Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko154
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

46

5 lat w korporacji - materiał własny. (Dla Mirko)

Zdradzam Wam kilka prostych, skutecznych sposobów na wyrwanie dobrej oferty od każdego z operatorów. Powiem Wam między innymi co wpływa na "twardych sprzedawców" i dam wskazówki jak ich "wydymać", albo po prostu się z nimi dogadać. Nadmieniam, że nie naruszam tajemnicy...

grzesiek23Gda
grzesiek23Gda
z
wykop.pl
dodany: 23.03.2015, 17:39:53
  • #
    orange
  • #
    play
  • #
    tmobile
  • #
    ciekawostki
  • #
    zawolalbymaleniewiemjak
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zdradzam Wam kilka prostych, skutecznych sposobów na wyrwanie dobrej oferty od każdego z operatorów.
Powiem Wam między innymi co wpływa na "twardych sprzedawców" i dam wskazówki jak ich "wydymać", albo po prostu się z nimi dogadać.

Nadmieniam, że nie naruszam tajemnicy telekomunikacyjnej żadnej z firm na rynku i nie odpowiem na każde pytanie związane z poniższym wykopem.

Mirkowie i Mirabelki wiecie bardzo dobrze, że każda firma jest nastawiona na zarobek. Przychodząc więc do punktu nie myślcie więc, że jest to fundacja charytatywna, albo że coś Wam się należy...

W dzisiejszych czasów marża, jaką sieć osiąga na usługach telekomunikacyjnych jest już znikoma.

Przykład :

T-Mobile
abonament 79zł brutto, rozmowy bez limitu, paczka internetu 3Gb. Telefon Galaxy SV za 499zł

Obliczamy wartość kontraktu
( bierzemy pod uwagę minimum, jakie płacimy przez 2 lata umowy nie przekraczając abonamentu + cenę zakupu telefonu przez operatora)

1) Wartość umowy

79zł X 24miesiące = 1896zł

2) do tego dodajemy opłatę za telefon

1896zł
+ 499zł = 2395zł brutto

Nasz wkład wynosi 2395zł brutto przez 2 lata

Zarobek operatora:

Przyjmijmy, że cena zakupu urządzenia przez operatora jest niższa, niż te znane nam na rynku, ale nikoniecznie niższa, niż te sprzedawane przez chociażby Allegro. Operatorzy telekomunikacyjni kupują od producentów( Samsung, Nokia, HTC, LG itd.) hurtowe ilości urządzeń. Dealerzy mają zawsze zniżki.

Narzućmy dla Galaxy SV cenę 1400zł brutto ( nie znam dokładnych cen zakupu urządzeń przez operatorów więc mogę mieć +/- 200zł poślizgu)

2395 zł(zarobek na tym co wpłacił klient) - 1400 (wkład własny operatora czyli cena zakupu aparatu ) = 955 zł

Tak więc przy wysoko kontraktowej umowie operator zarobił +/- 955 zł

955 zł / 24 miesiące = 39,7 zł miesięcznie.

Z tego trzeba jeszcze wypłacić prowizję pracownikowi i zadbać o stałą podstawę pracowników oraz biednych prezesów.

W związku ze spadkiem marży na zwykłych umowach operatorzy wprowadzili na rynek inne produkty ( bankowość, energia, ubezpieczenia i kartofle)

Jeszcze jakiś czas temu płaciliśmy (zwłaszcza klienci biznesowi) setki złotych za jeden okres rozliczeniowy. Teraz płacimy 30zł-40zł-80zł
I mamy w abonamencie wszystko.

Zwróćcie uwagę, że walka o klienta pomiędzy Play, Plus, Orange i T-mobile wpływa bardzo korzystnie na nasz portfel i wykorzystajcie to.

Weźmy pod uwagę czynniki, które wpływają na atrakcyjność oferty. Niech dobrze sobie przypomnę:

1) nastawienie sprzedawcy.
Powtarzam - nastawienie "sprzedawcy" a nie "sieci" . To on decyduje czy da Wam maxa czy g---o a nie sieć.

-jestem u Was 10 lat, należy mi się coś lepszego niż temu z ulicy - w takiej sytuacji kalkuluję, że nie zarobię na takim kliencie...(sorry life is brutal)
- to ja przejdę do innej firmy
- przejdź. Kolega zza ściany na pewno dostanie więcej za nową umowę, niż ja na tym przedłużeniu. Poza tym wypije z nim za to kiedyś...
Biorąc pod uwagę powyższe nie ma sensu mordować się z godzinami z jakimś typem, który myśli, że wszystko mu się należy.

