0:00 Rzeźbienie wzornika. (Sculpting) 1:40 Retopologia na podstawie wzornika by ograniczyć ilość wielokątów - wzornik jest zbyt złożony by z nim kontynuować. (Retopology) 2:14 Rzeźbienie faktury modelu, z którego zostanie wygenerowana mapa zniekształceń. (Normal Map Painting) 3:25 Wstęp teksturowania. (Texture Painting) 3:53 Kilka renderów testowych z dalszej obróbki. (Working ( ͡°͜ʖ͡°) ) 3:57 Pokaz modelu z użyciem progresywnego renderu. (Progressive Rendering) 4:15 Pokaz zniekształceń twarzy z
Na kim? Blender nigdy nie nadawał się do takich rzeczy, ponieważ modelowanie ludzkiej skóry jest cholernie trudne. Potrzeba odwzorować kilka warstw skóry, każda z nich w inny sposób odbija i przepuszcza światło, ukrwienie, do tego dochodzi zachowanie samej powierzchni, czyli to jak układa się faktura skóry w zależności od tego jakie mięśnie działają. Do takich zastosować blender jest po prostu biedny. Ale może kiedyś... https://www.youtube.com/watch?v=HjHiC0mt4Ts
@chwilowynick: na mnie robi wrażenie sama technika modelowania, końcowy efekt nie jest powalający, ale umiejętności owszem :) sam tworzę tylko w 2D i według mnie stworzenie w 3D twarzy do złudzenia przypominającej prawdziwą z bezkształtnej bryły wymaga jednak odpowiedniego zestawu umiejętności jeśli nie talentu
Porównujesz jeszcze animacje do statycznego zdjęcia pieprząc o naciąganiu skóry i pokazujesz najnowszą metodę animacji skóry, która jest płatna i niedostępna dla przeciętnego zjadacza chleba.
Nowoczesne edytory postaci w grach też oferują możliwość modelowania twarzy, za chwilę wrzucę obrazek postaci którą gracz zrobił sobie w eve online "Morpheus z Matrixa" Efekt moim zdaniem cholernie dobry, zwłaszcza że edytor w tej grze to dość prosta aplikacja, w której liczy się pomysłowość i cierpliwość w uzyskaniu efektu, a nie znajomość operowania i robienia grafiki, fakt w tym znalezisku widzimy jakiegoś speca od modelowania postaci i grafiki, wiec trochę dwie
Znacie jakieś fajne tutoriale do Blendera, 3DMaxa czy innych tego typu? Kilkukrotnie już podchodziłem do tego tematu, ale za każdym razem rezygnowałem bo po omówieniu podstawowych funkcji tutorial się kończył.
Komentarze (76)
najlepsze
@Wolvi666: mozna i codziennie, to nie jest tak duzo roboty jak sie wydaje
Polecam:
1:40 Retopologia na podstawie wzornika by ograniczyć ilość wielokątów - wzornik jest zbyt złożony by z nim kontynuować. (Retopology)
2:14 Rzeźbienie faktury modelu, z którego zostanie wygenerowana mapa zniekształceń. (Normal Map Painting)
3:25 Wstęp teksturowania. (Texture Painting)
3:53 Kilka renderów testowych z dalszej obróbki. (Working ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
3:57 Pokaz modelu z użyciem progresywnego renderu. (Progressive Rendering)
4:15 Pokaz zniekształceń twarzy z
Na kim?
Blender nigdy nie nadawał się do takich rzeczy, ponieważ modelowanie ludzkiej skóry jest cholernie trudne.
Potrzeba odwzorować kilka warstw skóry, każda z nich w inny sposób odbija i przepuszcza światło, ukrwienie, do tego dochodzi zachowanie samej powierzchni, czyli to jak układa się faktura skóry w zależności od tego jakie mięśnie działają.
Do takich zastosować blender jest po prostu biedny. Ale może kiedyś...
https://www.youtube.com/watch?v=HjHiC0mt4Ts
Pieprzysz, że trzeba odwzorować ukrwienie, przepuszczanie światła itd. nie wiedząc, że do tego jest już od dawna gotowy shader, który nazywa się Subsurface Scattering:
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.4/Manual/Materials/Properties/Subsurface_Scattering
https://cgcookie.com/image/subsurf-scattering-test/
Porównujesz jeszcze animacje do statycznego zdjęcia pieprząc o naciąganiu skóry i pokazujesz najnowszą metodę animacji skóry, która jest płatna i niedostępna dla przeciętnego zjadacza chleba.
Tak samo Ci
@Drake1: ot co #gramarnazi ( ͡º ͜ʖ͡º)
Faktycznie, efekt jest całkiem dobry. Pewnie dla większości osób bez różnicy czy jest z Blendera czy Eve Online.
#blender #januszeblendera
http://www.blenderguru.com/tutorials/
Czuje się teraz w miarę swobodnie w Blenderze przynajmniej.
Komentarz usunięty przez moderatora