Effects Games - darmowy silnik do gier w Javascript
Effect Games - to platforma do tworzenia gier działających w przeglądarce. Gry do uruchomienia nie wymagają FLASH'a, wystarczy sam Javascript. Autor projektu - Joseph Huckaby chciał udowodnić, że nie ma potrzeby używać Flasha do gier przeglądarkowych. Poświęcił 4 lata żeby to dowieść, czy mu się udało ?
![bmoc](https://wykop.pl/cdn/c3397992/bmoc_1,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 37
Komentarze (37)
najlepsze
Wraz z nadejściem elementu canvas, po którym można sobie praktycznie dowolnie rysować, nagle okazało się, że w JavaScripcie można tworzyć nawet całkiem niezłe gry. Nie jest to jednak tak naprawdę związane z samym językiem. Element Canvas można traktować jako pewną bibliotekę, choć poniekąd standardową.
Co do prędkości działania, to faktycznie póki co nie jest ona... powalająca. Ale to się cały czas zmienia. JavaScript przeżywa drugą, lepszą młodość: za pisanie aplikacji
Nie ma to jak grać w mario na komputerze kilkaset czy nawet kilka tysięcy razy szybszym od pegazusa i wkurzać się, że przycina. Płynniej mi chodzi Far Cry 2 na ultra detalach.
http://www.doman.art.pl/portfolio/inne.php :) - ostatnia to prosciutki actionscript, ale bez problemu mozna to przeniesc na canvas
[reklama: bedzie pewnie niedlugo o tym w kursie: http://www.doman.art.pl/kursjs ]
ostatnio sobie pospacerowałem po necie i znalazłem takie ciekawostki:
http://www.p01.org/releases/20_lines_dynamic_hypnoglow/
http://www.p01.org/releases/20_lines_hypno_trip_down_the_fractal_rug/?
http://www.javascriptgaming.com/
polecam :)
"(kolejny) Innowacyjny komunikator GG w Javie" dostał ponad 500 wykopów, mimo, że nie było w nim nic innowacyjnego, komunikator taki jak jeden z wielu, "zabugowany" i na koniec perełka: "może być wieloprotokołowy". Coś takiego można napisać w jeden weekend (może prócz tych bugów, w kodzie jak i ortograficznych). Skąd więc taka popularność?
A tutaj mamy silnik do gier internetowych, udostępniony za darmo, a wykopów obecnie mniej niż
Więcej osób dotyczy GG niż "silnik do gier internetowych". Ot co.
RESPECT!
P.S. Na szczególną uwagę zasługują wartości zmiennych np. "var config = {"GoogAnalID" .... :D
chociaż są bugi w mario nie można wejść na drugiej planszy na górę =/
Zatem nie jest to pure JavaScript, trzeba jeszcze mieć serwer. Równie dobrze można zatem używać JavaFX czy Silverlighta o Flashu (Flex) nie wspominając . Nie zmienia to jednak faktu, że całość wygląda dobrze.
To proste: wynik w ogóle nie powinien być przesyłany od klienta do serwera.
No dobrze, prosty jest sam pomysł, ale trudniej to skutecznie zakodować. Rozwiązanie polega na tym, że punkty zdobywasz tak naprawdę na serwerze. Gra wysyła ciągle do serwera informacje, że np. gracz poruszył się w lewo, czy że właśnie strzelił. Żądania są walidowane przez serwer, więc nie możesz się nagle ruszyć o 100 px żeby uniknąć strzału, czy
I tak i nie (zaraz napiszę czemu).
"trzeba jeszcze mieć serwer."
Serwer trzeba mieć zawsze, jeśli chce się umieścić grę na witrynie internetowej, nieprawdaż? Nawet gdyby to był sam prościutki dokument w czystym HTML-u + skrypty JavaScript, to i tak musiałbyś to wrzucić na serwer.
Jedyna opcja, w której to przeszkadza, to uruchomienie gry lokalnie, na swoim komputerze. Na swoim kompie wprawdzie również możesz postawić serwer,