  • Co mi "macie" do zaproponowania? - sprzedawca często nie utożsamia się wewnętrznie ze swoją firmą i nie lubi, gdy jest porównywany do motłochu korporacyjnego. Starajcie się bynajmniej wstępnie zorientować, jakiej ilości minut, smsów i internetu potrzebujecie. To znacznie ułatwi dopasowanie dobrego planu. Starajcie się rozmawiać na luzie, jak z człowiekiem a nie maszyną.
  • dzien dobry ( mówi Pan Kowalski o 20.50 ) - chciałbym przenieść do Was 5 numerów na kartę. Co mi macie do zaoferowania?
  • Szanujcie czas... i nie dziwcie się, że w takiej sytuacji prawie zawsze dziwnym trafem "systemy nie działają". Tymbardziej, że nie są to dla sprzedawcy umowy zarobkowe.


Podejdź, utwierdź pracownika w przekonaniu, że jesteś spokojny, staraj się z nim rozmawiać. Niektórzy pracownicy to pierdoły i sami niestety nie pociagną rozmowy, pomimo że ich do tego szkolono.

Jeżeli traficie na sprzedawcę- buraka, dajcie sobie spokój. Odpuśćcie i jedźcie do innego punktu. Burak zawsze będzie burakiem czy to w firmie, czy w życiu prywatnym.

Przypomnę sobie inny profil osoby:

  • dzień dobry Panu, dobrze widzieć, że Pan nadal pracuje. Może mała przerwa? Ja mogę poczekać - kupiłem tego człowieka. Szanuje mój czas i zdrowie. Jestem pozytywnie nastawiony i zarobek na nim nie jest już dla mnie aż tak ważny.
  • Panie Grzegorzu jutro przyjdzie mój kolega po nową umowę, niech go Pan weźmie pod swoje skrzydła. - klasa sama w sobie. Nie dość, że kultura, to daje mi zarobić... w sumie na nim już zarobiłem..takich klientów się szanuje...dam mu ofertę na maxa ( itak mi się to nie raz zwróci)


2) Nastawienie klienta

Nastawienie klienta jest o tyle ważne, że jako jedyny argument może znacząco zaważyć na tym co wyrwie.

Starajcie się znaleźć jednego, dobrego doradcę, do którego będziecie wracać. Przy takim jest najmniejsze prawdopodobieństwo, że zrobi Was w ch...

Poza podejściem sprzedawcy, jakie opisałem powyżej, są inne(bardziej bezpośrednie sposoby) na wyrwanie "czegoś więcej"

W każdej korporacji są wyznaczone procedury i piony, które reagują zależnie od sytuacji. Firmy próbują stopniowo dawać klientowi coraz więcej i więcej, aby przekonać go wkoncu do zostania w sieci... teraz pomyślcie, kiedy zaproponują najwięcej...

Tak - właśnie dlatego najwięcej wyrywają klienci, którzy są podczas okresu rezygnacyjnego. Ostatnia deska negocjacji prawdopodobnie polega na zejściu do takiej ceny, aby zarobek na kliencie był znikomy( może kiedyś przekroczy jakąś fakturę )

Pamiętajcie, że istnieje coś takiego jak sprzedawcy aktywni. Obsługa drzwi do drzwi...zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. Zdradzę tylko tyle, że u nich można się starać o na prawdę świetne warunki...

Przedstawiłem tylko mój obraz stosunków klient - sprzedawca

Jak to wygląda z Waszego doświadczenia?

Na koniec polecam zapoznać się z bardzo ironicznym, dającym trochę do zrozumienia wierszykiem ;)
Klik
.

Komentarze (32)

najlepsze

tbc
tbc
tbc
23.03.2015, 19:15:21 via Android
  • 9
Bynajmniej =\= przynajmniej. ;-)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

YogiYogi
YogiYogi
YogiYogi
23.03.2015, 18:16:01
  • 8
Czyli chcesz nam wmówić że jak będziemy wchodzić za przeproszeniem po palcu do d...y konsultantowi to nam łaskawie coś rzuci?
Haha, zakład że każdy z tych klientów (potencjalnych), których tak potraktowano przeszedł do konkurencji ?
A potem jest biadolenie konsultantów jak to ciężko im targety wyrabiać i muszą sprzedawać ubezpieczenia...
Albo całe call center wylatuje na pysk bo się operatorowi nie opłacało...

Na szczęście rynek weryfikuje takie zachowania. Brak chęci utrzymania klienta
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

grzesiek23Gda
grzesiek23Gda
Autor
23.03.2015, 21:13:37
  • 7
Czyli chcesz nam wmówić że jak będziemy wchodzić za przeproszeniem po palcu do d...y konsultantowi to nam łaskawie coś rzuci?


