości mostka takiego maleństwa nie widać. Zdarzały się sytuacje rozjechania jachtów i statek płynął dalej bo nikt tego nie zauważył. Życie jest niestety brutalne - nie ma cię na radarze/ais to musisz założyć, że jesteś niewidoczny i nie masz żadnych praw. Tym bardziej jak przecinasz drogę wodną i statek nawet gdyby chciał to nie ma gdzie uciec.
To jeszcze gorzej, duży jest na torze wodnym i nawet nie ma jak i gdzie uciec. W dodatku przy ruchu małych jednostek na podejściach do portów, jakby zwalniać przed każdą która przecina tor, to by w ogóle do portu nie weszli.
To wszystko prawda, ale nie potrafię zrozumieć czemu mi to mówisz.
@Greed: z takim zestawem ruchów to nawet jakby się dostali na pokład to by nic nie zrobili... babka - attack move - "Oo My God!" +10 to confussion. koleś - evasive move - "Łażenie po statku" gives 0.01% chance to escape.
@karski: A ludzie myślą, że to czarne co wystaje nad wodę to cały statek :). Fajny kolos, prawie jak góra lodowa, dopiero pod wodą widać z czym ma się do czynienia na prawdę. Zastanawia mnie tylko jedno, po co i jak wyciągnęli tego wielorybka na jakąś plażę? :D
To się nazywa prawdziwe, szczere, najrozważniejsze podejście do ludzi. Świetnie przeprowadzili akcje. Pasażerowie mogą w ten sposób uniknąć traumy powypadkowej.
Jeżeli ten jachcik nie był wyposażony w AIS, to nie ma szans żeby taki 300-400m tankowiec zobaczył go przed swoim dziobem. Radary statkowe też nie są w stanie wykryć tak małych obiektów, nie raz nawet w dobrych warunkach atmosferycznych. Taki okręt pokonuje w 5 min ponad 3km to można łatwo zrozumieć, że dodając tu powolne schodzenie z kursu i powolne zmiany prędkości nie ma szans zareagować przy tak małym obiekcie. Często bywa
Komentarze (120)
najlepsze
"Nie zdejmuj kamizelki" - gosc idzie przez cala lodz i zdejmuje kamizelke.
Nie dziwie sie, ze to akurat oni znalezli sie w takiej sytuacji.
( ͡° ʖ̯ ͡°)
Tu mówi A-853, prosimy, zmieńcie kurs o 15 stopni na południe, by
uniknąć kolizji... Płyniecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.
Amerykanie (trzaski w tle):
Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.
Hiszpanie:
Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe,
by uniknąć kolizji...
Amerykanie (inny głos):
Tu mówi kapitan jednostki pływającej Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Nalegamy, byście zmienili swój
w kontekscie tego filmu mi sie przypomnialo - czy to prawda, (kiedys gdzies czytalem), ze takim statkiem wplywajac do portu trzeba przewidywac ruch na wiele minut do przodu, tzn. twoja decyzja o skrecie w lewo/prawo, przyspieszeniu/zwolnieniu podjeta teraz da efekt za okolo godzine ze wzgledu na gabaryty okretu.
edit: chociaz paradoksalnie przy
@donn16: "unikł"
A poważnie to jak to możliwe, że mała, zwrotna łódź jest na kursie kolizyjnym z wielkim tankowcem i mija się z nim na metry. Bo w dzisiejszych czasach zastanawiająca jest nawet kolizja dwóch statków na otwartym morzu. Odpowiedź nasuwa mi się sama - głupota ludzka.
Co ciekawe, ta łódeczka zmienia kurs na lewo, popatrzcie na zmianę kąta kursowego między łódką a pławą.
a biedni piraci jeszcze musza abordazu dokonac w takich warunkach ᕦ(òóˇ)ᕤ
^^
To wszystko prawda, ale nie potrafię zrozumieć czemu mi to mówisz.
babka - attack move - "Oo My God!" +10 to confussion.
koleś - evasive move - "Łażenie po statku" gives 0.01% chance to escape.
( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■