Mnie to trochę przeraża. Wyobraźcie sobie że wymodelują tak postać Bronka. I oglądacie TV i wydaje wam się że oglądacie wywiad z nim a tak na prawdę to model komputerowy renderowany w czasie rzeczywistym który do was mówi z ekranu "Nie ma zgody na brak zgody". W ten sposób możemy ośmieszyć każdego! Dajmy na to wymodelują JKM i będzie gadał o tym że zawsze się troszkę gwałci. Brrrrr! Przerażające
@CzapkaG: Sądzę, że trochę czasu minie, aż graficy i naukowcy ogarną mimikę twarzy i modulację głosu do perfekcji. Nie zmienia to faktu, że przy niskich rozdzielczościach obrazu i słabej jakości dźwięku, takie rzeczy już są możliwe.
Weź pod uwagę to, że wojsko ma zawsze technologię rozwiniętą kilka ładnych lat do przodu. Rzekome wideo z Bin Ladenem mogły być robione taką techniką do manipulacji opinii publicznej.
Wyczuwam tu wielki biznes w grach w stylu GTA, Wiedźmin.. Wprowadzenie tego typu skóry w modelach postaci, a w kolejnym kroku dodanie zmarszczek otworzy drogę do produkowania dodatkowych DLC w stylu krem przeciwzmarszczkowy. (ʘ‿ʘ)
Fantastyczny news! Ogromne moce przerobowe dzisiejszych kart graficznych nie mogą się marnować, trzeba to wszystko ładnie opakować w dobrze zoptymalizowany kod (Johnie Carmacku, wzywam Cię!) i będziemy się cieszyć jeszcze bardziej realistyczną grafiką. Pozostaje kwestia oczu, temat arcy skomplikowany gdyż jak niektórzy mówią są one "odzwierciedleniem duszy", zatem ich ruchy, reakcje są ściśle powiązane z warstwą uczuć, a tej komputer nie posiada. Można go pewnych rzeczy nauczyć tak, aby wiernie powtarzał ludzkie
@tank_driver: To nie jest symulacja w czasie rzeczywistym, tylko prerenderowana. Zanim karty graficzne beda mialy wystarczajaca moc, zeby cos takiego obliczyc minie jeszcze sporo czasu.
Niemniej jednak wtedy zostajesz pozbawionych czesci danych, ktore uzyskalbys uzywajac pelnej symulacji.
@Calhil: I o to właśnie chodzi. Telewizja którą oglądaliśmy przez wiele wiele lat również oszukiwała nasze oko wyświetlając na przemian parzyste i nieparzyste linie w kolejnych klatkach, co nie przeszkadzało w obejrzeniu grona wspaniałych filmów. Tutaj jest podobnie - mamy opracowaną technikę która w/g twórców pozwala na wyrenderowanie twarzy zbliżonej do naturalnej, przy zastosowaniu ich algorytmu i ogromnej ilości
kurcze, jeszcze kilka lat temu jak ogladale wywiad z grafikiem ze studia fx mowil ze najtrudniej jest zrobic czlowieka bo to odrazu sie wychwyci a dzisiaj mysle ze juz bym sie pomylil, niesamowite. ..
Komentarze (41)
najlepsze
Weź pod uwagę to, że wojsko ma zawsze technologię rozwiniętą kilka ładnych lat do przodu. Rzekome wideo z Bin Ladenem mogły być robione taką techniką do manipulacji opinii publicznej.
Wprowadzenie tego typu skóry w modelach postaci, a w kolejnym kroku dodanie zmarszczek otworzy drogę do produkowania dodatkowych DLC w stylu krem przeciwzmarszczkowy. (ʘ‿ʘ)
##!$%@?
DLA MNIE BRRRRRRR
@Calhil: I o to właśnie chodzi. Telewizja którą oglądaliśmy przez wiele wiele lat również oszukiwała nasze oko wyświetlając na przemian parzyste i nieparzyste linie w kolejnych klatkach, co nie przeszkadzało w obejrzeniu grona wspaniałych filmów. Tutaj jest podobnie - mamy opracowaną technikę która w/g twórców pozwala na wyrenderowanie twarzy zbliżonej do naturalnej, przy zastosowaniu ich algorytmu i ogromnej ilości
linki są z Wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/SIGGRAPH np. http://kesen.realtimerendering.com/sig2014.html
Fajnie poprzeglądać i zobaczyć, że to co było na konferencji np. 5 lat temu, zostało zaimplementowane w jakimś programie do grafiki.
str 3
http://gl.ict.usc.edu/Research/microgeometry/Measurement_Based_Synthesis_of_Facial_Microgeometry.pdf
Do nie gier pewnie przyda się ale nie ma przeszkód żeby i dziś w filmie to wykorzystać.