@YogiYogi: Napisałem o swobodnej rozmowie polegającej na traktowaniu człowieka jak człowieka a nie maszynę. Tworzenie pozytynej atmosfery ma mało wspólnego z wchodzeniem w dupę.

Haha, zakład że każdy z tych klientów (potencjalnych), których tak potraktowano przeszedł do konkurencji ?

A potem jest biadolenie konsultantów jak to ciężko im targety wyrabiać i muszą
  • Odpowiedz
devPie
devPie
23.03.2015, 17:48:54
  • 6
Dobrze zrozumiałem, że to, jaką dostanę ofertę zależy od widzimisię konsultanta? Kierownictwo ustala co możecie dać i za ile, a jak np. nie podpasuje komuś mój ubiór czy kolor włosów to dostaję gorszą ofertę?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

devPie
devPie
23.03.2015, 17:52:12
  • 2
@grzesiek23Gda: Ale zasada ta sama?
  • Odpowiedz
grzesiek23Gda
grzesiek23Gda
Autor
23.03.2015, 17:53:43
  • 4
@devPie: taa... widzi mi się sprzedawcy + prowizja za kontrakt = Twoja oferta.
  • Odpowiedz
prawdziwek
prawdziwek
23.03.2015, 18:11:52
  • 2
Zawsze się dziwie, czemu nie można poprosić o tyle i tyle minut, określoną ilosc netu, i określoną ilosc sms, konsultant podałby cenę i dobilibyśmy targu. Ale nieee, masz tu 200min w roamingu, darmowe rozmowy w sieci, i inne bzdety. Taką rozmowę jak chciałem, udało mi się przeprowadzić dopiero z orange na firmowe abo, i to na którymśtam poziomie negocjacji biura utrzymania klienta :|
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

M.....P
M.....P
konto usunięte 23.03.2015, 18:44:54
  • 1
@grzesiek23Gda: No właśnie, też mnie to w-----a że nie mogę sobie wybrać tego co chcę dokładnie bo się marża nie będzie zgadzać :/ .
A i przy fragmencie:

bankowość [...] i kartofle

Padłem :) . Poczułem się jakbym czytał nowe wydziały na uniwersytecie lansu i baunsu.
  • Odpowiedz
grzesiek23Gda
grzesiek23Gda
Autor
23.03.2015, 19:08:19
  • 1
@MichaelP: ale ja Cię nie kumam. Jak przypisany? Mobilny nie jest przypisany do adresu
  • Odpowiedz
ursus
ursus
29.03.2015, 22:38:53
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

S.....r
S.....r
konto usunięte 30.03.2015, 16:13:51
  • 0
@hpiotrekh: czyli pomarańczka woła do 20 :-)
  • Odpowiedz
ursus
ursus
30.03.2015, 16:46:03
  • 0
@SkarykaturaIizowany_prestidigitator: czy zawołałem 80. kto wołą reszte? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
E.....e
E.....e
konto usunięte 29.03.2015, 22:45:35
  • 0
ja p------e to spoko, jak ja nie lubie byc wolany masowo
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ursus
ursus
29.03.2015, 22:39:31
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ursus
ursus
29.03.2015, 22:39:14
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ursus
ursus
29.03.2015, 22:38:26
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mwojciechowski
mwojciechowski
mwojciechowski
24.03.2015, 13:51:03
  • 0
@grzesiek23Gda wciąż pracujesz jako sprzedawca? Jeżeli chciałbym podpisać nową umowę to przedstawisz mi jakąś ciekawą ofertę?
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Nie żyje Joanna Kołaczkowska
Nie żyje Joanna Kołaczkowska
5806
#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!
#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!
3743
Ponad 300 km/h przez Warszawę. Prokuratura umorzyła śledztwo.
Ponad 300 km/h przez Warszawę. Prokuratura umorzyła śledztwo.
3328
4-latek pogryziony w twarz przez psa w Ustroniu. Właściciel psa uciekł
4-latek pogryziony w twarz przez psa w Ustroniu. Właściciel psa uciekł
2393
Policjant zabrał z myjni cudze dywaniki samochodowe. Prokuratura umarza
Policjant zabrał z myjni cudze dywaniki samochodowe. Prokuratura umarza
2367
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #play
  • #tmobile
  • #internet
  • #plus
  • #telefony
  • #neostrada
  • #pytanie
  • #orangeflex
  • #kiciochpyta
  • #gsm
  • #njumobile
  • #netia
  • #swiatlowod
  • #lion
  • #rozdajo

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking