Biorąc pod uwagę, ze porównujemy grę na konsolę, która wyszła 9 lat temu (!!!) do gry, która dopiero ukaże się na najnowszych sprzętach, to różnica w ogóle nie robi wrażenia. Jeżeli byśmy zrobili porównanie w dzień, przy słonecznej pogodzie, gdzie nie byłoby różnicy w odbiciach na mokrym asfalcie to różnica byłaby jeszcze mniejsza.
Grałem w Gran Turismo kilka razy na krzyż, ale zawsze mnie irytowała jedna rzecz: brak uczucia prędkości. Na filmie idealnie to widać: auto po lewej wydaje się ledwo toczyć w porównaniu do tego z prawej, ale jednak mijają różne elementy toru w tym samym czasie. Nie wiem od czego to zależy (kąt widzenia?), ale różnica jest drastyczna.
GT nie bardzo ma start do gier na kompach przez swoich producentów. Japońce od GT niestety niewiele poprawiają w swoich grach i odnoszę wrażenie, że w produkcji często kierują się swoim (japońskim) rynkiem, a tam często dziwne rozwiązania nikomu nie przeszkadzają. Jak grałem kiedyś w GT5 (naprawdę długo, startowałem w ligach online) to odnosiłem wrażenie, że poza poprawieniem modeli aut w stosunku do poprzedniej części (które na prawdę dobrze wtedy wyglądały) to
Ja powiem tak - niech wreszcie skończą i odadzą Project CARS, bo jak na razie to regularnie wypuszczają filmy demonstracyjne i tak od kilku lat - to już zaczyna powoli wyglądać jak DN4ever.
@Inixi: Jakie filmy demonstracyjne? Przecież ludzie którzy zapłacili za bycie częścią procesu wydawniczego gry mają stały dostęp do kolejnych buildów i to od nich pochodzi większość filmików w sieci. Gra cały czas się rozwija i nawet obserwując regularnie gameplaye widać postęp. A do premiery już niedaleko - jakoś w marcu wychodzi i raczej nie ma powodów do obaw, że będzie obsuwa.
Wadą Project Cars jest natomiast lista samochodów. W GT największą frajdę daje jazda samochodami które są w grach wyścigowych rzadkością, a na ulicach miast są codziennością. Taką Huayra to można poszaleć w każdej grze, ale już Peugeota 106 z 160KM to poza GT nie uświadczysz.
Gran Turismo byłoby dla mnie idealne, gdyby nie jeden irytujący szczegół. Otóż kamera zza pojazdu jest "przyklejona" i nie zmienia pozycji w zakrętach. To tak, jakby zamocować kamerę za pojazdem na stelażu. W innych grach kamera podąża za torem, nie za pojazdem. Seria GT jest chyba jedyną, która stosuje kamerę przyklejona do auta i dla mnie jest to strasznie dezinformujące. Kompletnie nie czuję pojazdu w zakręcie. No, ale jestem fanem JDMu, więc
Gran Turismo byłoby dla mnie idealne, gdyby nie jeden irytujący szczegół. Otóż kamera zza pojazdu jest "przyklejona"
@krystiano_ps3: Zawsze fascynuje mnie jak można grac widokiem z tyłu an samochód udając że to symulacja... No sorry, taki widok to sobie można w jakimś arcade grać... Sorry, grać zza pleców i mówić o "czuciu" auta to się nie klei w całość.
Porownuja graficznie GT6 na 9letnia konsole VS PC ktory jeszcze nie wyszedl... widze, ze po tym jak PC dostalo baty od DriveClub to musza jakos sie podbudowac. ;)
Jako reprezentant #pcmasterrace muszę przyznać z żalem iż najlepsze wyścigi arkadowo-symulacyjne są w tej chwili na Xbox one w postaci Forza Motorsport 5 i Forza Horizon 2. Owszem są stare dobre tytuły symulacyjne na PC i chyba nic tego nie zmieni, ale najlepiej arkadowo symulacyjnie według mnie wypada w tej chwili właśnie Forza na XboxOne.
@konradk1: A ja nie potrafiłem i nie potrafię zrozumieć mechaniki rozgrywki w forzie. Dostawanie nowych aut za byle gówno albo wręcz za nic, jakieś punkty doświadczenia, cofanie czasu w trakcie wyścigu itd. Paranoja jakaś. W serii GT konkretne wymagania żeby wziąć udział w wyścigu (licencje/samochody), zarabia sie normalnie kasę i za kasę ulepsza/kupuje się samochody. Logiczne.
Niestety Project CARS tylko dobrze wygląda. Zdaję sobie sprawę, że gra jest w fazie produkcji, ale premiera już tuż tuż. Fizyka leży, AI leży, Forcefeedback leży, optymalizacja leży... Gdy np. AC i iRacing wyciąga u mnie 80fps, PCars osiąga 20-30fps...
W symulatorach zawsze rozwalało mnie to, że w każdym w stu procentach starano odzwierciedlić istniejące tory i samochody w efekcie tego wszystkie bez względu na platformę i generację wyglądają praktycznie tak samo. Przykładowa sytuacja: - w 2005 roku zagrywasz się po uszy w Forza na xboxsie1 albo gran turismo 4 na playstation - porzucasz gry wyścigowe na 10 lat - włączasz najnowsze osiągnięcia w dziedzinie symulacji - efekt? za każdym razem grając
@zzzZZZzzz: Ale o to chodzi... tor Silverstone, gdzie teraz aktualnie się ścigam w GT6 (szybki wyścig w Subaru BRZ) znam już na pamięć. To jest prawdziwa symulacja wyścigów. Walczy się o miejsca po przecinku kombinując jaki lepszy tor jazdy wybrać.
To GT6 wcale nie wygląda źle. Co to za porównanie gdzie jedna gra jest nagrywana w 60fps a druga 30fps? Widać celowy zabieg na niekorzyść GT6, gdzie w porównaniu widać brak poczucia prędkości jazdy.
@tomh: Masz rację, jednak uwzględniając fizykę, to jednak przykre, że jest na porównywalnym poziomie, co symulatory PC sprzed dekad (developer Papyrus)
@gryffindor: Szkoda, że większość aut w GT to modele "standard" bez widoku z wnętrza i gorszej jakości, a samochody "premium" stanowią niewielką część całości. Ja nie wyobrażam sobie innej kamery w samochodówce niż właśnie z wnętrza i wolę mieć mniej aut, ale dopracowanych niż niezliczoną ilość badziewia, na które przykro patrzeć.
Szkoda, że większość aut w GT to modele "standard" bez widoku z wnętrza i gorszej jakości, a samochody "premium" stanowią niewielką część całości. Ja nie wyobrażam sobie innej kamery w samochodówce niż właśnie z wnętrza i wolę mieć mniej aut, ale dopracowanych niż niezliczoną ilość badziewia, na które przykro patrzeć.
@Paster03: Dlatego od tego masz inne gry :) małą ilość miałeś w GT3, która jest uważana za najsłabszą z serii;)
Komentarze (159)
najlepsze
Przeskok graficzny powinien być wielokrotnie większy, tak jak było wcześniej:
Gran Turismo 1&2 na psx-a (320x240, 6 aut, 30 klatek, brak aa):
http://www.gtplay.com/images/stories/joom_galerie/img_originals/gran_turismo_2_33/gran_turismo_2_9_20100213_1045322052.jpg
http://media.gamerevolution.com/images/games/sony/gran_turismo_2/gran_turismo_2_002.jpg
http://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2011/08/gran-turismo-2-screenshot.jpg
Gran Turismo 3&4 na ps2 (640x480, 6 aut, 60 klatek, anti-aliasing)
https://bridgingovertheocean.wikispaces.com/file/view/gran_turismo_3_hr_1.jpg/33264787/gran_turismo_3_hr_1.jpg
http://www.2-game.be/games/Gran%20Turismo%203%20Aspec%202.jpg
http://static1.gamespot.com/uploads/original/mig/7/3/7/0/377370-gt3_044.jpg
Gran Turismo 5&6 na ps3 (1440x1080, 16 aut, 60 klatek, dobre AA, tryb 3D,
@piker: dla mnie GT1 dotykał, nic się nie zmienia
@piker: no właśnie nie - GT pod względem uczucia prędkości zawsze wydawało mi się upośledzone względem innych (często nawet starszych) tytułów.
Też się zastanawiam czy o to chodzi, ale nawet na prostej drodze bez ruchów kamery różnica na filmie jest spora. :/
@rss: @piker: Tak to wygląda w pełnej prędkości
@krystiano_ps3: Zawsze fascynuje mnie jak można grac widokiem z tyłu an samochód udając że to symulacja... No sorry, taki widok to sobie można w jakimś arcade grać... Sorry, grać zza pleców i mówić o "czuciu" auta to się nie klei w całość.
@scottx85: Bo ja wiem, widok z
Śmiechłem
Czy tylko wg mnie #driveclub zjada graficznie ten cały project cars? Wygląda strasznie biednie w porónaniu do tego co DC potrafi zaserwować.
Ponad to Project Cars nie ma limitu dolnej granicy na poziomie 60FPS. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.
Przykładowa sytuacja:
- w 2005 roku zagrywasz się po uszy w Forza na xboxsie1 albo gran turismo 4 na playstation
- porzucasz gry wyścigowe na 10 lat
- włączasz najnowsze osiągnięcia w dziedzinie symulacji
- efekt? za każdym razem grając
@Paster03: Dlatego od tego masz inne gry :) małą ilość miałeś w GT3, która jest uważana za najsłabszą z serii;)
Komentarz usunięty przez moderatora