@skarekrow: może jakby grane było na myszce i klawiaturze a nie na padzie to akcja byłaby bardziej dynamiczna, takie granie na padzie w FPS'y jest dla upośledzonych umysłowo
@actuary: Mapy Doom I i II oraz nieoficjalnych rozszerzeń miały jedną wielką wadę - labirynt w poszukiwaniu kluczy czy przełączników. Pułapki były wielką zaletą, samo puste pomieszczenie z kluczem już zwiastowało rozwałkę ( ͡°͜ʖ͡°). Już Brutal Doom który jest zwykłą gore nakładką do Doom I & II jest o wiele ciekawszym rozwiązaniem niż Doom 4 dla konsol o mocy obliczeniowej zimnioka.
Na plus: 1. Rewelacyjny edytor poziomów Snapmap 2. Spora rozwałka 3. Ładne animacje - w końcu to id 4. Ładny projekt broni 5. Trochę nawiązań do pierwowzorów - dźwięk drzwi, uschnięte drzewa
Na minus: 1. Powrót do plastikowego wyglądu - porównajcie skały Doomie i w 4-letnim Rage 2. Potwory się podświetlają, coś świecącego z nich wyskakuje po zabiciu? 3. Powolna zmiana broni ze spowolnieniem czasu. 4. Miejsca jest 5x
Dziwne sztuczne animacje, jakieś spowolnione. Zgaduję, że to znowu ze względu na konsole. Bo na padzie szybkich reakcji jak myszą nie uświadczysz. To demo wygląda jak grane na konsoli: powolne odwracanie się, same ruchy jak w symulatorze czołgu. Słaba dynamika, cukierkowe kolory, efekty zamiast gameplaya - uczta konsolowca ( ͡°͜ʖ͡°)
@PanWiatrak Zgadzam się, coś dziwnie wygląda ta gra, przypomina mi to sytuację jak AVP3 został zabity przez konsole... Wersja na konsole spowolniona, bo przecież jakby obcy skakał z miejsca na miejsce za szybko, to konsolowcy nie zdążyliby wycelować... Kolejna gra zabita przez konsole...
@PanWiatrak: @ArturoCravatti: Doom z 1993 wyszedł na: pc oraz playstation, super nintendo, sega saturn, sega genesis, sega32x, atari jaguar, gameboy advance. Pewnie jeszcze kilka by się znalazło.
Nic nadzwyczajnego :( Słaby shotgun, waginopodobne Cacodemony, bronie których nie "czuć", takie jakieś statyczne to, nie ma tej frajdy z Doom I i II gdzie bohater był szybszy od rakiety a dzięki tym sprintom wrogowie nawalali siebie nawzajem( ͡°͜ʖ͡°). W Doom 2 mieliśmy poziomy gdzie jednocześnie mieliśmy do rozwalenia kilkudziesięciu przeciwników.
@Zergall: W porównaniu z dzisiejszymi FPSami gdzie pięciu przeciwników to już bardzo dużo, co chwila musisz się chować i zmieniać magazynki, taka dynamiczna gra by się sprzedała. A tu Doom 4 rzuca mi ochłap gdzie mogę sobie co najwyżej postrzelać do góra 6 przeciwników. Dzisiaj testowanie gier chyba polega na tym że grę można wydać kiedy mówią do siebie nawzajem że "jakoś ujdzie", a Doom 4 tutaj wygląda bardzo średnio ktory
dziwne kolory, nie czuje klimatu, cos jak kolorowe diablo, mlaski na poziomie nizszym niz bulgotanie zergow, sceny z widokiem rok zupelnie oderwane od calosci, calosc bardzo ...trudno mi znalezc slowo cukierkowo-industrialna ? ala klocki lego,czuc poprzedniego dooma tam gdzie atrakcja bylo swiatlo a wrog sie pojawial pojedynczo, tutaj jest demolka jak w DM, pachnie bardziej jak filmy,jak fpsy AAA, sceneria bardziej pasowala by mi do terminatora :)
Fajnie zobaczyć pomysł z włażeniem na skrzynki przy pomocy ręki, który to pomysł miało się przy pierwszym Half-Life. Człowiek się wtedy zastanawiał, jakim cudem nie da się na pewne rzeczy wejść, przecież wystarczyło by się lekko wspiąć na palce i już byś tam wszedł, a tutaj nici z tego ;) W końcu po 20 latach o tym pomyśleli!
A mi się niestety nie zbyt podoba, brakuje mi mrocznego klimatu poprzednich części. Nie oczekuje horroru, ale ta gra mi się bardziej kojarzy z ulepszonym Alien Rage niż Doomem. Już sobie wole pograć w starego Dooma, ostatnio wyszła 20 wersja Brutal moda, polecam z nim pograć.
@Hugenot111: To ma być czysty #!$%@?, nie wiem na jakim poziomie gra ten tester, ale to dla mnie jak przechodzenie super mario, jeden poziom i nic więcej, strzelasz i tyle, żadnych przeszkód na drodze w postaci trudnych potworów.
Komentarze (95)
najlepsze
Niech mi ktos powie w czym to lepsze od np doom3 z 2005
Na plus:
1. Rewelacyjny edytor poziomów Snapmap
2. Spora rozwałka
3. Ładne animacje - w końcu to id
4. Ładny projekt broni
5. Trochę nawiązań do pierwowzorów - dźwięk drzwi, uschnięte drzewa
Na minus:
1. Powrót do plastikowego wyglądu - porównajcie skały Doomie i w 4-letnim Rage
2. Potwory się podświetlają, coś świecącego z nich wyskakuje po zabiciu?
3. Powolna zmiana broni ze spowolnieniem czasu.
4. Miejsca jest 5x
To chyba HUD w hełmie je podświetla sugerując stun i możliwość finishera z meli.
Wina konsol.
@tank_driver:
Przecież w Oculusie nie robi niczego innego jak programowanie. I to pewnie jeszcze jego ulubione, niskopoziomowe.
A odwrotność pierwiastka to akurat nie jego kod.
Zgadzam się, coś dziwnie wygląda ta gra, przypomina mi to sytuację jak AVP3 został zabity przez konsole... Wersja na konsole spowolniona, bo przecież jakby obcy skakał z miejsca na miejsce za szybko, to konsolowcy nie zdążyliby wycelować...
Kolejna gra zabita przez konsole...
#pdk
Słaby shotgun, waginopodobne Cacodemony, bronie których nie "czuć", takie jakieś statyczne to, nie ma tej frajdy z Doom I i II gdzie bohater był szybszy od rakiety a dzięki tym sprintom wrogowie nawalali siebie nawzajem( ͡° ͜ʖ ͡°). W Doom 2 mieliśmy poziomy gdzie jednocześnie mieliśmy do rozwalenia kilkudziesięciu przeciwników.
@Martinoz: Kiedyś to było fajne, ale wydaje mi się, że teraz taka gra zostałaby zjechana i byłaby porównywana do Serious Sama.
;)
+ ostatni stworek - baron of hell jakos nie tak wyglada jak na zapowiedziach rok temu ;/
+ pamietajmy jak wygladal wiesiek 3 - 2 lata temu...
Jako ciekawostka: Hell Knight, czyli słabszy brat barona urywał graczowi łeb na końcu Dooma 3 alpha z 2002 roku.
Słodki yezu.
Nigdy nie widziałem lepszego finishera:D
Trza kompa bedzie kupić
Bo jakby nie patrzeć to czysty oldskul
https://www.youtube.com/watch?v=1y4ORNKDBEQ