@daniel-domal: PKP PLK likwidują niektóre linie lokalne, które wg nich są nieopłacalne a PKP IC chciałoby budowy nowych międzyregionalnych połączeń tam gdzie widzą potencjał zysku. Co w tym dziwnego?
@daniel-domal: linie kolejowe w Polsce mają w większości przebieg ukształtowany w czasie zaborów. Jeśli sieć kolejowa w PL ma mieć sensowny, mający ekonomiczne uzasadnienie układ, to jedne linie trzeba likwidować i jednocześnie budować inne w NOWYCH śladach.
Największa gospodarcza paranoja IIIRP. Rozpierdzielić krajowego przewoźnika na 120 spółek działających każda sobie jak zechce. JEdni buduą tory inni je olewają. Bajzel się kręci. Szambo śmierdzi.
@Mr--A-Veed: Przecież stoi wyraźnie, że chce "budowy" a nie chce "budować".
Lista zresztą bardzo sensowna. Pojawiło się parę bardzo fajnych rzeczy, o których w sumie mówi się od dawna, ale PIC zebrał je wszystkie do kupy np. skróty na Podkarpaciu, Kielce-Końskie, linia Piekielna, obejście Modlina albo poprawa kolejowej dostępności Łodzi. W sumie brakuje mi tylko Busko-Tarnów, bo przy przyzwoitej geometrii (na 160 km/h) też by generowała spore potoki.
Komentarze (7)
najlepsze
#infrastruktura #pkp
Rozpierdzielić krajowego przewoźnika na 120 spółek działających każda sobie jak zechce. JEdni buduą tory inni je olewają. Bajzel się kręci.
Szambo śmierdzi.
Po prostu PKP IC zgłasza chęć na takie odcinki, a teraz tylko wola PKP PLK czy takie odcinki powstaną.
Lista zresztą bardzo sensowna. Pojawiło się parę bardzo fajnych rzeczy, o których w sumie mówi się od dawna, ale PIC zebrał je wszystkie do kupy np. skróty na Podkarpaciu, Kielce-Końskie, linia Piekielna, obejście Modlina albo poprawa kolejowej dostępności Łodzi. W sumie brakuje mi tylko Busko-Tarnów, bo przy przyzwoitej geometrii (na 160 km/h) też by generowała spore potoki.
Samorządy także powinny