Ciężki temat jazdy z skretna osią. Naczepa nie zachodzi a wychodź z zakrętu co powoduje np. jak w moim przypadku było, ściągnięcie lusterka auta na pasie obok przy skrecie w prawo. Nie polecam przesiadek typu co dzień to innego typu naczpa (krótsza, dłuższa, skretna)
@IgorS: niestety nie, jeździłem po beneluxie. W Holandii i Belgii bardzo polularne są naczepy ze skretna osią, oraz tzw sneake jak pociągi drogowe w Australii, tylko ze krótsze bo tylko z dwóch naczep.
@Bartholomew: nie polecam stania blisko, gdy coś takiego dzieje się w upalny dzień. Jeśli któraś opona zejdzie z felgi to zostajesz przyklejony do ściany za Tobą.
@Pepegus: Jestem zwykłym kierowcą kat B. 1. Czy nie jest to nieintuicyjne jeśli do tej pory jeździłeś bez skrętnej tylnej osi? 2. To nie jest tak, że trzeba się za każdym razem chwilę przyzwyczajać do zmiany? 3. Uczą jak jeździć dwoma typami osi na kursie na ciężarowe? (no chyba, że jest ich więcej)
@Gronie: 1. Przyzwyczajenia ze zwykłej naczepy wchodzą w nawyk, a robisz skręt taką naczepą i "WTF, co tu się #!$%@?" bo dzieje się coś innego niż do tej pory znasz ( ͡º͜ʖ͡º) 2. Najgorzej jest przełamać myśl, że jak się odpowiednio nie zbierzesz do skrętu to coś #!$%@? z tyłu. Jak z tym wygrasz to potem jest już z górki. 3. Nie uczą.
Według mnie manewrowość na pewno dużo lepsza (szczególnie składanie w zakrętach). Jednak zauważyłem również wadę takiego rozwiązania mianowicie przyczepa zachodzi na przeciwległy pas podczas skrętu. Może to stwarzać pewne zagrożenia szczególnie dla kierowców osobówek którzy się tego nie spodziewają. Następna kwestia jest taka że jest to kolejny układ który może ulec awarii. W jej przypadku skutki wiadomo jakie mogą być kiedy taka przyczepa nagle "ucieknie" ze swojego pasa. Jest to dobra rozwiązanie
@sosna119: W osobówce oś obrotu zwrotnicy wypada sporo przed punktem styku opony z ziemią zobacz że nigdzie niema jak tym cofają w naczepie oś obrotu wypada dokładnie w miejscu styku opony z ziemią i już tak kolorowo nie będzie. Przy ciągnięciu osi w bok nie powstanie dźwignia która skręci koła a o kierunku skrętu będzie decydować czy opona ma większe tarcie przed czy za osią.
Może to stwarzać pewne zagrożenia szczególnie dla kierowców osobówek którzy się tego nie spodziewają.
@szafran111: Moje spostrzeżenia z dróg wskazują, że bardzo rzadko kierowcy osobówek są w stanie przewidzieć jak zachowa się ciężarówka podczas skrętu, jazdy na rondzie i innych tego typu manewrów. Tym samym często narażają się na niebezpieczne sytuacje. Niestety.
Komentarze (69)
najlepsze
1. Czy nie jest to nieintuicyjne jeśli do tej pory jeździłeś bez skrętnej tylnej osi?
2. To nie jest tak, że trzeba się za każdym razem chwilę przyzwyczajać do zmiany?
3. Uczą jak jeździć dwoma typami osi na kursie na ciężarowe? (no chyba, że jest ich więcej)
2. Najgorzej jest przełamać myśl, że jak się odpowiednio nie zbierzesz do skrętu to coś #!$%@? z tyłu. Jak z tym wygrasz to potem jest już z górki.
3. Nie uczą.
@szafran111: Moje spostrzeżenia z dróg wskazują, że bardzo rzadko kierowcy osobówek są w stanie przewidzieć jak zachowa się ciężarówka podczas skrętu, jazdy na rondzie i innych tego typu manewrów. Tym samym często narażają się na niebezpieczne sytuacje. Niestety.